• Svar på tråden BF september 2015!
  • Grus grus

Kan någon ta bort mig från bf-dokumentet på FB? Glömde göra det innan jag gick ur gruppen. Jennie 1 september.

Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Pyrola

Blä. Först illamående och kräkningar pga graviditeten - sen vinterkräksjukan på det. Jag hoppas inte det kan påverka Pluppen i magen, igår hade jag så himla ont i ryggen att jag var övertygad om att det var missfall på G, men sambon tröstade med att han också hade det efter alla kraftiga kräkningar.

Just nu funderar jag över om jag ska be om en koll lite tidigare - för jag känner mig verkligen yrslig och svag. Äter Lergigan och det hjälper litegrann, inte lika bra som förra gången. 

• Pyrola
    Mamma2014 skrev 2015-01-31 12:15:05 följande:
    Jag har problem med illamående och kräkningar. Fick dropp på akuten i tisdags. Se till att få mediciner så kanske det blir lättare att få i dig något. Testa nyponsoppa och fruktsoppa eller fil/yogurt kan funka? Ät/drick bara lite åt gången.
    Jag kör med kardemummaskorpor och småäter konstant. Försöker vara noga med att borsta tänderna också, men det viktigaste är att aldrig bli hungrig. Av någon anledning kan jag inte dricka vanligt vatten, det måste ha någon typ av smak. 

Sen försöker jag ta en timme i taget, en dag i taget och försöker inte tänka på hur länge det är kvar innan det kanske går över.
  • hilja14
    sagofröken skrev 2015-01-31 20:43:00 följande:

Någon annan som är i v.10 nu? Jag har inte kräkts på två dagar. Känns lite ovant...

Jag är i vecka 10 (9+1). Mitt illamående kommer och går men aldrig så jag kräks eller känner att det är olidligt jobbigt :)
  • hilja14

Är hos svarföräldrarna i helgen (de vet ingenting) och vi ska bada bubbelpool som de har. Läste på internet och de flesta verkar avråda varmt bad (badtemp över 38.5grader) samt att bakterier produceras i bubbelpool ökar risken för UVI och svamp. Lika bra man avstår att bada. Som tur brukar jag avstå ibland då jag är en badkruka.

Vad anser ni om varmt bad? :)

• rosali84
    hilja14 skrev 2015-01-31 21:38:57 följande:

Är hos svarföräldrarna i helgen (de vet ingenting) och vi ska bada bubbelpool som de har. Läste på internet och de flesta verkar avråda varmt bad (badtemp över 38.5grader) samt att bakterier produceras i bubbelpool ökar risken för UVI och svamp. Lika bra man avstår att bada. Som tur brukar jag avstå ibland då jag är en badkruka.

Vad anser ni om varmt bad? :)

Är väl främst offentliga bubbelpooler de avråder ifrån vad jag har förstått, men är du det minsta osäker så tycker jag du ska avstå. Bättre att du känner dig trygg med ditt beslut. Vad gäller värmen så är det en myt att det skulle skada fostret. Din kropp reglerar den värmen så det är inte fara för barnet. Men bakterierna i vattnet är ju bra att undvika.
  • melodie

Jag badade i princip 1-2 gånger per dag när jag var gravid sist med första barnet. Och det var inga problem. Det var ju dock hemma i badkaret. Men man behöver kanske inte ligga i timmar i jättejättevarmt men att bada då och då i lagom varmt är ingen fara. Sen kan man ju ha i åtanke vad gäller bakterier på offentliga bad och där får man väl känna efter själv vad som känns bäst. :)

• melodie

Alltså denna galna trötthet. Jag är så trött så det inte är klokt. Sover 9 timmar per natt ungefär men är helt slut ändå. Läste att fler hade så.. åh vad jag längtar tills man känner sig pigg och lite glad! Nu är jag mest trött, trött, trött, illamående och ännu mer trött och tråkig.

Dessutom är jag så svullen så jag ser gravid ut i vecka 30 typ. Haha! Skickat efter en hög med mammakläder jag hoppas kommer nästa vecka, och jag som hade tänkt hålla graviditeten hemlig ett bra tag.. men det är inte så lätt haha :) men men, allt är värt det för lilla snäckan i magen :)

• Lissing

Ny vecka. Vecka 9 (8+0).

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
Svar på tråden BF september 2015!