• Svar på tråden BF september 2015!
  • malbjo
    fyrklöver81 skrev 2015-03-08 21:20:52 följande:

Min väninna blödde flera gånger under sin graviditet pga sköra slemhinnor. Kom det i samband med toabesök och pappers tork kanske det är det. Vid missfall har man ofta kraftig smärta/ Mensvärk.

Håller alla tummar att det bara är ett blodkärl som gått sönder vilket är vanligt! Är du jätteorolig skulle jag om jag bar du åka upp och få besked.

Kram till dig!

Tack. Blir nog besök imorgonbitti blöder fortfarande likadant varken mer eller mindre hade dock det likadant i våras o då var det ma men betydligt tidigare. Är nu i v 14 o hade så smått pustat ut o vad får man för det. Lite molvärk i nederkanten av magen har jag oxå nu.

Vi får se imorgon.

Kram på er därute
  • malbjo
    lördagsgodis skrev 2015-03-09 08:05:41 följande:

Hoppas på goda nyheter idag malbjo!

Sitter på kk-akut nu så får vi se. Återkommer
  • Pluppla

Ny vecka 14+1 och enligt appen har jag nu varit gravid i 100 dagar och så är jag i trimester 2 många milstolpar idag :)

• Pluppla
    malbjo skrev 2015-03-09 08:23:09 följande:
    Sitter på kk-akut nu så får vi se. Återkommer
    Håller tummarna för er!!
  • lizanilander
    26number1 skrev 2015-03-08 22:35:33 följande:

Trots tre positiva test funderar jag starkt på att köpa ett till! Känner knappt av någonting och inte syns det direkt heller.. Går in i vecka 13 på tisdagen, någon som känner likadant??

haha jag känner detsamma, illamåendet försvann, ingen mage, ingenting. Gick in i vecka 15 i lördags, andra barnet, så tycker det borde synas mer. Ha iaf lyckats gå upp ett halvt kilo av det 4,5 jag tappat :) Ska till BM på onsdag för blodprover och ringa och boka RUL om en vecka så vi får väl se då om det finns nåt där inne :P Märkligt hur kroppen funkar......
  • malbjo

Då var det bara jag spm var fjantig. Hjärtat slog så fint. Dock oklart varför jag blöder moderkakan låg rätt långt ner så det kan vara den men hon kunde inte se något konstigt.

Skönt iaf att få se hjärtat slå:)

• 26number1
    IMHO skrev 2015-03-08 22:46:46 följande:

Jag känner mig visserligen illamående nästan jämt, men med min platta mage känns det surrealistiskt att det finns en individ därinne. Jag ser den på UL-bilden från förra veckan, men trots det fattar jag inte riktigt att vårt blivande barn befinner sig i min mage. Jag är i v 12 som du, men tre dagar efter dig. Utan illamående och UL-bild skulle jag verkligen tveka på om jag var gravid. Tror det är vanligt i "våra veckor" innan kulan kommer. När har du nästa kontakt med bm?

Först kring v 18 då vi ska ta vårt första ultraljud, känns galet långt dit!!
  • 26number1
    lizanilander skrev 2015-03-09 09:15:40 följande:

haha jag känner detsamma, illamåendet försvann, ingen mage, ingenting. Gick in i vecka 15 i lördags, andra barnet, så tycker det borde synas mer. Ha iaf lyckats gå upp ett halvt kilo av det 4,5 jag tappat :) Ska till BM på onsdag för blodprover och ringa och boka RUL om en vecka så vi får väl se då om det finns nåt där inne :P Märkligt hur kroppen funkar......

Jag gick ner 3kg nästan direkt men har inte gått upp de igen, kanske därför?? Sambon sa åt mig igår att han inte tycker det syns nånting heller så då blev jag ju nojjig på riktigt!
  • Manik
    malbjo skrev 2015-03-09 11:31:16 följande:

Då var det bara jag spm var fjantig. Hjärtat slog så fint. Dock oklart varför jag blöder moderkakan låg rätt långt ner så det kan vara den men hon kunde inte se något konstigt.

Skönt iaf att få se hjärtat slå:)

Så skönt för dig! Självklart blir man orolig när det kommer blod. Skönt att lilla hjärtat slog. :)
Svar på tråden BF september 2015!