• Svar på tråden BF september 2015!
  • rosali84

Jag har RUL 8/4 och är då i v 19+5. Längtar verkligen efter att få se det lilla livet igen :) Känner bebisen dagligen nu. Vissa dagar är det verkligen full aktivitet i magen :)

• bibo

Fler som ska ha barn till hösten i Göteborg?

Joina oss!

http://www.familjeliv.se/forum/group/123753#

• Mockingjay
    I Walk The Line skrev 2015-03-23 12:33:02 följande:

Jag har sån fruktansvärd ångest. Får panikångestattacker. Är så rädd att det ska skada barnet.
    Jag har ångest problematik från början, har mått bra, men nu inträffade det en sak i fredags och jag kraschade.
    Äter lergigan comp 2st 3 ggr om dan, men det hjälper inte.
    Mina vanliga meds vågar jag absolut inte ta under grav.
    Nån som vet om det finns annan hjälp?
    Jag orkar inte!

Hoppas du fick hjälp av BM!
    Man kan även äta Sertralin under graviditeten (varje-dag-medicin), annars är det nog samtal som behövs! Samtal har hjälpt mig när jag haft ångest. Och mindfulnes-övningar.
    Läste nyligen en bok som handlar om depression i samband med graviditet och förlossning som visar på att allt inte bara är glädje med grav. Moderslycka -vart tog glädjen vägen, heter den.

www.adlibris.com/se/bok/moderslycka-vart-tog-gladjen-vagen-en-mammas-berattelse-om-depression-efter-forlossningen-9789173452700
  • I Walk The Line

Jag är på väg in till psykakuten nu.

Måste bara ha något som stoppar den här ångesten. Innan jag faller in i en depression.

Jag brukar må bra under graviditet, men denna händelse utlöste en grym ångest.

• Hemlighetenshemlis
    I Walk The Line skrev 2015-03-23 17:11:52 följande:

Måste bara ha något som stoppar den här ångesten. Innan jag faller in i en depression.

Hoppas det går bra och att du får bra hjälp!
  • Mockingjay

Bra! Hoppas du får hjälp, om det är möjligt så hoppas du kan få vara kvar över natt.
    Skickar lite styrka!! Det går över!
  • sagofröken

Varma tankar till dig och hoppas du får bra hjälp!
  • lördagsgodis

Jag har fått min fasta plats på jobbet och ska skriva på papper imorgon! Jag är så lättad att veta vart jag ska efter föräldraledigheten och slipper oroa mig för det senare:)

Hoppas du mår bättre snart iwtl

• Hemlighetenshemlis
    lördagsgodis skrev 2015-03-23 22:58:04 följande:

Jag har fått min fasta plats på jobbet och ska skriva på papper imorgon! Jag är så lättad att veta vart jag ska efter föräldraledigheten och slipper oroa mig för det senare:)

Hoppas du mår bättre snart iwtl

Grattis! :)
  • Pluppla

Nån som har testat ring testet? När man trär en ring på ett hårstrå eller en tråd och sen håller den ovanför magen. Så kan man "se" om det är en pojke eller flicka.. Vi testade igår ( kan även göra det över handleden ) men har också läst att nån utomstående ska hålla i ringen. Ingen som han anknytning till barnet och jag ska träffa en kompis idag så hon ska få göra det.. Detta är ju på skoj känner jag :) gamla skrock grejer.. Kul o se sen om de stämmer :)

Går ringen i cirkel är de flicka

Går ringen i pendel ( fram o tillbaka ) är de pojke.

Svar på tråden BF september 2015!