• Svar på tråden BF september 2015!
  • Lissing
    sagofröken skrev 2015-03-22 10:19:56 följande:

Så fina magar!

Sopp: Jag oroade mig så mycket för sånt de 3,5 åren innan vi bestämde att försöka skaffa ett syskon, så jag känner mig rätt klar med de tankarna. Jag är beredd på att JAG kommer att vara ett fysiskt vrak en bra tid framöver. Min oro ligger i att inte få ett friskt barn. Jag tror jag kommer vara mycket lugnare kring det efter RUL, men man vet ju aldrig. Har nu också börjat oroa mig för att min kärnfriska fyraåring ska bli allvarligt sjuk... Så det är väl hormoner som spökar med min hjärna.

Lissing: VAR har du hittat gravidtrosorna?!? Jag håller på att bli tokig för att trosorna klämmer på fel ställe!

Om kön: Jag börjar mer och mer känna att jag inte vill veta kön, men min man vill för att han vill vara förberedd om det blir en pojke - han tror att de är "svårare" än flickor - jag ba': Hallå, vår dotter röjde järnet hela dagarna tills hon var två och sov inte en hel natt förrän hon var tre, jag tror nog vi överlever en intensiv unge till oavsett kön :) Själv är jag 100 på att det är en dotter till, men det spelar ingen roll. Jag kommer vara helt fokuserad på annat på RUL. Hjärta, hjärna, ryggrad osv.

www.lindex.com/se/dam/mom/underklaeder/7084743/3-pack-trosa/
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • isabelless
    fyrklöver81 skrev 2015-03-22 15:34:49 följande:

När exakt har ni RuL . Jag är kallad 18+4. Känns som evigheter dit :)

Hoppar in här! BF 28 augusti, men skulle faktiskt gissa på att det blir en septemberbebis så jag kanske platsar här ändå?

Jag har RUL den 30/3 och är då i vecka 18+2!
  • Inorr02

16+5 i dag magen är redan stor. rul blir mitten av april när jag är i vecka 19

svårt fatta att de bara är 5 veckor kvar till jag är halvvägs .

har dock jobbigt med foglossning redan vilket känns tungt hoppas de försvinner å håller sig borta. nån mer som känner av foglossning ? 

• fyrklöver81
    Inorr02 skrev 2015-03-22 17:34:36 följande:

16+5 i dag magen är redan stor. rul blir mitten av april när jag är i vecka 19

svårt fatta att de bara är 5 veckor kvar till jag är halvvägs .

har dock jobbigt med foglossning redan vilket känns tungt hoppas de försvinner å håller sig borta. nån mer som känner av foglossning ? 

Jag har börjat känna. Med förra barnet blev det ohållbart från ca v 23 då jag blev sjukskriven halvtid till gravpenningen.
  • Mijjan
    Inorr02 skrev 2015-03-22 17:34:36 följande:

Jag känner av foglosning och är bara i v. 14. Dock redan känt av det i typ 8 veckor... Har fått ändra i träning och köpt nya platta skor (hade tydligen bara klack innan...) så nu känns det bättre faktiskt. Sover med kudde mellan knäna och tänker på att inte bresa med bena hjälper lite.. Så tänker mig som en sjöjungfru typ  och det gör faktiskt inte lika ont nu! Hoppas det inte håller i sig eller blir mycket värre...
  • lördagsgodis

Jag har rul v.19+5 då påsken kommer emellan men det är ju bara 15 dagar kvar så det känd överkomligt!

• lizanilander

Det känns som det börjar explodera med magarna nu, mysigt! Min börjar med ta form, men jag skulle inte vilja kalla det gravidmage då jag är stor upptill liksom, är väl tarmarna som tryckts upp :P Vi har rul 18+2, snart där!!!!

• 1StoltMamma
    Lissing skrev 2015-03-22 00:39:31 följande:

Mammatrosor ftw!

Vilken fin kula! Vilken vecka är du i?

Jag väntar fortfarande på kallelse till rul men tippar på att de blir slutet av april
  • Rambosfru

Jag har rul när jag är i v.19+1. Känns helt ok. Kom ihåg när jag väntade första barnet då fick vi inte tid för rul fören jag var i v.21+3, vilket kändes lite väl sent!

• fyrklöver81

21+3 låter verklige sent.

Jag tänker om något stort skulle vara fel på bebisen. En väninna till mig

Gjorde abort v 21 pga gigantiskt hjärtfel. Bebisen skulle förmodligen inte överlevt

Förlossningen.

RuL är för mig förts en medicinsk undersökning som jag fasar lite

För. Med sonen såg dem på RuL en felaktig hjärtvinkel som so tur var växte bort

Till v 32. Fick göra extra speciellt hjärta UL etc.

Usch så tråkigt inlägg detta blev. Men allt

Är inte alltid rosa moln.

Svar på tråden BF september 2015!