Emeralda skrev 2015-03-13 09:23:27 följande:
Förstår att du är orolig. Man är det genom HELA graviditeten. Men nog måste sköterskan sett ett hjärta som slog? Och slog hjärtat så är det ju bevisligen liv därinne :)
Jag ska på KUB på tisdag och blir mer och mer nervös för varje dag..
Jag var inte alls så här orolig förra graviditeten, men det har varit så många turer kring det här att jag har svårt att fatta att det verkligen ska bli av. Men nu tänker jag lugna mig! Det MÅSTE ha varit bebis vi kände röra sig. Och lever den nu har den riktigt bra chanser :)
lördagsgodis skrev 2015-03-13 10:15:13 följande:
Ingen av er som har en doppler? Jag tycker den varit guldvärd ändå kostade den tydligen bara 300-400:-
Jag har som sagt haft mina ögonblick då jag varit jäkligt nära att boka privat ul ELLER köpa en doppler, men jag tänker stå emot. Jag skulle bli vansinnigt orolig om jag inte hittade ljuden. Jag skulle bara vilja få ett livsbevis en enda gång i den här jobbiga tiden innan rörelserna börjar. Funderar på att ringa min BM och be om att få komma in och lyssna, men jag tror hon kommer säga att det är för tidigt och att det bara är 4 veckor kvar till RUL. Kanske är det bättre att jag lär mig hantera den här oron istället...