• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • JosefineBo

Men mysigt hörni! Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2 år! ????

Förresten Cassi, du hade skrivit upp vad om behövdes för ett första barn? Tror du att du skulle kunna dela med dig av den listan? Säkert något jag glömt! :)

• FiaFalk

cassibassi; är också intresserad av den listan!

• jfaericsson

Tack för välkomnandet :D
    Har ni berättat för familj eller vänner vad ni tänker? Jag har försökt prata med en av mina närmsta vänner, men hon fatta inte hur vi ens kunde tänka tanken än.. Mamma har bara sagt att jag gärna får säga till när vi börjar planera, men jag vet att hon tycker att jag är alldeles för ung än så berättar nog först när det blir ett plus :)
    Tänkte sluta med ppiller efter studenten, och sen köra på som vanligt och hoppas att det inte tar allt för lång tid. Målet är att vi ska ha köpt hus innan bebis kommer till världen :) Jag och min sambo har varit tillsammans 1,5 år nu :)

• FiaFalk
    jfaericsson skrev 2014-12-16 13:36:23 följande:

Tack för välkomnandet :D

Har ni berättat för familj eller vänner vad ni tänker? Jag har försökt prata med en av mina närmsta vänner, men hon fatta inte hur vi ens kunde tänka tanken än.. Mamma har bara sagt att jag gärna får säga till när vi börjar planera, men jag vet att hon tycker att jag är alldeles för ung än så berättar nog först när det blir ett plus :)

Tänkte sluta med ppiller efter studenten, och sen köra på som vanligt och hoppas att det inte tar allt för lång tid. Målet är att vi ska ha köpt hus innan bebis kommer till världen :) Jag och min sambo har varit tillsammans 1,5 år nu :)

Min närmsta kompis kommentar när jag sa att min pojkvän & jag pratar om det var "pratar ni om sånt?". Jag tycker inte att det är konstigt att prata om framtiden, vi vet ju redan att vi vill leva våra liv tillsammans. Vi har inte berättat för någon att vi planerar barn :) kommer nog heller inte att göra det.
  • JosefineBo

Jag kommer inte berätta för någon, varken familj eller vänner förens det är ett plus! Vill inte få massa kommentarer om att jag är för ung osv. Valet är upp till mig och min partner och vi har bestämt oss. Sen får resten tycka vad de vill!

Också därför jag skapade denna tråd så jag kunde få prata med någon som delade mina tankar, och här är ni ju! :D

• obalanserad

Vi har varit tillsammans i 2 år :)

Tänker lite som er också, att inte säga någonting förens det är ett plus! Man får så himla elaka kommentarer annars. :)

• FiaFalk

Precis! Det är ju ingen annan som har med det att göra, det är ju vi & våra partners som bestämmer det! Men tyvärr kan många säga rätt dumma saker utan att tänka på att man kan ta illa upp...

• maagdaaaa

Åh, va kul att man inte är ensam! :D

Jag är 19, fyller 20 i juli, jag och min sambo planerar barn och det här är vårat första försök, är på bim+7 men har inte plussat ännu och ingen tant röd i sikte heller konstigt nog!

Många tycker att vi är knäppa då han är 28, men det var kärlek vid första ögonkastet och vi båda har fått växa upp fort så vi är mogna och ansvarsfulla.

Vi kan knappt vänta mer på bebis!! Hihi

• FiaFalk
    maagdaaaa skrev 2014-12-16 16:34:26 följande:

Åh, va kul att man inte är ensam! :D

Jag är 19, fyller 20 i juli, jag och min sambo planerar barn och det här är vårat första försök, är på bim+7 men har inte plussat ännu och ingen tant röd i sikte heller konstigt nog!

Många tycker att vi är knäppa då han är 28, men det var kärlek vid första ögonkastet och vi båda har fått växa upp fort så vi är mogna och ansvarsfulla.

Vi kan knappt vänta mer på bebis!! Hihi

Åh vad spännande! Hoppas verkligen att du får ett plus! Ålder tycker jag inte ska ha någon betydelse. En av mina vänner (21) har en sambo som är 29 & dom ska gifta sig efter sommaren :)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!