• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken
    Ilwah skrev 2015-02-07 18:38:08 följande:

Hej på er, hoppar in här med om jag får ????

Är i vecka åtta med vårt första barn (bf 22/9, exakt en månad efter vårt bröllop ????). Det känns så stort, ofattbart, fantastiskt, lyckligt och läskigt på samma gång ????

Det blir en extra spännande sensommar för er! Grattis!
  • lördagsgodis

Nu vet barnen och sonen blev jätte glad och tyckte det var det bästa som någonsin kunde hända! Dottern tyckte det var roligt men oroade sig lite för om den skulle vara sötare än hennes bror och henne men det försäkrade vi att den inte skulle vara utan lika söt som både hon och hennes bror:)

sen kom familjen och dom höll sig faktist till efterrätten med att berätta och dom blev såklart jätte glada och sen kom grannflickan förbi och nu vet hon oxå så då vet nog hela villakvarteret! Nu blir det farmor och farfar på tisdag och faster men sen vet nog alla då jag även gett min kompis tillåtelse att berätta nu

• Pluppla

Går in i ny vecka idag 10+0

Så nu är det ett foster och inte ett embryo (enligt appen). Längtar till kub testet mest för att få bevisat för mig själv att där verkligen är nått :) börjas synas en liten kula på magen nu. Är ju lite rund i mig själv men har inte har nån "put mage" som jag har nu.. Har fortfarande inte haft nån illamående och nu känns de som jag kommer att slippa det.. Men nästan allt annat har jag.. O snacka om humörsvängningar.. Stackars sambon ;)

• Pluppla

Går in i ny vecka idag 10+0

Så nu är det ett foster och inte ett embryo (enligt appen). Längtar till kub testet mest för att få bevisat för mig själv att där verkligen är nått :) börjas synas en liten kula på magen nu. Är ju lite rund i mig själv men har inte har nån "put mage" som jag har nu.. Har fortfarande inte haft nån illamående och nu känns de som jag kommer att slippa det.. Men nästan allt annat har jag.. O snacka om humörsvängningar.. Stackars sambon ;)

• sagofröken

Lördagsgodis: vad kul! Och gullig/ärlig reaktion från dottern :)

Puppla: visst känns det som en milstolpe med tvåsiffrig vecka! Härligt att du slipper illamående också!

• 26number1

Min sambo har 7 syskonbarn som alla är tjejer så ja, vi har mentalt ställt in oss på en tjej :)

1StoltMamma skrev 2015-02-07 16:12:04 följande:

Jag vet att de är lite tidigt men har ni någon liten känsla om kön än?

• 26number1

Vilken vecka är du i? Jag vill berätta för hela världen men är bara i vecka åtta..

lördagsgodis skrev 2015-02-07 21:50:48 följande:

Nu vet barnen och sonen blev jätte glad och tyckte det var det bästa som någonsin kunde hända! Dottern tyckte det var roligt men oroade sig lite för om den skulle vara sötare än hennes bror och henne men det försäkrade vi att den inte skulle vara utan lika söt som både hon och hennes bror:)

sen kom familjen och dom höll sig faktist till efterrätten med att berätta och dom blev såklart jätte glada och sen kom grannflickan förbi och nu vet hon oxå så då vet nog hela villakvarteret! Nu blir det farmor och farfar på tisdag och faster men sen vet nog alla då jag även gett min kompis tillåtelse att berätta nu

• 26number1

Jag kan inte heller dricka kaffe längre! Är inte det minsta sugen och doften sätter sig i halsen med resten av mitt illamående :/

Marian03 skrev 2015-02-07 18:37:50 följande:

Sådär, nu är smaken och doften av kaffe vidrigt helt plötsligt ;) har druckit koffeinfritt sen jag fick veta, med en kopp vanligt kaffe med om dagen, men nu smakar det riktigt skit, så konstigt! Sugen på massa skit är jag med och äter en massa kakor och sånt. Hjälp... Varför kan man inte få sug på typ morötter? ;)

• Emeralda
    Marian03 skrev 2015-02-07 18:37:50 följande:

Sådär, nu är smaken och doften av kaffe vidrigt helt plötsligt ;) har druckit koffeinfritt sen jag fick veta, med en kopp vanligt kaffe med om dagen, men nu smakar det riktigt skit, så konstigt! Sugen på massa skit är jag med och äter en massa kakor och sånt. Hjälp... Varför kan man inte få sug på typ morötter? ;)

Jag avskyr också kaffe helt plötsligt. Men det som däremot är bra är att jag känner äckel inför godis!! Jag har däremot fått ett supersug efter bär, tex björnbär och hallon. Hoppas det håller i sig!
Svar på tråden BF september 2015!