• Svar på tråden BF september 2015!
  • melodie

Har inte skrivit här så mycket mest bara läst. Jag är i vecka 15 nu. Var på Ul för 3 veckor sedan och allt var jättebra. Tror jag känt bebisen röra sig några gånger också.

Är det någon som upplever någon smärta? jag känner en molande smärta nästan dagligen i hela bäcken området. både svank och runt nedre delen av magen och ibland hugger det till ordentligt i ligamenten. Troligtvis är det ju växtvärk men så förvånad att jag känner det så mycket. Hade svår foglossning i förra graviditeten så man är ju lite på sin vakt om det skulle bli lika dant denna gång. Har ett foglossningsbälte när jag jobbar för säkerhets skull.

• bebis86
    melodie skrev 2015-03-14 07:17:33 följande:

Har inte skrivit här så mycket mest bara läst. Jag är i vecka 15 nu. Var på Ul för 3 veckor sedan och allt var jättebra. Tror jag känt bebisen röra sig några gånger också.

Är det någon som upplever någon smärta? jag känner en molande smärta nästan dagligen i hela bäcken området. både svank och runt nedre delen av magen och ibland hugger det till ordentligt i ligamenten. Troligtvis är det ju växtvärk men så förvånad att jag känner det så mycket. Hade svår foglossning i förra graviditeten så man är ju lite på sin vakt om det skulle bli lika dant denna gång. Har ett foglossningsbälte när jag jobbar för säkerhets skull.

Jag har också känt av den smärtan! Hugger till i tjejmagen och i svanken för att sedan hugga till ngn annan stans. Som tur är så är det inte hela tiden!
  • Marian03
    lizanilander skrev 2015-03-14 00:03:23 följande:
    ja jag tror det heter så, har för mig de sa så när jag väntade första, jag hade så och nåde mig vad han var vild och sparkade och det syntes på magen tydligt redan när vi gått 17 veckor :O Kul att det såg bra ut :)
    Ok men då var det nog så han sa :) nämen vad roligt! Jag går in i vecka 14 imorgon så då är det ju inte så superlänge tills man kanske kan märka det :) ja vilken lättnad! Och så kändes det så roligt att få en titt på vad som egentligen händer där, känns ganska overkligt än sålänge :)
  • Marian03
    sagofröken skrev 2015-03-14 00:23:33 följande:
    Vad roligt! Var det Kub-test eller bara ultraljud? Bakvägg brukar innebära att sparkar märks tidigare!

Vanligtvis ligger jag däckad vid den här tiden, men sitter uppe med en olycklig fyraåring som har "ont i snippan" :( 
    Det var bara ultraljud :) vi åkte till ett annat län för att göra det, här erbjuds KUB bara om man är över 35 år. Här får man heller inget ultraljud förrän vecka 18-20. Så få åkte vi till grannlänet, blev ett vanligt ultraljud på privat mottagning men de tog vanliga landstingspriser så 200 kr kostade det. Väldigt överkomligt för att se att det händer nåt där inne och att allt är ok. Han mätte huvud stl och sa att den var normal, kollade efter hål i huvudet (lät läskigt) och så visade han hjärtat som slog och händer, ben osv. Mycket spännande och härligt :)

Men usch då, såg att någon annan med skrev nåt om urinvägsinfektion, det kan inte vara det? Eller det är mer som att det strålar? Hoppas det är bättre idag!
  • lizanilander
    Marian03 skrev 2015-03-14 10:29:40 följande:
    Ok men då var det nog så han sa :) nämen vad roligt! Jag går in i vecka 14 imorgon så då är det ju inte så superlänge tills man kanske kan märka det :) ja vilken lättnad! Och så kändes det så roligt att få en titt på vad som egentligen händer där, känns ganska overkligt än sålänge :)
    nej det dröjer nog inte superlänge :) Jag ska ringa och boka RUL på måndag, vi får göra det här själva - lättare att få en tid som passar med jobb och så :) Längtar, men tycker ändå att tiden går ganska fort! Gått in i vecka 16 idag sådet tickar på :O Ja det måste vara skönt att veta att det faktiskt är nåt där och att det ser ok ut ;) Jag tvivlar fortfarande, haha, har nästan ingen mage och går inte upp i vikt, men det kommer nog:)
  • Jeulina

Åh idag är mitt illamående lite lättare! Hoppas hoppas att det är på väg bort!!! Går in i vecka 15 imorgon så jag tycker jag ska slippa eländet nu och få börja njuta istället :)

Någon som blivit helt av med illamåendet än? Och någon som mår riktigt bra just nu? Som appen säger att de flest gör :/ :)

• Marian03
    lizanilander skrev 2015-03-14 10:43:23 följande:
    nej det dröjer nog inte superlänge :) Jag ska ringa och boka RUL på måndag, vi får göra det här själva - lättare att få en tid som passar med jobb och så :) Längtar, men tycker ändå att tiden går ganska fort! Gått in i vecka 16 idag sådet tickar på :O Ja det måste vara skönt att veta att det faktiskt är nåt där och att det ser ok ut ;) Jag tvivlar fortfarande, haha, har nästan ingen mage och går inte upp i vikt, men det kommer nog:)
    Härligt :)

Ja nu när man har passerat vecka 12 då känns det inte som om tiden går så sakta längre. Skönt, det får gärna gå lagom fort :) hehe ja visst är det overkligt :)

Men vad skönt så sätt, jag har säkert gått upp 5 kg.. Har inte kunnat äta min normala kost utan fått äta massa bröd och pasta nu bara som jag annars undviker så det gick snabbt upp i vikt. Men nu när man mår bättre så ska jag ta tag i kosten igen :)
  • Marian03

Nån mer som färgar håret? Jag gick till frisören och fixade utväxten (bleker) i vecka 7-8 ca och nu är den här igen ;) vet inte om man vågar färga själv, det brukar jag annars göra men är rädd att man kan skada barnet på nåt vis annars.. Hur gör ni? :)

• Marian03
    Jeulina skrev 2015-03-14 14:01:48 följande:

Åh idag är mitt illamående lite lättare! Hoppas hoppas att det är på väg bort!!! Går in i vecka 15 imorgon så jag tycker jag ska slippa eländet nu och få börja njuta istället :)

Någon som blivit helt av med illamåendet än? Och någon som mår riktigt bra just nu? Som appen säger att de flest gör :/ :)

Jag mår bra, har inte mått så jätteilla om man jämför med hur vissa andra mår. Men ändå så att det har varit jobbigt och även om

Jag har klarat mig utan att spy (genom att äta typ en gång i timme hehe).

Men nu känns det bättre, hoppas det är på väg bort för dig med :)
Svar på tråden BF september 2015!