• Svar på tråden BF september 2015!
  • Emeralda
    Emmelinan skrev 2015-02-04 17:25:55 följande:

Åh vad spännande med tvillingar!! :)

Någon som gissar kön på era små bönor än? :)

Med min första var jag STENSÄKER i vecka 9 att det skulle bli en flicka! Och det va det! Med 2an var det inte alls så säkert men gissningen lutade mer åt pojke... (Hoppades dock lite på en flicka till), det va en flicka! Nu vet jag inte alls!! Haha

Med första hade jag kunnat sätta mitt liv på att det var en flicka, vilket det var. Med andra var jag supersäker halva graviditeten att det var en pojke, sen en dag blev helt hundra på att det var en flicka till och det var det. Nu har jag ingen aning. En pojke skulle vara kul då vi inte har nån, men man vet ju hur det funkar med flickebarn så det skulle vara jättekul det med. Än så länge är jag glad om det fortsätter gå bra och det blir NÅT. :p
  • 1StoltMamma

Med min första var jag och även alla runt omkring mig säkra på att de skulle bli en pojk och på förlossningen fick vi en chock (tog inte reda på kön) de kom ut en liten flicka. Denna gången är jag 99% säker på att de blir en till tjej. Tror vi tar reda på kön denna gången

• Lissing
    Thelma88 skrev 2015-02-04 19:53:46 följande:

Nu har jag testat sånt koksaltsnässpray - och skiten hjälper ju inte!!

Funkar det för er? För jag får nog återgå till den "onyttiga" vanliga nässprayen igen :/

Jag använder Nasin nässpray och gör det dagligen och nattligen.
    Är beroende sen typ 11 år tillbaka. Har fött två friska barn
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • Emeralda
    Lissing skrev 2015-02-04 21:14:38 följande:
    Jag använder Nasin nässpray och gör det dagligen och nattligen.
    Är beroende sen typ 11 år tillbaka. Har fött två friska barn smile5.gif
    Tror inte nässprayen är farlig för bebisen. Det är sin egen näsa man förstör. Men det är omöjligt att vara utan!! Jag klarar det inte.
  • Lissing
    Emeralda skrev 2015-02-04 21:17:21 följande:
    Tror inte nässprayen är farlig för bebisen. Det är sin egen näsa man förstör. Men det är omöjligt att vara utan!! Jag klarar det inte.
    Äsch, så många som säger det "din näsa måste ju vara helt förstörd nu"..
    Nää... hur menar man? Alltså jag funkar ju inte UTAN nässprayet, men förstörd som i sönder eller nåt sånt är jag ju inte... 
  • Thelma88

Jag är också beroende av nässpray stora delar av året, men tänkte att man kunde ju försöka satsa på det bättre alternativet, men gjorde ingen nytta ju... Kan ju vara att näsan är lite skadad sen innan iofs;)

• 1StoltMamma
    igelkotten01 skrev 2015-02-04 21:27:38 följande:

Ja vi har en fb-grupp som heter sommargummor :)

Jag hittar verkligen inte gruppen
  • hilja14

Glädjande besked även idag på återbesöket. Fick till och med bild denna gång med mig hem. Tänka sig att allt kan se bra ut trotts smärta som gjorde att jag låg och vred mig, svimma och kräktes utav och blödde väldigt mycket. (Så mycket att jag fick medicin för blödning). Så konstig kroppen är ibland! Men är verkligen såååå glad över att allt ser bra ut. Hoppas detta kan ge er andra som blödig en mer positiv känsla! Att trotts blödning (och smärta) kan allt se bra ut. :)

Hemlighetsenshemlis: Vad spännande med två hjärtan! Grattis! :D

• PaLo

Jag lämnar tråden inom kort. I torsdags konstaterades MA (andra i rad nu) och i fredags började jag blöda. Har nytt VUL inbokat om en vecka och hoppas att kroppen då gjort sitt jobb, vilket den inte klarade att göra förra gången. Känns dock inte som om kroppen gjort det den ska än iaf. Det har kommit lite blod, slem och småklumpar samt en större klump. Men jag har ej haft direkt ont och jag har ej fyllt normalbindor på 6 timmar någon gång. Hade antagligen klarat mig med trosskydd om jag bytt var 3-4 timme.

Cytotec funkar ej på mig så enda alternativet är väl skrapning om det visar sig att kroppen inte gjort vad den ska.

Lycka till ni andra!

Svar på tråden BF september 2015!