• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    isabelless skrev 2015-01-22 21:10:44 följande:

Jag har mått bra i 2-3 dagar nu, vad jag hoppas att det fortsätter! Det är så otroligt skönt att kunna stå upp, röra sig och framför allt ÄTA igen! Jag hoppas illamåendet gett sig nu. *PEPPAR PEPPAR*

Går in i vecka 10 på lördag och vi har nu berättat för både blivande moster, mormor, morfar, farmor och farfar! De blev så glada. Har ni berättat ännu?

vad skönt, mitt gav med sig i 2 dagar, men idag har det kommit tillbaka :/ jobbigt när man inte kan äta ordentligt, men det ger nog med sig så småningom :) vi har berättat för de närmaste i familjen, inget till jobb och vänner/bekanta ännu. Men du, om ni går in i vecka 10 imorrn så måste väl du ha BF i augusti?
  • 1StoltMamma
    26number1 skrev 2015-01-23 00:05:11 följande:

Haha så länge hade vi nog aldrig kunnat hålla oss! Är det första barnet?

Nä de är andra barnet, nog därför vi klarar hålla oss lite längre haha. förra gången berätta vi de efter vårat vul i v7
  • lördagsgodis

Grattis till er som gifter er!

Jag ska på möhippa nästa helg och sen gifter de sig 14/2 och på möhippan kan jag vara chaufför men bröllopet kommer nog folk lägga ihop två och två då dom gifter sig väldigt nära där vi bor men får försöka skylla på chaufför då oxå.

• Sopp

Ett tips till alla er som vill hålla på nyheten lite till - förra graviditeten berättade vi inte för något innan vecka 12, då var magkatarr min räddning ;) Vid magkatarr ska man ju verkligen tänka på vad man äter. Alkohol och koffein är ju verkligen något man inte ska dricka och det funkade utmärkt som vit lögn.. = )

• josefine bornstrom

vill också va med här om det är okej. väntar vårt andra tillskott. bf 25/9 enligt sista mens. plussade i förrgår. =) jag är 27 år. =)

• I Walk The Line

Pratade med bm idag ang mitt dåliga mående, hennes tips var seaband och ingefära, och sura saker. Jag ska prova med det nu då jag mer än gärna undviker läkemedel. Funkar inte det ska jag prova akupunktur och/eller akupressur.

Ang att hålla hemligt å att inte dricka, jag blir så trött att det fortfarande är sånt jäkla tjat om alkohol! Herrejösses! Det är 2015, de flesta dricker inte alls.. Förstår inte vad det finns för folk?

• Saffron

Hej!
    Grattis till alla plus! :)

Nu kanske jag vågar gå med i en grupp! 
    38 år, väntar första barnet.
    Plussade strax före jul och enligt ägglossning har jag bf nån gång slutet augusti/början av september. 
    Anledningen till att jag inte gått med i någon grupp än är att min man och jag har väldigt tråkiga erfarenheter i bagaget. Vi har försökt bli gravida i snart 5 år, och det har varit ägglossningsstimuleringar och ivf-försök. Vi har varit gravida 2 ggr innan, utomkved augusti 2013 som slutade dramatiskt i akut operation, samt en tvillinggraviditet som slutade i MF/MA i v 9 i april 2014. Med detta bakom sig har vi inte ens vågat göra någon "happydance" hemma. Snälla, kom inte med en klämkäck ramsa om att vi väntar barn och inte missfall. Har man våra erfarenheter vet man att man inte kan slå klackarna i taket än. Troligtvis kommer jag inte slå klackarna i taket förrän min mage är för stor för detta!  Tungan ute

Pga utomkvedet har vi fått göra tidiga ultraljud, och den lilla knodden var lite senstartad. Ett ultraljud innan nyår visade bara hinnsäck och gulesäck. 9 dagar senare ett tickande hjärta. I torsdags gjorde vi ett tredje ultraljud, och då hade den vuxit till sig, nästan vuxit i kapp och hjärtat slår fint. Bedömdes vara i v 9. Så nu börjar vi andas ut och faktiskt tro på att vi kanske kommer att bli föräldrar i augusti/september! (Ingen dålig födelsedagspresent då jag fyller år 4 sep... Skrattande )

Har redan skrivit in mig hos BM (samma som vid tidigare graviditeter). Nytt ultraljud om 2 veckor och KUB veckan efter det!

Finns det någon facebookgrupp? Är alltid lättare att följa en grupp där!

• isabelless
    I Walk The Line skrev 2015-01-23 12:54:05 följande:

Pratade med bm idag ang mitt dåliga mående, hennes tips var seaband och ingefära, och sura saker. Jag ska prova med det nu då jag mer än gärna undviker läkemedel. Funkar inte det ska jag prova akupunktur och/eller akupressur.

Ang att hålla hemligt å att inte dricka, jag blir så trött att det fortfarande är sånt jäkla tjat om alkohol! Herrejösses! Det är 2015, de flesta dricker inte alls.. Förstår inte vad det finns för folk?

Hoppas du hittar något som hjälper! Det kan verkligen vara skitdrygt.

När det gäller just alkoholen tror jag i många fall inte det är att man "anses" ska dricka. Det är väl bara det att de man umgås med och då vill hålla det hemligt för vet ju oftast hur man är som person! Jag t:ex är ju inte den som vanligtvis spottar i glasen så de vi umgås med som mest har ju såklart redan listat ut det än fast vi nekat då de sagt det. Jag tackar inte nej till ett glas vin till maten en fredagkväll annars, så naturligtvis förstod dom efter 2-3-4 "tack men jag har tagit värktablett för huvudvärk idag" att något är på G.. ;)
  • I Walk The Line

Tack, jag hoppas det jag med! Det tär att må såhär, men samtidigt så är det ju ett tecken på att allt är ok, som bm sa. Får se det så
    Sonen frågade idag om jag är gravid igen då jag mår så illa, å äter konstiga saker. Vi nekade såklart, men det vlir svårt när en lever så tätt å delar på allt.. Han har iof inte sett hormonbehandlingsrna denna gång, då det tog sig så snabbt
    Ang alkoholen har du rätt, men även annars i samhället så hör det till att dricka. Mina närmsta vet att jag inte dricker alls, men folk runtomkring tjatar en hel del. Sorgligt.

Svar på tråden BF september 2015!