• Svar på tråden BF september 2015!
  • pemberlie

Hej! Jag vill gärna vara med här jag med! Jag är i vecka 13 och ska göra mitt KUB-test imorgon. Så spänd på det och jag hoppas allt ser bra ut. Jag är beräknad till 17 september och det är mitt första barn. Jag fyller 29 i sommar och bor i norra Stockholm. Kan tillägga att jag började mitt nya jobb för två veckor sedan så det har varit blandade känslor då jag inte var gravid då jag skrev på anställningsavtalet. Förra veckan berättade jag för VD och min chef, båda blev superglada för min skull och sa att det inte var några problem alls. Kollegorna får dock vänta med att veta...... En liten presentation av mig :)

• lördagsgodis

Vad skönt malbjo!!! Hoppas du snart slipper blödandet även om det är ofarligt.

Välkommen pemberlie och skönt att dom tog det så bra på jobbet, lycka till på kub:)

• Flängfia

Var till Kista på ett tidigt UL i fredags (bekostat på egen hand), mest för att förstå att det är på riktigt och för att stilla min oro. Första barnet för oss, har skrivit någon gång här i tråden men går in varje dag och läser vad ni skrivit! :) Kan knappt sluta titta på bilderna för att det är så fantastiskt och häftigt att jag inte vet vad jag ska ta mig till! I helgen berättade vi för våra vänner och resten av släkten, alla blev jätteglada!

Passar på att slänga in en fråga också, ska åka utomlands i v.15-17 (är i v.13 nu), något speciellt jag bör tänka på? Är van resenär så att jag inte ska äta mat som inte är genomstekt vet jag sedan innan. Hög solskyddsfaktor har jag också på inhandlingslistan. Något mer som man kanske inte tänker på att ta med? 

Om det är en kille blir det nog en Elliot och om det är en tjej blir det nog en Freja. :)

• Flängfia
    Flängfia skrev 2015-03-09 16:38:07 följande:

Var till Kista på ett tidigt UL i fredags (bekostat på egen hand), mest för att förstå att det är på riktigt och för att stilla min oro. Första barnet för oss, har skrivit någon gång här i tråden men går in varje dag och läser vad ni skrivit! :) Kan knappt sluta titta på bilderna för att det är så fantastiskt och häftigt att jag inte vet vad jag ska ta mig till! I helgen berättade vi för våra vänner och resten av släkten, alla blev jätteglada!

Passar på att slänga in en fråga också, ska åka utomlands i v.15-17 (är i v.13 nu), något speciellt jag bör tänka på? Är van resenär så att jag inte ska äta mat som inte är genomstekt vet jag sedan innan. Hög solskyddsfaktor har jag också på inhandlingslistan. Något mer som man kanske inte tänker på att ta med? 

Om det är en kille blir det nog en Elliot och om det är en tjej blir det nog en Freja. :)

Just det, tillägg: Det syns inte för fem öre på mig. Eller har mer degig mage men det beror nog på att jag gått från att träna ca 5ggr/vecka till max 1 gång i veckan. Så sjukt trött att jag inte har orkat träna. Hoppas magen tittar fram snart!
  • bebis86
    Flängfia skrev 2015-03-09 16:38:07 följande:

Passar på att slänga in en fråga också, ska åka utomlands i v.15-17 (är i v.13 nu), något speciellt jag bör tänka på? Är van resenär så att jag inte ska äta mat som inte är genomstekt vet jag sedan innan. smile5.gif Hög solskyddsfaktor har jag också på inhandlingslistan. Något mer som man kanske inte tänker på att ta med? 

Stödstrumpor!!!!! Risken att få mycket vätska i benen är stor så förebygg med stödstrumpor när du flyger.

Jag var i v7 när jag åkte till Thailand för några år sedan. Mina ben såg hemska ut då jag ej hade stödstrumpor
  • MrsHeinerborg

V.15 idag o plötsligt bara försvann allt o jag mår riktigt bra! Knappt att brösten känns längre, läskigt. Hoppas verkligen att allt är som det ska!

• paddi84

Fler o fler säger att de börjar må bra... Jag har inte mått superdåligt alls, bara smådåligt. Som faktiskt har förbättrats till idag när jag blev varse hur viktig sömnen är... Sov dåligt då sambon är borta och tre barn ville dela säng med mig natten till idag. Urk med huvudvärk o kväljningar för minsta lilla (nös för en stund sen vilket framkallade kräkning)...

Sen funderar jag på om ni har nå tips på att hålla bra munhygien? Klarar bara att borsta tänderna på morgonen och knappt då, borstar jag på kvällen blir jag bara akut illamående.... Nästan bara tanken på att borsta tänderna vänder det i magen... :(

• lördagsgodis

Paddi det finns en desinfekterande munskölj som finns på Apoteket som kan användas om du inte kan borsta tänderna.

• 1StoltMamma

11+0 idag, mår fortfarande illa men lite lite bättre "peppar peppar" min yrsel blir dock inte bättre. Den är jätte jobbig. Någon annan som har mycket yrsel?

Svar på tråden BF september 2015!