• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    Krompirusa skrev 2015-03-23 10:38:19 följande:

illamåendet har inte släppt än jag mår så dåligt att jag inte kan beskriv de me ord... jobbar kväll denna veckan och jag vet inte hur jag ska klara av det, var hemma förra veckan men idag måste jag tillbaka till jobbet... Jag kan inte gå nånstans blir yr och svimmfärdig så de blir helt svart framför ögonen och jag måste sätta mig direkt.. jag ringde kvinnokliniken förra veckan och de svarade som vanligt med att de ej har några resurser eller lediga sängar... min barnmorska ringde idag o jag brast ut i gråt     jag känner mig som en värdelös mamma och fru klarar inte av något alls. Jag känner ingen glädje av denna graviditet och ser inte fram emot något jag vill bara att de ska va över. inte ens funderingar på vagn, namn osv sånt som är roligt.... får se om de skulle sjukskriva mig denna veckan hon skulle höra av sig

Sorry att jag bara gnäller men känns som om ni förstår allihop även om vi inte har samma "problem"

usch jag tycker verkligen synd om dig och du ha all rätt att klaga! Klart man inte kan vara på topp alltid eller glädjas när man är i den situationen, förstår dig fullt ut, hade liknande känslor första grav. men pga andra orsaker och man känner sig inte alls som alla andra man hörde om de rosa molnen och hur uuuuuunderbart det är att vara gravid!! (yeah right, tänkte jag) Det är fruktansvärt att vara där du är nu och man kan inte göra så mkt åt det heller känns det som, och de värsta orden: det kommer bli bättre, ekar tomt i huvudet. Mitt medlidande är hos dig iaf och alla er andra som mår skit :( Stora kramar till er!!!!!!!
  • detfannsingetanvändarnamnkvar

Jag är också supertrött. När jag kommer hem från jobbet kan jag lätt sova i 3 h på eftermiddagen och ändå somna på kvällen. Jag hade också ganska mycket järnbrist så jag kanske är extra trött för det. Äter niferex nu, försöker i a f..

I övrigt har illamåendet lugnat sig. Jag har mått illa och spytt varje dag fram till för 1 v sen ca. Då började jag använda akupressureband som trycker på handlederna och jag vet inte om det är det som hjälpt mig lite. 

När illamåendet är borta känner jag mig inte gravid alls och jag tycker även magen lagt sig lite. Funderade på gravidbyxor för flera veckor sedan men nu fortfarande kan jag ha alla mina vanliga utan problem. Även fast vi gjorde ultraljud i v 13 kommer jag därför oroa mig nu till RUL om den växer som den ska. Jag är i v. 15.

• detfannsingetanvändarnamnkvar
    lizanilander skrev 2015-03-23 11:50:36 följande:
    usch jag tycker verkligen synd om dig och du ha all rätt att klaga! Klart man inte kan vara på topp alltid eller glädjas när man är i den situationen, förstår dig fullt ut, hade liknande känslor första grav. men pga andra orsaker och man känner sig inte alls som alla andra man hörde om de rosa molnen och hur uuuuuunderbart det är att vara gravid!! (yeah right, tänkte jag) Det är fruktansvärt att vara där du är nu och man kan inte göra så mkt åt det heller känns det som, och de värsta orden: det kommer bli bättre, ekar tomt i huvudet. Mitt medlidande är hos dig iaf och alla er andra som mår skit :( Stora kramar till er!!!!!!!
    Vad har du fått för hjälp mot illamåendet? Antar att du provat postafen o lergigan.. Har du fått prova akupunktur, zonterapi, akupressureband eller liknande? Har du stora brister på Zink, B-vitamin och/eller järn?

Lider verkligen med dig! Kram
  • lizanilander
    Mijjan skrev 2015-03-22 21:23:58 följande:
    Ja tydligen.. Jag som går och tror att det inte syns.. En kollega frågade precis hur det går med vikten (tack för den by the way!). Hon tyckte jag ser lite svullen ut och undra om jag gått upp i vikt. :P Nej jag ligger ganska still på samma sa jag - men hon skulle bara veta :P Hade tänkt hålla mig till APT när jag är v 16+4 om två veckor får se om jag kan hålla de "hemligt" så länge :P Har en sån skvallerarbetsplats att jag helst berättar det själv för alla samtidigt...
    haha, det har jag också trott fram tills för några dagar sen ;) men så var det nog också, men nu har det svällt som tusan! usch, jobbigt med såna folk på arbetsplatsen!
  • I Walk The Line

Jag har sån fruktansvärd ångest. Får panikångestattacker. Är så rädd att det ska skada barnet.
    Jag har ångest problematik från början, har mått bra, men nu inträffade det en sak i fredags och jag kraschade.
    Äter lergigan comp 2st 3 ggr om dan, men det hjälper inte.
    Mina vanliga meds vågar jag absolut inte ta under grav.
    Nån som vet om det finns annan hjälp?
    Jag orkar inte!

• Jeulina
    I Walk The Line skrev 2015-03-23 12:33:02 följande:

Jag har sån fruktansvärd ångest. Får panikångestattacker. Är så rädd att det ska skada barnet.
    Jag har ångest problematik från början, har mått bra, men nu inträffade det en sak i fredags och jag kraschade.
    Äter lergigan comp 2st 3 ggr om dan, men det hjälper inte.
    Mina vanliga meds vågar jag absolut inte ta under grav.
    Nån som vet om det finns annan hjälp?
    Jag orkar inte!

Har du fått prova citalopram? Dom är okej att äta under graviditeten! Du ska ju inte behöva må så dåligt :(
  • I Walk The Line

Jag har bara provat lergigan comp. Har bara pratat med psykakuten i lördags som sa att jag kunde ta två såna, jag jar fått dem mot illamående.
    Har inte haft sån ångest på väldigt länge.
    Vad är citalopram? Är det vid behovedicin?
    Mår fruktansvärt dåligt just nu..

• I Walk The Line

Har ringt bm, de kommer ringa upp. Fick hjärtklappning from hell bara av att ringa å tala in på telefonsvararen.
    Känner mig jäkligt ensam å rätt värdelös just nu.

• Jeulina
    I Walk The Line skrev 2015-03-23 12:56:04 följande:

Jag har bara provat lergigan comp. Har bara pratat med psykakuten i lördags som sa att jag kunde ta två såna, jag jar fått dem mot illamående.
    Har inte haft sån ångest på väldigt länge.
    Vad är citalopram? Är det vid behovedicin?
    Mår fruktansvärt dåligt just nu..

Nej det är en medicin du äter under längre tid.. Men den är bra och går att äta under graviditeten. Men kanske finna andra bättre då. :/ lergigan är ju mest lugnande väll? :( hoppas bm ringer upp snart!
Svar på tråden BF september 2015!