• Svar på tråden BF september 2015!
  • beetroots

Jag vill gärna med vara med i Facebook gruppen om någon kan lägga till mig :) eller är de för något speciellt län eller för alla? :)

• Lissing
    Jeulina skrev 2015-03-08 11:45:24 följande:

Min fyraåring tycker bebisen ska heta Elsa efter Elsa i filmen Frost.. Det tycker inte jag. Haha. Eller så ska bebisen heta Stella som hennes bästa kompis.. Mmm.. Haha. Hon är så säker på att det är en lillasyster, jag hoppas hon inte blir allt för besviken om det är en lillebror :/

Det tycker mina barn med. Elsa alltså. Hehe.
    Tror det namnet kommer få ett uppsving nu det närmaste.
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • malbjo

Ingen bra dag idag. Blödde lite imorse när jag gick på toaletten blödde lite ljusrosa i ca 3 timmar. Har legat i sängen hela dagen och inte velat gå upp. När jag väl gick upp en liten stund började det blöda ljusrosa igen. Lite typ värk i nedre delen av magen. Ringde kk-akut men där tyckte de jag skulle avvakta då jag inte behövde byta binda så ofta. Är ju galet orolig och känner på mig att det är något som inte är rätt. Kommer maila min bm men kommer troligen få svaret att jag ska kontakta kk-akut då de kan ta hand om en men de vill ju inte ha in en. Har mått illa hela dagen också:(.

Mår riktigt pissigt och både vill och inte vill veta....

• Emmelinan
    Minlillaninja skrev 2015-03-08 15:01:36 följande:

Skicka din mailadress så lägger jag till dig :)

jag skickade ett meddelande till dig här på sidan. :)
  • lördagsgodis
    malbjo skrev 2015-03-08 19:26:31 följande:

Ingen bra dag idag. Blödde lite imorse när jag gick på toaletten blödde lite ljusrosa i ca 3 timmar. Har legat i sängen hela dagen och inte velat gå upp. När jag väl gick upp en liten stund började det blöda ljusrosa igen. Lite typ värk i nedre delen av magen. Ringde kk-akut men där tyckte de jag skulle avvakta då jag inte behövde byta binda så ofta. Är ju galet orolig och känner på mig att det är något som inte är rätt. Kommer maila min bm men kommer troligen få svaret att jag ska kontakta kk-akut då de kan ta hand om en men de vill ju inte ha in en. Har mått illa hela dagen också:(.

Mår riktigt pissigt och både vill och inte vill veta....

Jag skulle åka upp och sätta mig på akuten och överdriv ditt blödande något isf! Om det inte är mycket blod och du inte har mycket ont så kan det ju vara livmodertappen eller något ytligt blodkärl blodet kommer ifrån.
  • Nydahl
    Minlillaninja skrev 2015-03-08 15:26:48 följande:
    Jag behöver ha den mailadressen ni använder för att logga in på fb så att det blir rätt konto som läggs till :)
    Nydahl5@hotmail.com
  • malbjo
    lördagsgodis skrev 2015-03-08 19:44:51 följande:

Jag skulle åka upp och sätta mig på akuten och överdriv ditt blödande något isf! Om det inte är mycket blod och du inte har mycket ont så kan det ju vara livmodertappen eller något ytligt blodkärl blodet kommer ifrån.

Tänker just nu iaf att det gör varken till eller från om jag åker in nu eller imorgonbitti. Lär ju vara fler läkare imorgon efter 08.

Försöker också tänka att det inte behöver vara något men den där gnagande oron är förfärlig. Tack lördagsgodis :)
  • fyrklöver81

Min väninna blödde flera gånger under sin graviditet pga sköra slemhinnor. Kom det i samband med toabesök och pappers tork kanske det är det. Vid missfall har man ofta kraftig smärta/ Mensvärk.

Håller alla tummar att det bara är ett blodkärl som gått sönder vilket är vanligt! Är du jätteorolig skulle jag om jag bar du åka upp och få besked.

Kram till dig!

• 26number1

Trots tre positiva test funderar jag starkt på att köpa ett till! Känner knappt av någonting och inte syns det direkt heller.. Går in i vecka 13 på tisdagen, någon som känner likadant??

• IMHO
    26number1 skrev 2015-03-08 22:35:33 följande:

Trots tre positiva test funderar jag starkt på att köpa ett till! Känner knappt av någonting och inte syns det direkt heller.. Går in i vecka 13 på tisdagen, någon som känner likadant??

Jag känner mig visserligen illamående nästan jämt, men med min platta mage känns det surrealistiskt att det finns en individ därinne. Jag ser den på UL-bilden från förra veckan, men trots det fattar jag inte riktigt att vårt blivande barn befinner sig i min mage. Jag är i v 12 som du, men tre dagar efter dig. Utan illamående och UL-bild skulle jag verkligen tveka på om jag var gravid. Tror det är vanligt i "våra veckor" innan kulan kommer. När har du nästa kontakt med bm?
Svar på tråden BF september 2015!