• Svar på tråden BF september 2015!
  • MrsHeinerborg
    I Walk The Line skrev 2015-03-23 17:11:52 följande:

Jag är på väg in till psykakuten nu.

Måste bara ha något som stoppar den här ångesten. Innan jag faller in i en depression.

Jag brukar må bra under graviditet, men denna händelse utlöste en grym ångest.

Hoppas du får hjälp! Styrkekramar till dig
  • lördagsgodis

Min mormor och mamma har gjort ringtestet på mig och det har visat cirkel med både sonen och dottern tidigare. Den här gången visade det cirkel när mamma höll i tråden och gungade fram och tillbaka när mormor höll:) jag har även gjort bikarbonat testet och det skummar eller pyser inte så flicka enligt det, tycker det är kul med gamla husmorstipps även om man inte tror på dom som fakta:)

• malbjo

Någon här som gått till sjukgymnast när de har fått foglossningar? Vad kan en sjukgymnadt göra? Min bm tycker jag ska gå till de sjukgymnasterna som finns på vår vårdcentral men jag hat varit hos dem tidigare och då fått de mest konstiga diagnoser så har inte så stort förtroende för dem. Har fått låna ett foglossninhsbälte av svägerskan men det känns inte som det hjälper jättemycket då mina problem sitter i blygdbenet och inte där bak.

• Marian03

Kanske skulle prova ringtestet mest för att det är roligt :)

Är det någon mer här som är jättetörstig hela tiden? Ett par dar nu så har jag varit galet törstig, dricker tokmycket vatten hela tiden.

• Manik
    I Walk The Line skrev 2015-03-24 14:32:49 följande:

Tack alla. Jag fick lergigan med starkare styrka, den verkar hjälpa.

Tack igen!

Stackars dig! Hoppas det känns bättre! Inte kul med ångest!
  • Manik
    Marian03 skrev 2015-03-24 13:57:00 följande:

Kanske skulle prova ringtestet mest för att det är roligt :)

Är det någon mer här som är jättetörstig hela tiden? Ett par dar nu så har jag varit galet törstig, dricker tokmycket vatten hela tiden.

Jag är också väldigt törstig hela tiden. Vatten är det som släcker törsten bäst. Äter också mer nu än tidigare. Fler som är mer hungriga?
  • Sopp

17+2 idag, och första besöket hos BM sedan inskrivning, tar ju helt klart kortare tid nu än med första barnet, 1000 frågor är bytta mot 0 frågor. Vi fick lyssna på hjärtljuden för första gången vilket var riktigt härligt! Även om magen växer blir man ju ibland orolig att det ska vara en godisbebis

146 i hjärtslag, ska man tro myten är det alltså en tjej där inne, men om jag inte minns fel så hade sonen något liknande så .. =)

• Marian03
    Manik skrev 2015-03-24 14:46:26 följande:
    Jag är också väldigt törstig hela tiden. Vatten är det som släcker törsten bäst. Äter också mer nu än tidigare. Fler som är mer hungriga?
    Ja vatten är bäst, även om inget verkar kunna släcka mig törst just nu ;)

Jag är med mer hungrig än innan
  • Marian03

Hur länge är det vettigt att jobba om man som jag har ett kontorsjobb tror ni? Det är mycket psykiskt påfrestande men inte fysiskt såklart. Jag jobbar oftast säsong juni-december och har ju ingen semester då att ta ut. Hoppar in emellanåt off-season med. Jag tänker att det kunde vara skönt att få gå hem två veckor innan bebisen kommer? För att fixa med det sista, ladda mentalt osv.

I och med att mitt jobb är jäkligt stressigt och krävande så är jag knäckt om somrarna även som ogravid så jag kanske kan behöva det.

Jag ska ha ca i mitten av sept (19 sept).

Berättade för en kollega häromdagen på telefon, är väl inte jätte förtjust i henne då hon är ganska ego och gärna vill att alla ska jobba runt henne så hennes jobb blir så bra och simpelt som möjligt och lämnar mer än gärna över allt till oss andra. Då kläcker hon ur sig; jaha och hur länge har du tänkt jobba? Hur kommer det bli i sommar egentligen? Jag ser gärna att du arbetar en vecka in i september, det underlättar för mig.

Jag blev så irriterad, det har väl ändå inte hon med att göra...

Svar på tråden BF september 2015!