• Svar på tråden BF september 2015!
  • Emmelinan

Heter Emma S MacDonald på fb om ngn vänlig vill lägga till mig i gruppen! På min profilbild håller jag i mina två döttrar, vi är alla utklädda/har masker på oss. :)

• 26number1
    beetroots skrev 2015-03-15 10:40:58 följande:

Jag måste bara få berätta, haha! Jag är i vecka 14 och Herregud jag har sexdrömmar varje natt! De första veckorna drömde jag om häxor varje natt.Någon annan som drömmer konstigt/roligt?

Jag drömmer också mycket om sex och annars att jag kissar på mig?? Typ flera gånger per natt, skitkonstigt!!
  • sagofröken

Jaha, till slut gjorde jag det ändå - köpte en doppler. Min man var så less på min oro och att jag ligger och stirrar på magen varje kväll, så han övertalade mig nästan :) Nu har både jag, han och dottern hört bebisens hjärta <3 Och när jag förstod var den låg och hörde att den rörde sig kunde jag koppla ihop det med känslan, så nu är jag mer säker på hur bebisen känns. Dopplern ihoppackad längst bak i en garderob, men även om jag aldrig använder den igen var det så jävla värt det. Känner sånt lugn nu. 

• IMHO
    beetroots skrev 2015-03-15 10:40:58 följande:

Jag måste bara få berätta, haha! Jag är i vecka 14 och Herregud jag har sexdrömmar varje natt! De första veckorna drömde jag om häxor varje natt.Någon annan som drömmer konstigt/roligt?

Jag drömmer konstigt om ätande. T.ex. besökte jag i drömmen en kiosk på skid-VM i Falun (där jag aldrig varit i verkligheten), där de sålde otäckt naturtrogna människofötter i vuxenstorlek. Jag provsmakade och det var ren lakrits. Synd tyckte jag, eftersom jag får äta max 50g lakrits som gravid.

I natt drömde jag att Freddie Mercury dog. Man kunde plocka ut honom ur tv:n i miniatyr. Tydligen skulle han också smaka lakrits, men jag ångrade mig innan jag hann smaka eftersom jag kom på att det nog var oetiskt.

Kan tillägga att jag inte har några kannibalistiska drag i övrigt, men är väldigt förtjust i lakrits. Och Freddie M, fast då mer som ögongodis och örongodis.
  • sagofröken

Hahaha, älskar era drömmar! Jag drömmer mest skamlösa sexdrömmar där jag använder raggningsrepliker som "alltså, vi behöver inte kondom för jag är redan gravid"... hrmm.... 

• lizanilander
    rosali84 skrev 2015-03-15 10:45:55 följande:
    Oxå helt övertygad om att jag kände en volt för ett par veckor sedan, men sedan dess har jag inte känt något. Förrän igår :) Men nu var det det vanliga "fladdret". Med dottern kände jag inget alls förrän i v 20-21, men hoppades verkligen att jag skulle få känna tidigare denna gång och det fick jag! Får se hur mycket det kommer att kännas närmsta tiden, känner iaf nu på fm oxå :)

Ja, det växer verkligen så det knakar nu! Magen har gått från "degklump" till gravidmage på bara nån vecka. Går inte att dölja i vanliga kläder längre (jo, i stora tröjor såklart), tur att vi har generösa jobbkläder ;)
    Ja men det känns ändå märkligt tidigt :P ska bli kul när det börjar synas ordentligt utanpå magen :) haha, degklump :P Jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder men kanske inte så länge till. Med första kunde jag bara ha dom till vecka 6-7, men vägde c:a 5 kg mer då så det låg säkert på höft och rumpa de kilona ;) Ja, tur man inte behöver gå i tighta kläder, usch!
  • rosali84
    lizanilander skrev 2015-03-15 19:29:21 följande:
    Ja men det känns ändå märkligt tidigt :P ska bli kul när det börjar synas ordentligt utanpå magen :) haha, degklump :P Jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder men kanske inte så länge till. Med första kunde jag bara ha dom till vecka 6-7, men vägde c:a 5 kg mer då så det låg säkert på höft och rumpa de kilona ;) Ja, tur man inte behöver gå i tighta kläder, usch!
    Köpte inte så mycket mamma-kläder förra gången. Bara byxor. Använder mest linnen och toppar som funkar både som gravid och icke gravid.

Vilken vecka är du i nu?
  • Liafiaa

Hej! :) jag väntar första barnet som beräknas i början av september. Allt är så spännade. Jag går in i vecka 17 imorgon :)

Finns det en Facebook grupp också? :)

Hoppas jag får hänga på här!

• Marian03

Haha vilka roliga drömmar, kul att höra om :)

Jag drömmer med lustigt, ibland sex, ibland att jag gör nåt jag inte alls får typ röker eller festar osv :P

Svar på tråden BF september 2015!