BF2015 skrev 2015-03-24 23:21:22 följande:
Jag hade ungefär samma funderingar som du men alla i denna tråd och folk runt omkring mig har lugnat mig med att: INGEN kommer tacka dig om du sätter din kropp och dig själv i andra hand pga någon himla bimbo som bara tänker på just det, SIG SJÄLV.. Du har inga skyldigheter att jobba "härda ut" om du mår dåligt :/.. Ingen kommer att tacka dig. Jag har planerat in semester i juli och blir jag sjukskriven innan förlossningen så får jag ta det då. :) hoppas kollegan lugnar sig och slutar tänka på sitt eget skinn. Du ska ju faktiskt bli Mamma :) Lycka till med allt!
Nej det är sant :)
Om man ska tänka på sig själv någon gång så är det väl nu.
Man börjar märka nu hur folk i sin omgivning ska lägga sig i nåt oerhört om allt, är man första gångsförälder så får man nog utstå det... Allt ska de lägga sig i, alltså utan att man frågar. Gör mig jäkligt irriterad.
Hela grejen att jag vill köpa en ny barnvagn och inte en begagnad verkar störa folk nåt enormt. Jag har bestämt mig om färg, modell osv. Men folk vill ändå hitta en begagnad billigare åt mig, men varför? Låt mig köpa vagnen om jag vill! Den är inte ens galet dyr eller nåt.. :) ligger på 8000-10.000 beroende på vilka extra saker man ska ha till, det är inte superdyrt om man kollar runt bland barnvagnar...
Är det bara jag som råkar ut för folk som ska lägga sig i? Haha :) (tror inte det iofs)