• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    sagofröken skrev 2015-01-31 20:43:00 följande:

Någon annan som är i v.10 nu? Jag har inte kräkts på två dagar. Känns lite ovant...

Gick in i vecka 10 igår :) åh vad skönt för dig! Jag spydde första gången idag, tänkte att illamåendet snart skulle försvinna (har haft dygnet runt men inte spytt), men det verkade inte så lovande idag, haha! Hoppas bara man inte går ner alltför mkt mer i vikt, men det vänder nog snart ;) Känns som att tiden har gått ganska så fort ändå nu det sista, hoppas de små vill stanna hos oss <3
  • lördagsgodis

Jag är i v10+3 och var på möhippa igår, vi var på spa med bubbelpool och bastu och vad jag läst så finns det forskning som visar att om man höjer kroppstemperaturen över 38* mer än 10 min innan v.14 så kan det bli skador på bebis... Jag avstig bad iaf. Bruden är en nära vän så hon vet om att jag är gravid och äter postafen och är trött så jag åkte hem kl 21 och somnade på soffan. Är så less på tröttheten.

• Thelma88

Åh vad ni skräms! Jag var på spa samma vecka som jag fick rreda på graviditeten och låg där o hade det skönt i vattnet timmar i sträck :o

Vad kan det ge för skador på fostret?:(

• Hugge
    Grus grus skrev 2015-01-27 06:12:16 följande:

Förutom bf-datum och stycket angående ditt jobb, så kunde det varit jag som skrivit det där. Jag hoppas också att min nedstämdhet angående allt ska gå över. Vill inte bli ensam igen med ytterligare en unge. Jag kände inte heller det där glädjeruset även om detta var planerat. Jag är mest orolig. Och inte blev det bättre av att jag har massa komplikationer samtidigt som mitt ex bråkar och igår dog min farfar. Känns som att jag inte kunnat glädja mig en enda sekund av den här graviditeten än. Det är bara elände efter elände hela tiden.

Såhär några dagar senare har det vänt, har varit ledig en vecka från jobbet och ska dit imorgon och "sitta av tiden". Så imorgon kommer hela min skvallriga arbetsplats ha något att prata om. ???? Jag måste då även berätta för exet vilket känns lite jobbigt, men bättre det än att han får veta på omvägar.

Hoppas att det ljusnat lite även för dig!
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-02-01 09:22:40 följande:

Jag är i v10+3 och var på möhippa igår, vi var på spa med bubbelpool och bastu och vad jag läst så finns det forskning som visar att om man höjer kroppstemperaturen över 38* mer än 10 min innan v.14 så kan det bli skador på bebis... Jag avstig bad iaf. Bruden är en nära vän så hon vet om att jag är gravid och äter postafen och är trött så jag åkte hem kl 21 och somnade på soffan. Är så less på tröttheten.

Men då måste väl du ha bf i augusti om du är i vecka 11, eller har jag missat nåt? Tycker det är så olika med datumen beroende på vilken sida man kollar. Det med temperaturen var nytt för mig, man lär sig nåt nytt varje dag, det gäller bara att komma ihåg det också;)
  • Lotta80

Ny vecka, v 8 :) längtar såå till tors, ska på vul o hoppas på att få se ett tickande hjärta!

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-02-01 10:15:09 följande:

Skrev fel 9+3 ska det stå;)

aa ok, då hänger jag med ;)
Svar på tråden BF september 2015!