• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1

Jag mår oförskämt bra :P Bara lite känslig mot lukter och kan må lite illa i omgångar men har inte kräkts övh. Brösten är stora och ömma men mår verkligen inte så dåligt som många andra verkar göra.. Går in i vecka 8 på tisdag (ungefär)..

Blixt3 skrev 2015-02-01 20:56:07 följande:

Så tråkigt att ni mår så dåligt! Hoppas allt ska gå bra:)

Är det ingen som mår bra just nu? På tisdag går jag in i ny vecka, behöver höra lite positiva tankar här (v7), har haft hemska godiscravings hela veckan och börjat få lite mer illamående.

• Thelma88

Jag mår prima!:) (lite sådär för bra, för att det ska kännas helt okej;))

Är mest så himla trött och humöret dalar mycket snabbare än vanligt..

Har ägnat helgen åt att googla gravid-saker, skriva på gravidforum och shoppa baby-kläder på tradera, hihi :)

• mariemede

Jag mår hur bra som helst! :) Skulle inte märka av att jag är gravid om det inte vore för mina grymt ömma bröst. Har inte mått illa en endaste gång ännu (pepparpeppar), skönt samtidigt som man är orolig för att det ska vara något fel.. går in i v7 idag.

• Blixt3

Jag känner lika dant! Mår mycket bättre än jag trodde, bara trött och ömma, svullna bröst:) lite illamående, men inte kräkts. Så man går bara o väntar på att man ska må dåligt! Berättade för ett par kompisar nu i helgen, de blev så glada! Längtar till vi ska berätta för familjen, vänner o kollegor. När har ni tänkt berätta?

• Lotta80

Är det ingen som mår bra just nu? På tisdag går jag in i ny vecka, behöver höra lite positiva tankar här (v7), har haft hemska godiscravings hela veckan och börjat få lite mer illamående.

Jag mår bra :) lite ömma bröst, värk i magen och lite illamående till o från men annars mår jag mycket bättre än jag förväntat mig, än så länge iallafall :) gick in i v.8 idag :)
  • Thelma88

Jag läste någonstans att det var i vecka 6-8 som illamåendet/kräkningar kom på riktigt, så man går och känner efter hela tiden, haha!

Ååh har du redan berättat?! Jag hade två tjejkompisar som tjatade sönder mig med "när ska du skaffa barn då?" och jag ville bara skrika ut att jag redan var gravid, men tyckte faktiskt det var lite för tidigt att göra det redan... Men längtar som fan efter den dagen också :):)

• Blixt3

Är bara de två kompisarna som vet, ljög att jag hade magkatarr först, så jag kunde inte dricka alkohol haha. Men sen berättade vi.. Fast har tänkt vänta till v 12 attgå ut med det.

Har fått frågan på jobb också, man är gravid men låtsas som ingenting!!

• Thelma88

Har inte tänkt på det så mycket innan, men tror jag umgås med väldigt tjatiga vänner och kollegor ;)

Sen jag blev gravid så tycker jag folk nämner det heeela tiden, haha, men det är väl kanske för att man reagerar på det på ett annat sätt nu antar jag :P

• rosali84

Jag mår hur bra som helst! Inget illamående alls, viss trötthet men inte så farligt just nu, något ömma bröstvårtor fortfarande (men inte så det gör ont att duscha längre). Är i v 9+5 idag.
  • MaCeLu

Jag mår också bea.

Lite huvudvärk och lätt illamående och ENORM trötthet...
    Bebis BF 27/9 2015 ??
Svar på tråden BF september 2015!