• Svar på tråden BF september 2015!
  • EijaIsland
    fyrklöver81 skrev 2015-04-19 07:01:24 följande:

Visst är det svårt med namn. Men är det fler än jag som "inte vill" delge sina förslag för de känns så personliga och jag vill ingen annan ska ta dem. Hahahha så barnsligt. Ändå tar jag gärna tacksamt emot idéer:)

Trevlig söndag alla.

Imorgon drar vi till värmen 15 dagar. See you :)

Jag håller det absolut hemligt också. Vi ska inte säga namnet förrän under namngivningen :) Tycker det känns bäst.
  • paddi84
    Krompirusa skrev 2015-04-18 23:51:15 följande:

Jag kollade med spegel idag hahaha och där var de stora jävla ådror... jag har oxå bara på ena sidan och de e höger sida o in i de heligaste på mig oxå...

För varje dag som går får jag mer o mer ont... ska de göra ont?

Vet inte om det ska göra ont, men vet att på mig gör det ont och det blir som du skriver värre för var dag som går... Tänkte går suck hälften av graviditeten kvar...

Lindrar med stödstrumpbyxor och vilar så mycket det går när jag e ledig. Ska fråga bm vid nästa besök vilken motion som är bäst cykel som inte känns eller gå som ökar besvären efter. Men tänker att cykla kanske e dumt för det ger ett stop i form av tryck mot sadeln...
  • lizanilander
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-04-18 21:58:52 följande:

Vätska får jag i mig ordentligt av. Febern går som sagt ner med paracetamol. Jag avvaktar och så får jag väl se hur det känns imorgon helt enkelt. Försöker att inte oroa mig så mycket

ja men dåså :) då finns det inget dom kan göra mer, så länge du får i dig att dricka så är det ju lugnt :) Feber spelar inte så stor roll och påverkar inte bebisen. Hoppas du blir frisk snart :)
  • Inorr02

oj vad jag har börja känna att den lilla sparkar och har sig i magen känns så skönt att få känna att den är där och växer

• Krompirusa

Var ute en del igår och idag på morgonen så hade den ena ådran spridit sig ända ner till knät och varje gång jag ställer ner foten så bränner det till precis där hela ådran går från knät till inderlivet de gör ont... ska ringa imon till bm och se vad hon säger och jag vill faktiskt träffa läkare om det spridit sig på 1 dag så mycket hur fan kommer de se ut om en vecka och hur ont kommer det då att göra... suck säger jag med halva graviditet kvar...

paddi84 skrev 2015-04-19 11:37:47 följande:

Vet inte om det ska göra ont, men vet att på mig gör det ont och det blir som du skriver värre för var dag som går... Tänkte går suck hälften av graviditeten kvar...

Lindrar med stödstrumpbyxor och vilar så mycket det går när jag e ledig. Ska fråga bm vid nästa besök vilken motion som är bäst cykel som inte känns eller gå som ökar besvären efter. Men tänker att cykla kanske e dumt för det ger ett stop i form av tryck mot sadeln...

• Inorr02

less jag är blir förstoppad hela tiden grymt jobbigt nu blir det laktulos varje dag

• Bumblebee

Har samma problem med förstoppning, tar dock bara Niferex varannan dag men det är en pina att gå på toa. Var inom apoteket och de sa att det var den mest skonsamma för magen vilket känns väldigt frustrerande. Har köpt Laktulos men inte börjat ta det, får kväljningar av bara tanken på det.....

• Inorr02
    Bumblebee skrev 2015-04-19 20:26:17 följande:

Har samma problem med förstoppning, tar dock bara Niferex varannan dag men det är en pina att gå på toa. Var inom apoteket och de sa att det var den mest skonsamma för magen vilket känns väldigt frustrerande. Har köpt Laktulos men inte börjat ta det, får kväljningar av bara tanken på det.....

de är inte gott de e som dricka sirap men jag har vatten redo när jag ska ta Laktulos. Laktulos är vänligt skonsamt  de påverkar inte tarmens naturliga process de smörjer. tar 30 ml nu för att hålla igång magen.   
  • rosali84

Har oxå börjar med Laktulos nu. Magen har krånglat ända sen förra grav och nu med järntabletter blir det ju inte direkt bättre. Tar oxå Niferex "bara" varannan dag denna gången, men det hjälper föga. Hoppas på Laktulosen nu :)

Svar på tråden BF september 2015!