• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Vilka fina magar:) jag gillar att ha åtsittande kläder så det verkligen syns att det är en bebismage hellre än att se lite småfet ut!

Vet inte om dom går med på att skriva kön på en lapp här då dom skriver klart att det inte är anledningen till rul men de har ju sagt vad de trott de senaste gångerna när vi frågat så det får nog bli ett beslut dagen det sker, för min man spelar det ingen roll säger han så det är mitt beslut.

• Sopp

Känner ni bara "peppen" över vad som komma skall? Jag har börjat känna mig så nedstämnd nu, känslor av hopplöshet kring hur jag ska orka. Blir lite orolig av de känslorna då jag mådde så dåligt efter förlossningen med sonen. Då var det ju just de här hopplöshetskänslorna fast 100 gånger värre. Vad hände med mitt "gravid-glow" liksom??

• lördagsgodis

Man ska inte ta ut oro i förväg, jag kan ju inte mer än hoppas att den här ungen är nöjdare än dottern var de första året men jag tänker inte oroa mig över det nu utan tar det som det kommer. Jag brukar tänka att

"allt blir bra" eller "allt är bra" för det blir ju det så småningom om för det mesta.

• Lissing

Mammatrosor ftw!
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • sagofröken

Så fina magar!

Sopp: Jag oroade mig så mycket för sånt de 3,5 åren innan vi bestämde att försöka skaffa ett syskon, så jag känner mig rätt klar med de tankarna. Jag är beredd på att JAG kommer att vara ett fysiskt vrak en bra tid framöver. Min oro ligger i att inte få ett friskt barn. Jag tror jag kommer vara mycket lugnare kring det efter RUL, men man vet ju aldrig. Har nu också börjat oroa mig för att min kärnfriska fyraåring ska bli allvarligt sjuk... Så det är väl hormoner som spökar med min hjärna.

Lissing: VAR har du hittat gravidtrosorna?!? Jag håller på att bli tokig för att trosorna klämmer på fel ställe!

Om kön: Jag börjar mer och mer känna att jag inte vill veta kön, men min man vill för att han vill vara förberedd om det blir en pojke - han tror att de är "svårare" än flickor - jag ba': Hallå, vår dotter röjde järnet hela dagarna tills hon var två och sov inte en hel natt förrän hon var tre, jag tror nog vi överlever en intensiv unge till oavsett kön :) Själv är jag 100 på att det är en dotter till, men det spelar ingen roll. Jag kommer vara helt fokuserad på annat på RUL. Hjärta, hjärna, ryggrad osv.

• Hemlighetenshemlis

Jag har RUL när jag är i v 17+0 enligt sista mens. Tyckte det kändes tidigt! Men det lär bli fler ultraljud efter det pga att det är tvillingar

Svar på tråden BF september 2015!