malbjo skrev 2015-03-11 09:30:22 följande:
Vi har bara hästar o höns än så länge, lite får på ingång till våren. Sambon har fått sköta stallet när jag mått illa då jag mår ännu sämre av stalldoften. Som tur är har ha oxå hästar så det är inte bara mitt :).
Sambon fundrar på grisar oxå men det är jag glad att vi inte har nu för då hade jag nog dött av doften.
Hästarna har haft vintevila men ska sättas igång nu men jag får inte plats i några ridbyxor så får väl se hur det går. Tur jag har en dotter som gärna tar mina hästar oxå men mef sista terminen i 9:an är det mycket där oxå:)
Vad har ni för djur?
Sambon är mjölkbonde, själv hjälper jag mest till där jag kan och jobbar fyra dagar i veckan på kontor 50km bort. Blir alldeles för mycket sittande i still så jag gillar att gå ut i ladugården och hjälpa till. Det dagliga arbetet sköter han oftast själv men det är när det är specialsaker som behöver skötas eller när det kommer kalvar som jag vill hjälpa till.
Vad bra att du har folk runt dig som kan hjälpa till med jobbet, blir ju alldeles för tungt om man ska stå där i stallet och må illa hela dagarna. Hoppas att ditt illamående ger efter snart.