• Svar på tråden BF september 2015!
  • Madicken01

Idag upplever jag inget morgonillående... Vilket borde vara skönt men istället väx oron och tankarna! Suck!

Ni som inte har så påtagligt illamående, kan ert komma och gå lite dag från dag?

• Lotta80
    Thelma88 skrev 2015-01-30 09:12:08 följande:

God morgon tjejer!:)

Någon som vet om det är ett gravidsymtom att vara frusen?

Läste någonstans att det eventuellt var för att kroppen ändrade temperatur under graviditet..

Jag fryser iallafall konstant och har gjort i nån vecka nu :/ någon mer?

Detsamma här, fryser hela tiden! Har försökt googla som man gör med allt haha men inte fått fram ngt!
  • Sopp

Min sambo var med på nästan varje besök med första barnet. Han hade en hel del frågor han med och jag tyckte det kändes rätt att vi båda var med eftersom det är bådas barn. Den här gången tror jag att han är med på ultraljud och även de senare besöken då man lyssnar på hjärtslagen. Tidiga när de bara tar prover och blodtryck och sånt på mig känner jag att jag kan ta själv den här gången.

• Lotta80
    Minlillaninja skrev 2015-01-30 12:40:22 följande:

www.facebook.com/groups/358748204308773/

Här är länken! :)

Gruppen är än så länge bara sluten, så den ska gå att söka på!

Men från och med måndag blir den Hemlig.
    Då får den nytt namn, och går ej att söka på heller :)

Välkomna att haka på :)

Tack :)
  • Mamma2014
    Jeulina skrev 2015-01-31 07:34:06 följande:

Visst var det någon här som mådde väldigt illa? Jag mår sjukt dåligt jag har ingen ork och har inte fått behålla någon mat på tre dagar.. Vatten får jag i mig då och då. Är sjukskriven två veckor framåt. Men ärligt, hur överlever jag denna period? Orkar inte spy mer och är såå hungrig samtidigt som jag mår så illa :(

Jag har problem med illamående och kräkningar. Fick dropp på akuten i tisdags. Se till att få mediciner så kanske det blir lättare att få i dig något. Testa nyponsoppa och fruktsoppa eller fil/yogurt kan funka? Ät/drick bara lite åt gången.
  • MaCeLu
    dallassallad skrev 2015-01-30 22:24:39 följande:

Hej! Här är en till som ansluter sig :)

Jag väntar nr 4, men det är pojkvännens första.

Bf 20/9. 42 år (äldst?). Bor i Skåne.

Vi väntade barn i somras också, men det gick åt skogen och vi tänkte lägga ner projektet, så det var verkligen en positiv överraskning när jag blev gravid igen. Nu har jag sett den på UL. Annars skulle jag inte tro på att det finns någon därinne - jag mår "för" bra.

Välkommen och GRATTIS!

Kul med ngn mer som är äldre och har många barn innan! Själv är jag 35 och väntar femman! ????
    Bebis BF 27/9 2015
  • isabelless
    Jeulina skrev 2015-01-31 07:34:06 följande:

Visst var det någon här som mådde väldigt illa? Jag mår sjukt dåligt jag har ingen ork och har inte fått behålla någon mat på tre dagar.. Vatten får jag i mig då och då. Är sjukskriven två veckor framåt. Men ärligt, hur överlever jag denna period? Orkar inte spy mer och är såå hungrig samtidigt som jag mår så illa :(

Det är ju såklart olika för alla men för mig funkar det med äpple eller päronfestis. Har det lite överallt, i kylen, skafferiet, väskan, nattduksbordet Det funkar även bra med frukt som gröna bananer, äpple och bäst av allt - gurka!

Så testa kalla "mellanmål", det är det enda som funkar för mig då jag mår illa!
  • isabelless
    isabelless skrev 2015-01-31 14:17:09 följande:
    Det är ju såklart olika för alla men för mig funkar det med äpple eller päronfestis. Har det lite överallt, i kylen, skafferiet, väskan, nattduksbordet smile5.gif Det funkar även bra med frukt som gröna bananer, äpple och bäst av allt - gurka!

Så testa kalla "mellanmål", det är det enda som funkar för mig då jag mår illa!
    Och ligg ner då du äter! Det är jag tvungen att göra då. Snett på sidan typ. Knepigt hur man kan bli!
Svar på tråden BF september 2015!