• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1
    Mijjan skrev 2015-03-16 21:05:55 följande:

Oj kul! De enda som vet för oss är två vänner, en sjukgymnast, en barnmorska och hon i kassan på apoteket :P Är v 13 nu men jag liksom vill dra ut på det :P Är nog fel på mig tror jag... Får se hur länge jag kan dölja det på jobbet men tänkte ge föräldrarna varsit påskägg 1 april med en napp och ultraljudsbild i och berätta för syskon iaf :)

Var för övrigt hos sjukgymnasten idag. Min överrörlighet ställer åter igen till det... Foglossning sen v. 6 blev domen så nu får jag inte springa på ett tag :( Har inte jätteont men vill inte riskera nåt...

Är det lättare att få foglossning och man är överrörlig?? Fasen, finns det något förebyggande att göra åt det?
  • malbjo
    26number1 skrev 2015-03-16 21:10:30 följande:

Är det lättare att få foglossning och man är överrörlig?? Fasen, finns det något förebyggande att göra åt det?

Förebygga är svårt enl min barnmorska o sjukgymnast men träna sånt som är skonsamt för bäcknet typ vattengympa o cykling. Hade foglossning med sonen men det var ju 12 år sedan. Dock har jag redan börjat få känningar redan (v15) om jag går/står för mycket framförallt i blygdbenet. Ska få låna ett foglossningsbälte av scsvägerskan testade inte det förra gången. Testade akupunktur sist men vet i hundan om det hjälpte vet iof sig inte hur det hade varit utan.
  • 1StoltMamma

Vi har endast gått ut till närmaste alltså familjen om graviditeten. gick in i v 13 idag, hade tänkt att gå ut till resten när vi gjort rul

• BF2015
    sagofröken skrev 2015-03-12 10:02:42 följande:
    Min chef är för smart för att fråga (jobbar på en arbetsplats som påstår sig vara feministisk, så han skulle aldrig våga säga dumma saker, hahaha) men kollegorna frågar. De verkar tro att jag ska komma tillbaka efter sommarlovet och jobba två veckor innan bf typ, vilket inte känns troligt... Och så spekulerar de i hur länge jag ska vara borta. Känns otroligt märkligt när jag bara är i v 16... Vad som helst kan ju hända... Men min chef var ju såååå kul när han trodde att jg skulle få barn i december, fast han fick veta redan i januari ;)
    Vilket härligt svar!

Jag känner också det att kan kanske inte kommer tillbaka efter semestern..

Men min chef (som inga barn har) verkar tro att jag ska veta hur jag mår i vecka 30-40, men det kan man ju OMÖJLIGT veta;), vad som helst kan ju hända! Så jag kan ju omöjligt veta exakt på dagen när jag går hem ! Lycka till med allt :)
  • BF2015
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-12 20:44:58 följande:
    Grattis till graviditeten!

Jag jobbar oxå i butik o har två barn sedan innan, då sökte jag havandeskapspenning o fick den beviljad utan problem, då får man gå hem 60dgr innan Bf. Dock blev jag sjukskriven på 50% fyra veckor innan det. Jag skulle ansöka om havandeskap om jag var du. Unge kul att stå där, tunga lyft, stegar, stå upp o jobba själv.....
    Tack för svaret!

Tänker nog planera in Semester from 7juli, 9juli har jag 60 dagar kvar till BF så då kan jag gå hem efter semestern kanske:). Hade toppen bra! :)
  • BF2015
    Mijjan skrev 2015-03-16 21:05:55 följande:
    Oj kul! De enda som vet för oss är två vänner, en sjukgymnast, en barnmorska och hon i kassan på apoteket :P Är v 13 nu men jag liksom vill dra ut på det :P Är nog fel på mig tror jag... Får se hur länge jag kan dölja det på jobbet men tänkte ge föräldrarna varsit påskägg 1 april med en napp och ultraljudsbild i och berätta för syskon iaf :)

Var för övrigt hos sjukgymnasten idag. Min överrörlighet ställer åter igen till det... Foglossning sen v. 6 blev domen så nu får jag inte springa på ett tag :( Har inte jätteont men vill inte riskera nåt...
    Vi väntade också ganska länge med att gå ut med det. Är i vecka 16 imorgon och bara våra familjer och mina jobbarkompisar vet.. Vi vill vänta tills efter RUL med att gå ut med det till alla andra.. (vänner och släkt osv)
  • Emeralda

Och nu är jag hemma från kub. Fick fina siffror och allt såg bra ut. Blev flyttat från 25/9 till 27/9.

• bebis86

Någon annan som har problem med halsbränna etc? Min är gräslig!! Tar emot att äta gaviskon (smakar apa)!men samtidigt så hjälper det..

Imorgon ska jag till bm! Nu vill jag veta hur långt gången jag är då jag bara gissar hittills beroende på sista mensen... Stämmer det med mensen så är jag i v14

• Mijjan
    bebis86 skrev 2015-03-17 16:46:21 följande:

Någon annan som har problem med halsbränna etc? Min är gräslig!! Tar emot att äta gaviskon (smakar apa)!men samtidigt så hjälper det..

Imorgon ska jag till bm! Nu vill jag veta hur långt gången jag är då jag bara gissar hittills beroende på sista mensen... Stämmer det med mensen så är jag i v14

Funkar inte Novalucol bättre? Tycker mintsmaken där är ganska ok.. Har också halsbränna ibland, även som ickegravid och har alltid Novalucol med mig...
    26number1 skrev 2015-03-16 21:10:30 följande:
    Nja min sjukgymnast leder även gruppträning på min sporthall så jag fick lite tips på vilka övningar jag ska undvika. I princip kan man väl sammanfatta det med att jag ska ha benen ihop! Alltså inga utfallsteg, ta bara ett trappsteg i taget (springer ofta hemma flera trappsteg åt gången), gå korta (men raska) steg på promenader, om jag kan köra crosstrainer så små steg som möjligt... Sitta ner och cykla (inte stå alltså). Lite små tips så där för det skrämmer mig grymt att inte kunna röra på mig alls så hoppas jag kan tänka på det här redan nu så jag inte får mer problem sen! Hon sa att eftersom jag är så överrörlig i andra leder så är det inte så konstigt om jag är överrörlig även i bäckenleden och därmed känner av den så tidigt... Och så, springförbud för nu :( ja... Ja gillar att träna! :P Körde spinning idag och satt ner vilket kanske var tråkigt men kände skillnad direkt när jag ställde mig upp (för att sträcka på mig) så högg det till jämfört med när jag satt vilket gick bra...

Hon rekommenderade även att sova med en kudde mellan knäna. Provade inatt... Inte så bekvämt men idag har jag inte haft så ont men det kommer ju och går lite. Hoppas det hjälper för den här smärtan kan jag leva med men vill ju helst inte bli rullstolsburen :)
Svar på tråden BF september 2015!