iima skrev 2015-02-07 10:37:47 följande:
Vad roligt, då är vi ju på samma dag :)
Har du varit för inskrivning ännu? Jag ska dit på tisdag och hoppas de kan berätta vad jag bör ta för tillskott. Drar mig för att ta järn om jag inte måste eftersom jag sedan innan har IBS-mage och har hört att man kan bli hård i magen av tillskotten.
Men om man behöver det kommer jag ju givetvis att ta det ändå. Funderar även på att börja med omega-3 tillskott.
Jag ska på inskrivning 2/3 då det passade i tiden för KUB-blodprovet. Jag har haft telefonkontakt med BM än bara och det var bara folsyra hon sa att jag skulle ta vilket jag började med när vi bestämde oss för att försöka med en bebis till (dvs ca ett halvår sen). Ang järntabletter så vet jag att det är som nån skrev, att det rekommenderas från v20. Men iom att jag vet sen tidigare att jag inte fixar Duroferon eller Niferex (blir illamående utan dess like plus superförstoppad, så det går inte!) så tänkte jag ta Hemofer längre istället.
Och ang din IBS-mage så finns det tyvärr de som får diarré av järntabletterna, men det skiljer sig ju från person till person och vad jag vet så är förstoppning (och illamående) det vanligaste när man tar dom tabletterna. Men det finns ju även dom som inte har så stora bekymmer alls med. Så det är bara att testa och se.