• Svar på tråden BF september 2015!
  • Marian03

Jag var sugen på en brio go next innan men nu har jag med öppet sinne (hehe) provat runt och det blir nog en emmaljunga viking :) liten och smidigt, verkar oerhört lättkörd och är jättefin :)

Har aldrig provkört bugaboo iofs.

• C21

Hur är stl när man beställer från asos om jag brukar ha 36 vad ska jag ha för stl då?

• Mijjan
    C21 skrev 2015-03-20 13:10:43 följande:

Hur är stl när man beställer från asos om jag brukar ha 36 vad ska jag ha för stl då?

Jag beställde också därifrån igår.. Jag har 38 typ ogravid och ska vara toastmistress på bröllop 4 veckor innan BF :P Den klänningen tog jag i storlek 42. Hoppas det räcker... Jättesvårt inte bara med UK storlekar men att veta hur stor man kommer bli!

Syns det på er än? Går in i v 14 imorgon och inget syns än mer än att magen är degigare än vanligt. Syntes nästan mer för några veckor sedan men har iofs inte gått upp i vikt heller och det är första barnet. Vet inte om jag längtar eller våndas tills magen börjar växa. Vi har inte gått ut med det än och njuter av att ha vår egen lilla hemlis än så länge samtidigt som det kommer bli lite skönt när vi väl släppt bomben och man inte måste vakta tungan hela tiden :)
  • Marian03

Är det förrsten fler som känner sig stora redan? Min mage ser ut som om jag vore i 6:e månaden när jag jämför med böcker haha.. Vågar inte riktigt ha thighta kläder på mig därav, lite drygt om folk gissar tvillingar eller att man är typ 2-3 månader längre gången än vad man är...

;) enligt appen så är bebisen ca 8 cm, så man kan ju inte skylla allt på den lilla saken heller ;)

• lizanilander
    Marian03 skrev 2015-03-20 13:22:06 följande:

Är det förrsten fler som känner sig stora redan? Min mage ser ut som om jag vore i 6:e månaden när jag jämför med böcker haha.. Vågar inte riktigt ha thighta kläder på mig därav, lite drygt om folk gissar tvillingar eller att man är typ 2-3 månader längre gången än vad man är...

;) enligt appen så är bebisen ca 8 cm, så man kan ju inte skylla allt på den lilla saken heller ;)

Jag har äntligen börjat få lite mage, men konstig form :P haha, inte alls som med första. Går in i vecka 17 imorrn:) haha, ja usch vilken upplevelse om folk tror det när man inte är så långt gången, men det händer ju.
  • malbjo
    Marian03 skrev 2015-03-20 13:22:06 följande:

Jodå här är jag gigantisk känner mig mer o mer kvadratisk (typ svampbob fyrkant.....). Jag fåe kommentarer hela tiden om vi är säkra på att det bara är en borde vara minst tre därinne o även om man säger att man vet att der bara finns en så ger de sig inte. Superdrygt o jobbigt räcker att man mår dåligt av allt illamående och foglossningar jag behöver inte ha de kommentarerna oxå. Men som tur är verkar det ha stannat av lite nu så håller tummarna att tiden snart ska komma ikapp storleken på magen :)
  • fyrklöver81

Kommer ni kolla kön? Jag har fram till precis nu tänkt att vi inte ska det. Men nu fick jag ett stor sug att veta. Finns ju fördelar. Men samtidigt är det ju grymt spännande att inte veta.

• fyrklöver81
    C21 skrev 2015-03-20 13:10:43 följande:

Går att googla fram omvandlings tabell ????????
  • Emeralda
    malbjo skrev 2015-03-20 15:10:35 följande:
    Jodå här är jag gigantisk känner mig mer o mer kvadratisk (typ svampbob fyrkant.....). Jag fåe kommentarer hela tiden om vi är säkra på att det bara är en borde vara minst tre därinne o även om man säger att man vet att der bara finns en så ger de sig inte. Superdrygt o jobbigt räcker att man mår dåligt av allt illamående och foglossningar jag behöver inte ha de kommentarerna oxå. Men som tur är verkar det ha stannat av lite nu så håller tummarna att tiden snart ska komma ikapp storleken på magen :)
    Å vad jag hatar de där kommentarerna!!! Det var en av anledningarna till att jag väntade längre än vad man brukar göra på mitt jobb med att berätta! När man är gravid är det tydligen fritt fram att kommentera kroppsform och helt ogenerat kolla hur tjock man blivit.. Jag vägrar byta om så länge jag har kollegor i omklädningsrummet. Än syns det inte någon gravidmage. Det ända som putar nu är hull och förstoppningsmagen. Det säger jag till dom som kommenterat. Då blir dom tysta :p
Svar på tråden BF september 2015!