• Svar på tråden BF september 2015!
  • myraaan

J

Hemlighetenshemlis skrev 2015-04-18 19:22:54 följande:

Någon här som varit förkyld och haft feber under graviditeten? Pratade ni med vården då och vad sa de?

Jag har varit sjuk med feber och pratat med 1177 och bm. Alvedon mot febern och koksaltlösning som nässpray. Förkylningen påverkar inte bebisen! Se till att få ber febern bara :)
  • Inorr02

förkyld har jag varigt från och till hela denna graviditet ingen feber får det aldrig.

• Hemlighetenshemlis

Febern går ner med paracetamol. Men hade typ 39 i feber inatt. Hon jag pratade med på 1177 tyckte att jag kunde åka in till jourcentralen för bedömning men jag har inte varit än. Vet inte vad de kan göra mer än vad jag gör hemma.

• lizanilander
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-04-18 20:53:35 följande:

Febern går ner med paracetamol. Men hade typ 39 i feber inatt. Hon jag pratade med på 1177 tyckte att jag kunde åka in till jourcentralen för bedömning men jag har inte varit än. Vet inte vad de kan göra mer än vad jag gör hemma.

jag har haft en influensa typ A med feber och knappt fått i mig vätska, vanlig förkylning, halsfluss samt magsjuka där jag heller inte knappt fick i mig vätska under denna graviditeten och jag har fått noll hjälp av sjukvården, de säger bara ta Alvedon och vila så mkt som möjligt och drick så mkt som möjligt :/ Visst, jag fattar att man inte alltid kan göra så mkt, men när det börjar tryta med att få i sig vätska och man känner sig yr och svag/utmattad i hela kroppen så är det inte alltid lätt att på egen hand komma igång igen.
  • Hemlighetenshemlis

Vätska får jag i mig ordentligt av. Febern går som sagt ner med paracetamol. Jag avvaktar och så får jag väl se hur det känns imorgon helt enkelt. Försöker att inte oroa mig så mycket

• 1StoltMamma

Vi har 2 pojknamn som de står emellan men än så länge inga flicknamn som vi är överens om.

Blivande 2 barns mamma
  • Krompirusa

Jag kollade med spegel idag hahaha och där var de stora jävla ådror... jag har oxå bara på ena sidan och de e höger sida o in i de heligaste på mig oxå...

För varje dag som går får jag mer o mer ont... ska de göra ont?

Rost skrev 2015-04-18 08:21:00 följande:

Känner det samma, för min del rör det nog sig nog om åderbråck :/ har ådror som går hela vägen upp längs låret, under skinkan och mest troligt in i det "heligaste". När jag stått länge gör det svinont i benet (har bara på ena av nån märklig anledning) och så känns det som att hela underlivet väger flera kilo. Ska höra med barnmorskan nästa gång om hon har nåt tips

• fyrklöver81

Visst är det svårt med namn. Men är det fler än jag som "inte vill" delge sina förslag för de känns så personliga och jag vill ingen annan ska ta dem. Hahahha så barnsligt. Ändå tar jag gärna tacksamt emot idéer:)

Trevlig söndag alla.

Imorgon drar vi till värmen 15 dagar. See you :)

• lördagsgodis

Då sticker vi till värmen när ni kommer hem:) hoppas ni får en trevlig resa. Jag tycker det är jätte svårt att tipsa om namn då det just är så personligt men jag gör ingen hemlighet om namnen vi funderar på heller.

Svar på tråden BF september 2015!