• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    Tejasmamma skrev 2015-02-05 20:49:40 följande:

Nej det blev bara en svag ljusrosa flytning den 11e jan och samma sak den 17e, kollade på förra månadens test nu och det är ett plus där =) 

Häftigt :) och grattis igen! Vad kul :)
  • sagofröken

Min fyraåring har vecka efter vecka accepterat att mamma kräks varje dag och somnar innan läggning... Så i morse: "Mamma, du kanske redan har en bebis i magen."

Jag: "Eh...öh...jag vet inte. Vi får nog fråga en doktor."

Fyraåringen: "Idag?"

Jag: "Eh...nä...på måndag."

Fyraåringen: "Hoppas doktorn säger ja. Det måste vara TVÅ barn i det här huset. Jag vill ha en våningssäng." :)

• Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-06 09:31:24 följande:

Min fyraåring har vecka efter vecka accepterat att mamma kräks varje dag och somnar innan läggning... Så i morse: "Mamma, du kanske redan har en bebis i magen."

Jag: "Eh...öh...jag vet inte. Vi får nog fråga en doktor."

Fyraåringen: "Idag?"

Jag: "Eh...nä...på måndag."

Fyraåringen: "Hoppas doktorn säger ja. Det måste vara TVÅ barn i det här huset. Jag vill ha en våningssäng." :)

Haha vad sött ;)
  • sagofröken
    Marian03 skrev 2015-02-06 11:25:17 följande:
    Haha vad sött ;)
    Jättegulligt, men nu kommer hon att komma ihåg detta på måndag... Jag är så jäkla dålig på att ljuga! 
  • lördagsgodis

Nu har jag varit på inskrivning och allt såg bra ut jag tog även ett vävnadsprov så nästa besök hos bm är inte förens i maj i v.24 men det känns rätt ok. Hon kände även på livmodern och sa att den kändes tydligt förstorad så det låter ju possessivt.

• sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-02-06 12:22:06 följande:

Nu har jag varit på inskrivning och allt såg bra ut jag tog även ett vävnadsprov så nästa besök hos bm är inte förens i maj i v.24 men det känns rätt ok. Hon kände även på livmodern och sa att den kändes tydligt förstorad så det låter ju possessivt.

Bra att allt såg bra ut!

Vad för vävnadsprov? Och varför?

Kommer ni inte göra rutinultraljud i v.18-20?
  • Miiiam

Hej på er igen! Jag måste bara meddela att jag inte lämnar denna tråd! Idag såg jag ett foster och ett fint tickande hjärta sa spec läkaren :) så jag hade inte en "ofostrig" graviditet! Så nu väntar vi på att vårat 4:e barn ska komma i slutet på september :) småsår glad! Många besök blir det på speciellt mvc inom min diabetes, men det är det värt :)

• sagofröken
    Miiiam skrev 2015-02-06 13:28:23 följande:

Hej på er igen! Jag måste bara meddela att jag inte lämnar denna tråd! Idag såg jag ett foster och ett fint tickande hjärta sa spec läkaren :) så jag hade inte en "ofostrig" graviditet! Så nu väntar vi på att vårat 4:e barn ska komma i slutet på september :) småsår glad! Många besök blir det på speciellt mvc inom min diabetes, men det är det värt :)

Vad roligt! Grattis!
  • lördagsgodis
    sagofröken skrev 2015-02-06 13:04:41 följande:
    Bra att allt såg bra ut!

Vad för vävnadsprov? Och varför?

Kommer ni inte göra rutinultraljud i v.18-20?
    Vid kub och rul får man gå till specmvc här och då träffar man ju inte sin bm. Jag kommer även bli överskriven till specmvc efter v.20 då jag fått så stora barn tidigare och dom kommer göra några extra tillväxt ul och så kommer jag bli igångsatt så den här bebisen kommer nog i augusti men stannar här ändå:)
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-02-06 14:30:11 följande:
    Vid kub och rul får man gå till specmvc här och då träffar man ju inte sin bm. Jag kommer även bli överskriven till specmvc efter v.20 då jag fått så stora barn tidigare och dom kommer göra några extra tillväxt ul och så kommer jag bli igångsatt så den här bebisen kommer nog i augusti men stannar här ändå:)
    Ah, ok.

Hur stora barn då om jag får vara nyfiken? :)
Svar på tråden BF september 2015!