• Svar på tråden BF september 2015!
  • rosali84

Min dotter var 16 mån när hon skolades in (2,5 år idag). Det gick hur bra som helst och hon har älskat att vara där ända från början. Tror oxå att det är olika för alla barn. Vissa är mogna för det tidigt, andra inte. Om det går kommer vi försöka skola in det kommande syskonet vid ung samma ålder.

• lördagsgodis

Inget av mina barn har älskat dagis utan har föredragit att vara hemma, jag jobbar skift så jag har många lediga vardagar och min man slutar kl 15 och jobbar bara vardagar så det har aldrig blivit så många eller långa dagar på dagis för dom vilket jag är glad för. Alla gör som de vill och efter förmåga:)

• 1StoltMamma

Är de någon som blivit sjukskriven här. Jag kräker fortfarande en del och fått en hemsk foglossning redan.

Blivande 2 barns mamma
  • lördagsgodis

Det svåra är inte att bli sjukskriven som jag fattar det utan det svåra är att få ersättningen för det godkänt. Min foglossning har börjat spöka igen men den sitter inte i ryggen utan i ljumskarna och ner i låren.

• Inorr02
    hilja14 skrev 2015-04-16 08:39:07 följande:

Till er som inte vill sätta era barn på förskola förens de är 18mån eller senare, måste få fråga hur ni känner för förskolan? Väldigt nyfiken då jag utbildar mig till förskolelärare nämligen :) Förskolan arbetar efter en läroplan som ni själva kan läsa på Skolverket, alt be förskolelärare berätta om. Lite trist att läsa att folk faktiskt inte riktigt litar på förskolan! Det är på förskolan en stor del utav språkutveckling sker också, samt social kompetens och samarbetsförmåga.

Jag hade RUL i måndags och vi väntar, vad BM kunde se en liten flicka och allt såg bra ut. Blev flyttad till 6/9 från 3/9. Vilken känsla att få se krabaten som sparkas i magen, kom några lyckotårar! Har moderkaka i bakvägg så bm frågade om jag kände sparkar/fladder, vilket jag gjort sedan v 16 :')

Jag är förskollärare och arbetar som det älskar mitt jobb men förskolan är aldrig bättre än föräldrarna om barnen har en trygg familj. Jag skulle inte skola in före 18 månader av många anledningar.  Så som stora barngrupper , barn är bara små en gång vill vara så mycket jag kan med mina barn. Sen har de inte ut så mycket av förskolan först de närmar sig 3 år 
  • Inorr02

ser inge fel i att skola in tidigare. förskolan är bra och de utvecklas mycket där 

• TreA

Hoppar in här med en fundering till er som kommit lite längre och kanske redan varit på rul. Är nu gravid med tredje barnet och går in i v.17 imorgon (bf 2 okt). I båda tidigare graviditeterna kände jag bubblor och fladder från v.15 men denna gång har jag fortfarande inte känt något alls i magen, känns jättekonstigt. Vet sedan ett vul i v.14 att moderkakan ligger i bak som med mina två tidigare barn. Allt såg bra ut då i v.14 men är så orolig att graviditeten stannat av nu... Vad har ni för erfarenheter? Vet inte vad jag ska tro... Kram på er!

• 1StoltMamma
    lördagsgodis skrev 2015-04-16 18:05:41 följande:

Det svåra är inte att bli sjukskriven som jag fattar det utan det svåra är att få ersättningen för det godkänt. Min foglossning har börjat spöka igen men den sitter inte i ryggen utan i ljumskarna och ner i låren.

Ja vi får se, jag kräker mycket så de är mest därför jag blev sjukskriven. Får lämna mina vårdtagare och springa och kräka och blir jätte yr och får huvudvärk pga de också.
    Blivande 2 barns mamma
  • fyrklöver81
    TreA skrev 2015-04-16 19:24:05 följande:

Hoppar in här med en fundering till er som kommit lite längre och kanske redan varit på rul. Är nu gravid med tredje barnet och går in i v.17 imorgon (bf 2 okt). I båda tidigare graviditeterna kände jag bubblor och fladder från v.15 men denna gång har jag fortfarande inte känt något alls i magen, känns jättekonstigt. Vet sedan ett vul i v.14 att moderkakan ligger i bak som med mina två tidigare barn. Allt såg bra ut då i v.14 men är så orolig att graviditeten stannat av nu... Vad har ni för erfarenheter? Vet inte vad jag ska tro... Kram på er!

Jag har med vart orolig för att jag ej känner. Är v 18+3 och har precis börjat känna lite pirr. Va på RuL och allt såg bra ut.

Tredje graviditeten och moderkaka i framvägg. Tror inte du ska oroa dig!
Svar på tråden BF september 2015!