• Svar på tråden BF september 2015!
  • Hemlighetenshemlis

Äntligen kommer jag in här via mobilen igen! (Testade att byta webbläsare ) Känns som att jag missat massor! Nu vet i alla fall våra familjer och många i vår släkt. Alla blev glada och kanske lite chockade när vi sa att det är tvillingar :)

• Marian03
    lizanilander skrev 2015-03-20 14:56:09 följande:
    Jag har äntligen börjat få lite mage, men konstig form :P haha, inte alls som med första. Går in i vecka 17 imorrn:) haha, ja usch vilken upplevelse om folk tror det när man inte är så långt gången, men det händer ju.
    Hehe ok :)

Nej precis, verkar som om många har varit med om att få konstiga kommentarer, så man förväntar sig ju det :)
  • Marian03
    malbjo skrev 2015-03-20 15:10:35 följande:
    Jodå här är jag gigantisk känner mig mer o mer kvadratisk (typ svampbob fyrkant.....). Jag fåe kommentarer hela tiden om vi är säkra på att det bara är en borde vara minst tre därinne o även om man säger att man vet att der bara finns en så ger de sig inte. Superdrygt o jobbigt räcker att man mår dåligt av allt illamående och foglossningar jag behöver inte ha de kommentarerna oxå. Men som tur är verkar det ha stannat av lite nu så håller tummarna att tiden snart ska komma ikapp storleken på magen :)
    Usch vad drygt, har själv inte fått nån kommentar så än men kan tänka mig att det är irriterande.. Ja eller hur räcker det. Idag är första dagen på ett tag jag mår illa igen. Efter köttfärssås och smågodis, tror jag hoppar över bägge grejerna framöver :) smågodis har jag inte varit sugen på innan men drömde om det inatt så tänkte att fredagsmys var en bra idé, får nog bli frukt istället :)
  • Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-03-20 16:55:28 följande:

Här ören bild på min mage i v.17 och jag känner mig rätt stor men gillar formen:) phpQdWcp482209.jpg

Jättefin form :)

Jag känner mig större än dig nu i vecka 14 men antar att det är förstoppning mm som orsakar min stora mage hehe :) tror inte jag kan skylla på bebis riktigt än ;)
  • Marian03
    fyrklöver81 skrev 2015-03-20 17:21:05 följande:

Kommer ni kolla kön? Jag har fram till precis nu tänkt att vi inte ska det. Men nu fick jag ett stor sug att veta. Finns ju fördelar. Men samtidigt är det ju grymt spännande att inte veta.

Vi kommer inte göra det.

Men fick häromdagen ett shoppingsug och letade babykläder på stan. Om man inte gillat beige färg så finns det inte jättemycket att välja på här hehe... Men det är nog lättare på nätet :) upplevde att allt var rosa/blått eller vitt/beige. Hittade inget rött/grönt/gult/brunt osv... Självklart kan man klä barnet i rosa om det är en pojk men det var mycket extra flickigt med volanger och så vidare.. Så rent praktiskt så var det ju knepigare att hitta kläder.
  • fyrklöver81

Haha precis samma här att på Tradera och kollade klädpaket. Då är det smidigt att kolla kön. Min man vill inte kolla och egentligen vill inte jag heller det så ...

• rosali84
    fyrklöver81 skrev 2015-03-20 17:21:05 följande:

Kommer ni kolla kön? Jag har fram till precis nu tänkt att vi inte ska det. Men nu fick jag ett stor sug att veta. Finns ju fördelar. Men samtidigt är det ju grymt spännande att inte veta.

Vi kommer inte att kolla denna gången heller. Vill ha överraskningen kvar ;) Jag ser inga fördelar i att veta :)
  • Mockingjay

Är idag i vecka 17 och har en skaplig kula. Tror det är för att det är barn nr 2.

Vi ska på RUL den 8e april och tänker inte ta reda på kön - vill ha den överraskningen kvar

• MrsHeinerborg

V15+4 o rycker att det syns. Magen har tagit form nu senaste veckan. Varit hos Bm idag o lyssnat på hjärtat.

Vi kommer inte kolla kön. Gjorde inte det med första barnet men med andra, nu känner jag att det får bli en överraskning.

• Sopp

Vi kollade med fösta och kommer kolla nu igen! Jag känner att det är överraskning nog när barnet kommer i huvud taget. Förra gången var jag så trött att jag knappt minns någonting mer än att det var så himla gott med en kopp kaffe

Svar på tråden BF september 2015!