• Svar på tråden BF september 2015!
  • Pluppla

Är också rätt lost vad de gäller järn.. Jag hade 11 i värde sa min BM och när jag googlar på det så är det jäkligt lågt.. Vad ska man ha? Vad hade ni?

• Pyrola

Äntligen RUL!

Bra tillväxt, men tyvärr ligger moderkakan lite väl långt ner så det blir extrakoll i v 34 för att se om det  behövs kejsarsnitt eller inte. Jag hoppas att den kryper upp av sig själv tills dess, vill helst inte genomgå en operation. 

Och det är en tjej (rent fysiologiskt) så det blir en av varje här hemma. Eftersom moderkakan ligger så långt ner så känns det betydligt mer än förra gången.   

• Pluppla

Ja om 20 är de lägsta så ligger jag rätt långt under då.. Ska till BM nästa vecka får ta upp det då. Vågar inte riktigt ge mig på järntabletter då jag har en väldigt trög mage. Har hört man kan få järn spruta. Men det förklarar ju min extrema trötthet..

• Mijjan
    MalinOlsson skrev 2015-04-22 11:01:38 följande:

Tänkte kolla om någon vet om man får eller inte färga håret när man är gravid?

Går säkert bra... Men i Danmark avråder dom från det och mycke annat. Jag personligen skulle nog inte göra de ändå för det är ju ganska starka produkter och min hud känns känsligare nu... Har bytt till allergischampoon och andra milda produkter för både mitt och barnet skull. Vet inte hur stor effekt det har men försöker rent allmänt tänka mer giftfritt och ekologiskt. men som sagt. Det går säkert bra
  • Timglas
    Mijjan skrev 2015-04-22 15:01:05 följande:
    Går säkert bra... Men i Danmark avråder dom från det och mycke annat. Jag personligen skulle nog inte göra de ändå för det är ju ganska starka produkter och min hud känns känsligare nu... Har bytt till allergischampoon och andra milda produkter för både mitt och barnet skull. Vet inte hur stor effekt det har men försöker rent allmänt tänka mer giftfritt och ekologiskt. smile1.gif men som sagt. Det går säkert bra smile1.gif
    Så himla roligt att dom avråder från hårfärgning men nästan hela Danmark röker, inkl gravida...
  • Lissing
    Pyrola skrev 2015-04-22 11:33:14 följande:

Äntligen RUL!

Bra tillväxt, men tyvärr ligger moderkakan lite väl långt ner så det blir extrakoll i v 34 för att se om det  behövs kejsarsnitt eller inte. Jag hoppas att den kryper upp av sig själv tills dess, vill helst inte genomgå en operation. 

Och det är en tjej (rent fysiologiskt) så det blir en av varje här hemma. Eftersom moderkakan ligger så långt ner så känns det betydligt mer än förra gången.   

Grattis!
    Jag fick samma besked på mitt RUL.
    Fick också ny tid till nytt UL för att se om moderkakan
    flyttat sig uppåt, annars blir det snitt :-/
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-16
  • myraaan

Hej! Jag har läst här ganska länge men inte skrivit något så hoppas det är okej att jag hoppar in nu :)

Jag gick in i v19 idag och har rul på fredag!

Jag är mycket nervös inför det. Fick ett ul i v15 pga en blödning och det var moderkakan som ligger långt ner, så hoppas på att den har följt med upp lite nu så att jag slipper kejsarsnitt!

Påtala om att färga håret så gjorde jag det idag och det gick jättebra! :)

• Marian03

Den här bilden fick vi på rul idag. Allt såg bra ut och vi blev flyttade från 19/9 till 17/9.

Roligt :) vi fick se en ansiktsbild i 3D med, jättehäftigt att få se bebisens ansiktsdrag :)!

Svar på tråden BF september 2015!