• Svar på tråden BF september 2015!
  • Thelma88
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-03 18:02:58 följande:

Klarrött blod på pappret nyss. Usch så ledsen och rädd jag är

Hade ju samma igår så förstår känslan :( kommit mer blod nu efter den gången?
  • lördagsgodis
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-03 18:02:58 följande:

Klarrött blod på pappret nyss. Usch så ledsen och rädd jag är

Hoppas allt ser bra ut på ul imorgon!
  • sagofröken
    detfannsingetanvändarnamnkvar skrev 2015-02-03 18:01:06 följande:

Hej! Grattis till alla blivande föräldrar ? Jag är i v 8 och vi väntar första barnet. Försökte skapa användarna här men efter 20 misslyckade försök gav jag upp. Allt var upptaget. Får fantisera ihop något till senare.

Under de senaste dagarna har jag mått illa som bara den o på nätterna också. Börjar bli svårt att inte berätta för de närmsta nu. Har skyllt på migrän på jobbet. Läste något om b vitamin?

När ska ni göra UL? Här gör de inte förrän v 18 o det gick inte med att övertala heller för att göra tidigare. Enda möjligheten var sthlm (22 mil enkel resa). 10 v väntande innan man får reda på hur det står till..

Välkommen! Googla på "vitamin b6 gravid illamående", det hjälper många men inte alla! För mig hjälper det massor, eller åtminstone tror jag det är b6 som hjälper, vågar inte sluta :) 

Jag kommer ha gjort tre tidiga ultraljud plus KUB innan RUL, men det har "medicinska orsaker". Är väl vanligast att göra först i v 18 om man inte gör KUB. 

Så otroligt jobbigt/oroligt för er med blödningar, vet hur det känns... Hoppas det går bra för er - blödningar MÅSTE ju inte vara dåligt, som ni vet. Men innan man vet... asjobbigt.
  • TreA

Hej ni som kommit lite längre!

Direkt när jag plussat kom visst illamående (v.5) men nu en och en halv vecka senare känner jag det inte längre... Känner mig helt ogravid... Fler som haft likadant? Hur ska man tolka det?

• isabelless
    TreA skrev 2015-02-03 19:33:43 följande:

Hej ni som kommit lite längre!

Direkt när jag plussat kom visst illamående (v.5) men nu en och en halv vecka senare känner jag det inte längre... Känner mig helt ogravid... Fler som haft likadant? Hur ska man tolka det?

Jag mådde superdåligt tom vecka 8 ungefär, låg helt utslagen på soffan och kräktes. Men sedan helt plötsligt mådde jag jättebra och var superpigg. Gick 5-6 dagar sedan mådde jag pyton igen. Så oroa dig inte utan försök istället njuta och ta tillvara på tiden då du mår bra
  • TreA
    isabelless skrev 2015-02-03 19:54:53 följande:
    Jag mådde superdåligt tom vecka 8 ungefär, låg helt utslagen på soffan och kräktes. Men sedan helt plötsligt mådde jag jättebra och var superpigg. Gick 5-6 dagar sedan mådde jag pyton igen. Så oroa dig inte utan försök istället njuta och ta tillvara på tiden då du mår bra smile1.gif
    Ok! Tack för svar! Hoppas du har rätt!
  • TreA
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-03 19:50:00 följande:

Det är lite mörkare rött nu när jag varit på toa och inte lika mycket som de första gångerna . 12 långa timmar kvar innan ul.

Fy, förstår att det blir långa timmar! Håller tummarna!!!
  • Thelma88

Jag mår också mycket bättre nu än i början!

Nu är jag bara trött och har ömma bröst, och ibland krånglar magen, annars är alla andra symtom borta! Skönt, men samtidigt börjar man ju undra om det betyder att det är något fel, men tror det är ganska lugnt.. Kroppen är väl i olika form olika dagar bara:)

• Emeralda
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-02-03 16:47:15 följande:

Jag är så galet nervös för ultraljudet imorgon. Jag hoppas att det är ett litet levande liv vi kommer att få se men på nåt sätt så är jag ändå inställd på det värsta. Varför vet jag inte.

Tänker lika. Nu har jag iof inte blött på några timmar och det har varit sparsamt när det var nåt. Men nu har jag istället ont i magen. Jag har också ställt in mig på att nåt är galet och att det kommer visa sig imorgon. Men jag hoppas att jag (och du) har fel och att det ser bra ut.
Svar på tråden BF september 2015!