• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1
    fyrklöver81 skrev 2015-03-08 08:50:39 följande:

Lovis hur uttalas det? Louise eller Lovis som det stavas? Har aldrig hört namnet men gillar bägge delarna ????

Lovis som det låter med v. Tror sambon fått det från Ronja Rövardotter, mamman där heter Lovis :)
  • Jeulina

Jag tycker pojknamn är så svårt! Medan tjejnamn har vi flera stycken. :) bl.a. Selma, Alexia, Linnea :) storasystrarna heter Julia och Wilma. Men det känns som att det blir en lillebror. Han kommer väll vara namnlös ;p

• Emeralda

Själv har jag varken köpt något eller funderat på namn. Jag måste göra kub först innan jag tror på detta fullt ut.. Dock har vi ju berättat för barnen att det, om allt går bra, ska komma en bebis och dom jobbar redan på namnlistor.

• lördagsgodis

Vi har alltid haft det mycket lättare med pojknamn, dotterns namn är en kompromiss som hon ju passar i och vi är nöjda med men pojknamnen har vi varit överens om och inte behövt söka efter. Funderar faktiskt på att ta reda på könet så man har lite mer tid att förbereda sig men pratade nyss med en föredetta arbetskollega som var sagt att hon skulle få en dotter men ut kom en son! Dom är glada för det men lite chockerande

• Jeulina

Min fyraåring tycker bebisen ska heta Elsa efter Elsa i filmen Frost.. Det tycker inte jag. Haha. Eller så ska bebisen heta Stella som hennes bästa kompis.. Mmm.. Haha. Hon är så säker på att det är en lillasyster, jag hoppas hon inte blir allt för besviken om det är en lillebror :/

• rosali84
    26number1 skrev 2015-03-08 09:02:33 följande:
    Lovis som det låter med v. Tror sambon fått det från Ronja Rövardotter, mamman där heter Lovis :)
    Lovis är jättefint!!! Hade absolut varit i topp på min lista om jag inte redan känt 2 st ;)

Vill ha förslag på (främst) pojknamn! Tycker flicknamn är lättare, men tar gärna förslag där oxå. Storasyster heter Livia :)
  • Minlillaninja
    Emmelinan skrev 2015-03-08 14:24:05 följande:

Vill gärna komma med i fb-gruppen. Hur gör jag? :)

Skicka din mailadress så lägger jag till dig :)
  • Nydahl

Jag vill oxå vara med i fb gruppen :) men jag vet inte hur man läser mejl här. Jag heter Maja nydahl på fb :)

• Minlillaninja
    Nydahl skrev 2015-03-08 15:12:24 följande:

Jag vill oxå vara med i fb gruppen :) men jag vet inte hur man läser mejl här. Jag heter Maja nydahl på fb :)

Jag behöver ha den mailadressen ni använder för att logga in på fb så att det blir rätt konto som läggs till :)
Svar på tråden BF september 2015!