• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1

Grattis!!

Jag gick in i vecka 8 idag och vi får också lov att vänta till v 18 innan UL :( Fast, jag tror inte att man slutar noja sig förrän bebis är ute, fler och tidigare UL ändrar nog inte på den saken :) Den som väntar på något gott!

detfannsingetanvändarnamnkvar skrev 2015-02-03 18:01:06 följande:

Hej! Grattis till alla blivande föräldrar ? Jag är i v 8 och vi väntar första barnet. Försökte skapa användarna här men efter 20 misslyckade försök gav jag upp. Allt var upptaget. Får fantisera ihop något till senare.

Under de senaste dagarna har jag mått illa som bara den o på nätterna också. Börjar bli svårt att inte berätta för de närmsta nu. Har skyllt på migrän på jobbet. Läste något om b vitamin?

När ska ni göra UL? Här gör de inte förrän v 18 o det gick inte med att övertala heller för att göra tidigare. Enda möjligheten var sthlm (22 mil enkel resa). 10 v väntande innan man får reda på hur det står till..

• Lissing

Fler än jag som har ett himla svullet underliv?
    Allt är ju större därnere, usch :-P

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • Hemlighetenshemlis
    Emeralda skrev 2015-02-03 20:19:38 följande:

Tänker lika. Nu har jag iof inte blött på några timmar och det har varit sparsamt när det var nåt. Men nu har jag istället ont i magen. Jag har också ställt in mig på att nåt är galet och att det kommer visa sig imorgon. Men jag hoppas att jag (och du) har fel och att det ser bra ut.

Håller tummarna för dig! Jag blir så ledsen varje gång jag går på toa och torkar mig. Inga mängder med blod och lite mörkare ibland men det känns ändå inte bra. Sen har jag ju som mensvärk också (som jag haft sen jag plussade i princip) så då blir jag ännu oroligare
  • lördagsgodis

Man slutar inte oroa sig när bebisen är ute heller, då är det mat, bajs, sömn och andning man oroar sig för:)

Jag har rätt mycket humörsvängningar så min stubin är kort och jag har fått be både barnen och mannen om ursäkt när jag snäst i onödan.

• lizanilander

Jag mår fortfarande riktigt illa hela dagarna, provar postafen nu men känns inte som det har någon större effekt hittills. Har iofs åkt på influensan med så ligger hemma med feber, haha igår fick min man komma hem från jobbet för jag tog mig inte ens ur sängen själv, hahaha så jävla klen!! Bättre idag iaf:) har inte gått ner mer i vikt iaf utan står nu still, känns bra. Har aldrig haft problem med humörsvängningar varken vid grav. Eller mens, känns bra att slippa det för det låter jobbigt;) var hos bm i förrgår och pga jobbig första förlossning så kommer vi få gå på sånt där aurora-samtal så det känns bra. Behövde inte säga så mkt utan hon förstod direkt att vi behövde lite terapi eller vad man ska kalla det ;) oj nu blev det långt så nu får jag sluta!

• Emeralda

Nu kan jag andas ut. VUL såg helt normalt ut med ett litet fladdrande hjärta på en liten plupp. Ingen blödning idag heller. Hoppas det fortsätter så!

• Blixt3

Åh, jag är konstant hungrig! I natt blev det en banan vid halv tre. Måste småäta lite varje timme för att klara mig :/ hur får man ett så tidigt ultraljud? Är det något man själv kan boka?

• lördagsgodis

Härligt att allt såg bra ut för er båda! Jag skulle bli riktigt jäkla skakad om det varit två... Men hoppas detta är glada nyheter för er hemlis.

Jag vägde mig idag och 5 kg upp... Måste skärpa mig men illamåendet gör att jag måste äta något alldeles för ofta.

• Flängfia

Hej!

Jag hoppar också in här. BF 18 sep, 7+4 nu. Första barnet. Vill bara att veckorna ska gå snabbare nu.

Vill bara lugna er med små blödningar lite att det inte måste vara någon fara, jag hade en liten blödning med färskt blod för 2 veckor sedan och bruna småblödningar i dagarna efteråt - jag fick inte komma på VUL på en gång eftersom det var så tidigt så jag var väldigt orolig och upplevde att jag inte togs på allvar när jag ringde till gyn. De sa bara "blöder det inte mycket och du inte har ont så är det ingen fara" vilket jag visste att det faktiskt kan vara. Hur som haver, gick på VUL på en privatklinik i måndags och där pickade hjärtat så fint så :) 

Svar på tråden BF september 2015!