• Svar på tråden BF september 2015!
  • Emeralda

Nu är jag rädd och nervös. Det blev brunt, som gammalt blod, när jag torkade mig nu på morgonen. Har inte ont mer än på en punkt till höger i magen där katten igår gjorde ett "avstamp" och grävde ner baktassen när han skulle hoppa av min mage. Mår illa av att jag är nervös, jag mår vanligtvis inte illa alls på morgonen. Vill inte att detta går åt helvete... :(

• lördagsgodis

Om det är brunt brukar de säga att det inte är så farligt, jag har blödigt både brunt och färskt blod den här graven men inget efter v.7. Jag skulle prata med gyn/bm om att få göra ett ul om jag var du. Lycka till!

• NattaLind
    Pluppla skrev 2015-02-02 23:34:06 följande:

Fasiken vad trött jag blir...! När jag och sambon har sex så blöder jag.. Vilket resulterar i att vi har tagit lite avstånd från detta, har pratat med BM om detta hon sa nu sist att vi skulle vänta med att ha sex till vi gjort kub testet.. Var då över 4 veckor till dess.. Nu har vi inte haft sex på 2 veckor o ja idag blev de som de blev och vi var jäääätte försiktiga!! Och vad händer?? Jag blöder.. Och nu sitter jag här med värsta ångesten. Sambon blir också helt skärrad när han såg blodet. Har sett fler här i tråden som haft blödning o så men har ni det i samband med sex? Ja från o med nu får vi hålla oss från varandra till kub är gjord..

Att ha blödning vid sex är supervanligt pga tunna slemhinnor. Min BM sa att ha sex ni, men du kan blöda så du vet.

Så har det inget mer med det :)
  • Sopp

Jag blödde lite efter cellförändringsprov, antar att det blir lite samma effekt vad man än "stoppar upp" där nere

Vecka 10+0 idag, illamåendet har lugnat ner sig men tröttheten består. Får lite panik nu när jag närmar mig vecka 12+0. Var helt övertygad om att detta skulle sluta med missfall, nu börjar det sjunka in att jag blir 2-barnsmor inom loppet av 17 månader. Jösses.

• Blixt3

Ny vecka idag :) gick in i v 7 idag. Ett ständigt illamående har infallit nu, inga kräkningar dock som tur är. Tanken på mat gör det inte bättre :/ är mer hungrig än vanligt! Äter ni folsyratillskott? Jag tar en tablett om dagen, folsyra med B12 tror jag detär. Man kanske skulle köpa multivitamin?

• lördagsgodis

Jag äter en multitablett och extra folsyra och så äter jag magnesium, kalk, D-vitamin och b6. Blir en del. Jag går in i v11 på torsdag och vi tänker nog berätta för barnen och min släkt i helgen då min mage som brukar vara platt är så putig. Manens släkt får det bli nästa vecka då de är borta i helgen.

• Thelma88

Jag blödde igår, rött färskt blod.. BM gav mig inte så mycket tröst, sa att det kunde vara missfall men att man inte kunde veta än..

Men har inte blött mer nu på 24 timmar, så håller tummarna att det inte var något.. :/

• Pluppla
    NattaLind skrev 2015-02-03 08:57:38 följande:
    Att ha blödning vid sex är supervanligt pga tunna slemhinnor. Min BM sa att ha sex ni, men du kan blöda så du vet.

Så har det inget mer med det :)
    Blev så rädd igår bara jag kände hur det var nått som "brast till" i slidan inte uppe i livmodern och så kände jag hur nått varmt rann och såg det var rött blod.. Så otäckt! Jag måste ha extremt känslig blodkärl nu.. Läste massa inatt om detta och hittar att de e vanligt. Och att man inte behöver vara orolig så länge blodet inte ökar/får ont och mitt avtar ganska snabbt och nu är de inget alls.. Men de var otäckt igår så man känner då att de inte är värt att ha sex med den ångesten o oron vi får efter. Och den här bristningen som jag kände.. Usch..
Svar på tråden BF september 2015!