• Svar på tråden BF september 2015!
  • Blixt3

Då har man lyckats "lura" ytterligare ett par kompisar som varit på middag hos oss ikväll:) har druckit både piggelindrink och razz+sprite (tror kompisarna iaf) inga misstankar. V6+4 idag tiden går så långsamt! Konstant hungrig, samtidigt illamående. Inte kräkts alls än... Kanske slipper det? *hoppas*

• iima

Jag har inte vågat "luras" faktiskt, haha! Har bara avstått istället, tänk om de tror sen att jag var full när jag var gravid liksom :P
    Jag har haft med mig en stor loka till en middag bara, ingen har frågat något ännu.
    Kul att vi är så nära i dagarna, jag mår också illa men har inte kräkts (ännu) och äter som en häst :)

• 1StoltMamma

De är många runt mig som misstänker så får vara smart haha.. Men här har jag börjar störas av kisseriet, har börjat kissa på natten. Vet att de bara är början och de kommer bli värre men de hade jag inte saknat haha.. när de kommer till illamående har de kommit tillbaka, de försvann en snabb sväng men kom tillbaka rätt starkt.

• rosali84
    lördagsgodis skrev 2015-02-06 23:38:51 följande:

Jag tog ju ett cellprov hos bm idag för det var länge sedan sist och jag kunde lika gärna passa på nu och jag vet att hon sa att jag skulle blöda lite efter men fy så läskigt det var att se blodet i trosorna fastän bm säger att det inte är någon fara.

iima, grattis men hur kommer det sig att du inte plussat förens nästan V8!?!

Jag gjorde oxå cellprov på inskrivningen i onsdags. Blödde dock inget efteråt, men tror det är vanligt att man kan göra. Förstår att det var lite läskigt med blod. Man förknippar det ju ändå med det värsta.
  • iima

Jag blir lite orolig när illamåendet försvinner sådär, tror nästan att jag inbillat mig allt då. Ibland har jag väntat ut hungern bara för att få känna om jag blir att må illa på samma sätt fortfarande. Och japp, det kommer så fort jag dröjt med maten! :P
    Idag har jag gått 7 fulla veckor! :)

Vad äter ni för tillskott? Än så länge äter jag bara folsyra och en varierad kost. Är lite osäker på vad man bör få i sig för vitaminer mer.

• Emeralda
    iima skrev 2015-02-07 09:48:35 följande:

Jag blir lite orolig när illamåendet försvinner sådär, tror nästan att jag inbillat mig allt då. Ibland har jag väntat ut hungern bara för att få känna om jag blir att må illa på samma sätt fortfarande. Och japp, det kommer så fort jag dröjt med maten! :P
    Idag har jag gått 7 fulla veckor! :)

Vad äter ni för tillskott? Än så länge äter jag bara folsyra och en varierad kost. Är lite osäker på vad man bör få i sig för vitaminer mer.

Jag tar folsyra och ibland, när jag kommer ihåg, en multivitamintablett. Jag vill inte ta vitamintabletten samtidigt som jag tar Levaxin (på morgonen) då den innehållet sånt som kan försämra upptag av levaxin. Och jag vet att jag borde börja med järntillskott då jag har låga järndepåer sedan innan men har inte tagit mig i kragen än.. Jag går in i v 8 idag (7+0)
  • iima
    Emeralda skrev 2015-02-07 10:32:26 följande:
    Jag tar folsyra och ibland, när jag kommer ihåg, en multivitamintablett. Jag vill inte ta vitamintabletten samtidigt som jag tar Levaxin (på morgonen) då den innehållet sånt som kan försämra upptag av levaxin. Och jag vet att jag borde börja med järntillskott då jag har låga järndepåer sedan innan men har inte tagit mig i kragen än.. Jag går in i v 8 idag (7+0)
    Vad roligt, då är vi ju på samma dag :)
    Har du varit för inskrivning ännu? Jag ska dit på tisdag och hoppas de kan berätta vad jag bör ta för tillskott. Drar mig för att ta järn om jag inte måste eftersom jag sedan innan har IBS-mage och har hört att man kan bli hård i magen av tillskotten.
    Men om man behöver det kommer jag ju givetvis att ta det ändå. Funderar även på att börja med omega-3 tillskott.
  • lördagsgodis

Vi tänker berätta för barnen och min familj idag. Hade ju tänkt att vänta men vi ska på bröllop nästa helg och sen jobbar jag två helger på raken så det får bli nu.

Har ritat en skattkarta till barnen där dom kommer hitta godis och sen två dockor, en pojke och en flicka så får dom något konkret och kan gissa vad dom tror det blir. Sen kommer mina släktingar på middag ikväll och då får barnen berätta och ge dom varsitt kort med ulbilden.

• Madicken01
    lördagsgodis skrev 2015-02-07 11:49:27 följande:

Vi tänker berätta för barnen och min familj idag. Hade ju tänkt att vänta men vi ska på bröllop nästa helg och sen jobbar jag två helger på raken så det får bli nu.

Har ritat en skattkarta till barnen där dom kommer hitta godis och sen två dockor, en pojke och en flicka så får dom något konkret och kan gissa vad dom tror det blir. Sen kommer mina släktingar på middag ikväll och då får barnen berätta och ge dom varsitt kort med ulbilden.

Så kul! Å vilken skatt sen :)

Ang järnintag. Vet man inte med sig att man har dåligt järnvärde så finns det ingen anledning att börja äta järntabletter så här tidigt i graviditeten. Brukar rekommenderas intag från ca v.20 och då upplyser bm om detta.
Svar på tråden BF september 2015!