• Svar på tråden BF september 2015!
  • malbjo
    Österbottning80 skrev 2015-03-11 09:23:47 följande:

Har kikat lite på HM och andra ställen, men alla mammakläder är ju så dyra. Tänkte slå två flugor i en smäll nu med resan till USA och köpa mammakläder där. Dom kostar mindre och så behöver jag ju inte packa så mycket ;)

Annars är väl nog HM dom som har billigast, men om det finns Lindex i närheten så har dom också bra urval. 

Jobbar du aktivt på gården? Har du tänkt göra det hela tiden? 

Min sambo är orolig varje gång jag är med ute i ladugården och jobbar med djuren, även om han vet att det är helt ok. Jag är bara lite rädd för hur han kommer att reagera sedan då magen växer. 

Vi har bara hästar o höns än så länge, lite får på ingång till våren. Sambon har fått sköta stallet när jag mått illa då jag mår ännu sämre av stalldoften. Som tur är har ha oxå hästar så det är inte bara mitt :).

Sambon fundrar på grisar oxå men det är jag glad att vi inte har nu för då hade jag nog dött av doften.

Hästarna har haft vintevila men ska sättas igång nu men jag får inte plats i några ridbyxor så får väl se hur det går. Tur jag har en dotter som gärna tar mina hästar oxå men mef sista terminen i 9:an är det mycket där oxå:)

Vad har ni för djur?
  • Sopp
    malbjo skrev 2015-03-11 09:10:55 följande:

Var har/tänker ni handla era mammakläder. Jag har fått lite begagnat av en svägerska o köpt ett par byxor på HM. Lägger extremt lite pengar på kläder annars o handlar bara när jag måste. Bor på gård o har uniform när jag jobbar så det är mest slit o slängkläder. Känner inte för att lägga ut en förmögenhet men vill ju ändå känna att jag inte går runt i sambons tröjor o ser ut som ett levande tält :)

Förra graviditeten hade jag ett par gravidjeans och så köpte jag några strumpbyxor för gravida och körde på luftiga klänningar med gott om plats som även går att använda nu
  • Österbottning80
    malbjo skrev 2015-03-11 09:30:22 följande:
    Vi har bara hästar o höns än så länge, lite får på ingång till våren. Sambon har fått sköta stallet när jag mått illa då jag mår ännu sämre av stalldoften. Som tur är har ha oxå hästar så det är inte bara mitt :).

Sambon fundrar på grisar oxå men det är jag glad att vi inte har nu för då hade jag nog dött av doften.

Hästarna har haft vintevila men ska sättas igång nu men jag får inte plats i några ridbyxor så får väl se hur det går. Tur jag har en dotter som gärna tar mina hästar oxå men mef sista terminen i 9:an är det mycket där oxå:)

Vad har ni för djur?
    Sambon är mjölkbonde, själv hjälper jag mest till där jag kan och jobbar fyra dagar i veckan på kontor 50km bort. Blir alldeles för mycket sittande i still så jag gillar att gå ut i ladugården och hjälpa till. Det dagliga arbetet sköter han oftast själv men det är när det är specialsaker som behöver skötas eller när det kommer kalvar som jag vill hjälpa till. 

Vad bra att du har folk runt dig som kan hjälpa till med jobbet, blir ju alldeles för tungt om man ska stå där i stallet och må illa hela dagarna. Hoppas att ditt illamående ger efter snart. 
  • Pyrola
    malbjo skrev 2015-03-11 09:10:55 följande:

Var har/tänker ni handla era mammakläder. Jag har fått lite begagnat av en svägerska o köpt ett par byxor på HM. Lägger extremt lite pengar på kläder annars o handlar bara när jag måste. Bor på gård o har uniform när jag jobbar så det är mest slit o slängkläder. Känner inte för att lägga ut en förmögenhet men vill ju ändå känna att jag inte går runt i sambons tröjor o ser ut som ett levande tält :)

Jag har köpt 1 par mamma-tights och ett par mjuka byxor med rejäl midjemudd som är mjuk mot magen, båda från H&M. Hoppas klara mig ett tag med det. Kör mycket klänning sen innan och än så länge går det bra. 
  • Jeulina

Jag har idag gått ner 10 kg på 7 veckor.. 7 veckor av illamående och spyor, två inläggningar på sjukhus med dropp.. Jag orkar snart inte mer!! Vill att det ska bli september nu så jag får min bebis. :(

• lizanilander
    Jeulina skrev 2015-03-11 12:25:42 följande:

Jag har idag gått ner 10 kg på 7 veckor.. 7 veckor av illamående och spyor, två inläggningar på sjukhus med dropp.. Jag orkar snart inte mer!! Vill att det ska bli september nu så jag får min bebis. :(

men fy :( usch, jag lider med dig, mitt illamående orsakade -5kg på vågen, och försvann i vecka 13=UNDERBART! hoppas det försvinner för dig med snart snart!!!
  • Jeulina

Vecka 14 är det nu så jag hoppas att det en dag ska vara borta. :) med mina andra två har det blivit bättre i vecka 19-20 någonting. Men det illamåendet har inte ens varit i närheten så jobbigt som detta :/

• lördagsgodis
    Jeulina skrev 2015-03-11 12:55:38 följande:

Vecka 14 är det nu så jag hoppas att det en dag ska vara borta. :) med mina andra två har det blivit bättre i vecka 19-20 någonting. Men det illamåendet har inte ens varit i närheten så jobbigt som detta :/

Hjälper inga mediciner? Kan faktist inte ens tänka mig att må så otroligt illa, tyckte mitt var illa nog och då hjälpte ändå postafen och jag kunde jobba trots allt.
  • IMHO
    Jeulina skrev 2015-03-11 12:55:38 följande:

Har haft det liknande. Går fortfarande ner i vikt (3kg kvar till underviktig!) och har fått dropp en gång. Känns som det behövs snart igen för idag kommer allt upp, galla och hela faderullan.

Jag har haft noll effekt av Postafen och SeaBand, endast biverkningar av Zofran och sporadisk hjälp av Lergigan Comp. Har inga direkta tips, men du är inte ensam (och det känns skönt för mig att veta att jag inte är det heller, så tack att du berättade).
  • IMHO
    lördagsgodis skrev 2015-03-11 14:32:44 följande:

Hjälper inga mediciner? Kan faktist inte ens tänka mig att må så otroligt illa, tyckte mitt var illa nog och då hjälpte ändå postafen och jag kunde jobba trots allt.

Åh, vad jag längtar efter att kunna jobba. Jag saknar mina elever. :'-(
Svar på tråden BF september 2015!