• Svar på tråden BF september 2015!
  • BF2015
    1StoltMamma skrev 2015-03-24 18:25:30 följande:

har nästan gått upp 5 kilo nu är bara i v 14 och de sista 3 kilona har kommit de senaste 2 veckorna. Hur mycket har ni gått upp?

Jag har bara gått ner 4,5kg.. är lite orolig åt andra hållet men bebisen verkar må bra :) är i vecka 17 idag. RUL 10 april :)!

Har vänner som gick upp 8-12 kg första 15 veckorna så du ligger nog bra till. Lycka till med allt.
  • BF2015
    Marian03 skrev 2015-03-24 16:56:32 följande:

Hur länge är det vettigt att jobba om man som jag har ett kontorsjobb tror ni? Det är mycket psykiskt påfrestande men inte fysiskt såklart. Jag jobbar oftast säsong juni-december och har ju ingen semester då att ta ut. Hoppar in emellanåt off-season med. Jag tänker att det kunde vara skönt att få gå hem två veckor innan bebisen kommer? För att fixa med det sista, ladda mentalt osv.

I och med att mitt jobb är jäkligt stressigt och krävande så är jag knäckt om somrarna även som ogravid så jag kanske kan behöva det.

Jag ska ha ca i mitten av sept (19 sept).

Berättade för en kollega häromdagen på telefon, är väl inte jätte förtjust i henne då hon är ganska ego och gärna vill att alla ska jobba runt henne så hennes jobb blir så bra och simpelt som möjligt och lämnar mer än gärna över allt till oss andra. Då kläcker hon ur sig; jaha och hur länge har du tänkt jobba? Hur kommer det bli i sommar egentligen? Jag ser gärna att du arbetar en vecka in i september, det underlättar för mig.

Jag blev så irriterad, det har väl ändå inte hon med att göra...

Jag hade ungefär samma funderingar som du men alla i denna tråd och folk runt omkring mig har lugnat mig med att: INGEN kommer tacka dig om du sätter din kropp och dig själv i andra hand pga någon himla bimbo som bara tänker på just det, SIG SJÄLV.. Du har inga skyldigheter att jobba "härda ut" om du mår dåligt :/.. Ingen kommer att tacka dig. Jag har planerat in semester i juli och blir jag sjukskriven innan förlossningen så får jag ta det då. :) hoppas kollegan lugnar sig och slutar tänka på sitt eget skinn. Du ska ju faktiskt bli Mamma :) Lycka till med allt!
  • Marian03
    BF2015 skrev 2015-03-24 23:21:22 följande:
    Jag hade ungefär samma funderingar som du men alla i denna tråd och folk runt omkring mig har lugnat mig med att: INGEN kommer tacka dig om du sätter din kropp och dig själv i andra hand pga någon himla bimbo som bara tänker på just det, SIG SJÄLV.. Du har inga skyldigheter att jobba "härda ut" om du mår dåligt :/.. Ingen kommer att tacka dig. Jag har planerat in semester i juli och blir jag sjukskriven innan förlossningen så får jag ta det då. :) hoppas kollegan lugnar sig och slutar tänka på sitt eget skinn. Du ska ju faktiskt bli Mamma :) Lycka till med allt!
    Nej det är sant :)

Om man ska tänka på sig själv någon gång så är det väl nu.

Man börjar märka nu hur folk i sin omgivning ska lägga sig i nåt oerhört om allt, är man första gångsförälder så får man nog utstå det... Allt ska de lägga sig i, alltså utan att man frågar. Gör mig jäkligt irriterad.

Hela grejen att jag vill köpa en ny barnvagn och inte en begagnad verkar störa folk nåt enormt. Jag har bestämt mig om färg, modell osv. Men folk vill ändå hitta en begagnad billigare åt mig, men varför? Låt mig köpa vagnen om jag vill! Den är inte ens galet dyr eller nåt.. :) ligger på 8000-10.000 beroende på vilka extra saker man ska ha till, det är inte superdyrt om man kollar runt bland barnvagnar...

Är det bara jag som råkar ut för folk som ska lägga sig i? Haha :) (tror inte det iofs)
  • Marian03
    1StoltMamma skrev 2015-03-24 18:25:30 följande:

har nästan gått upp 5 kilo nu är bara i v 14 och de sista 3 kilona har kommit de senaste 2 veckorna. Hur mycket har ni gått upp?

4 kilo och är i vecka 15.

Hoppas man klarar sig undan jättestor viktuppgång i slutändan så det slipper bli så tungt i sommarvärmen :)
  • lördagsgodis

Jag har gått upp 7 kg och är i v.18 jag gick upp 20 kg sist och gick ju ner det sen så jag tänker inte oroa mig allt för mycket. Idag är det 12 dagar kvar till rul och jag ser så mycket fram till det:)

• smenskelling

2 dagar kvar till Rul !!! Spännande, längtar så!!

Är i vecka 19 och har gått upp 5 kg. Mest tittar och mage då

• Sopp

Jag har gått upp 1 kg, förra graviditeten hade jag gått upp 9 kg i samma vecka. Då har jag nog till och med ätit sämre än förra gången nu, så förstår mig inte alls på gravidkroppen!

Svar på tråden BF september 2015!