• Svar på tråden BF september 2015!
  • Inorr02
    fyrklöver81 skrev 2015-04-16 19:57:45 följande:

Man får göra som man vill ????

tur är väl det och alla är olika. 
  • fyrklöver81
    Inorr02 skrev 2015-04-16 20:00:42 följande:
    tur är väl det och alla är olika. 
    Precis. Har en kompis som alltid säger. Man får göra som man vill. Det bästa påståendet så länge ingen såras:)

Jag tror vi alla gör vad vi tror är

Bäst för våra barn som vi själva känner bäst. :)
  • Inorr02
    fyrklöver81 skrev 2015-04-16 20:06:45 följande:
    Precis. Har en kompis som alltid säger. Man får göra som man vill. Det bästa påståendet så länge ingen såras:)

Jag tror vi alla gör vad vi tror är

Bäst för våra barn som vi själva känner bäst. :)
    håller med
  • Ritva

Undrar om det går bra att jag med hoppar in här?

Har läst denna tråden ett tag nu, men har tagit lite tid för polletten att trilla ner och för mig att förstå att jag och sambon faktiskt ska bli föräldrar i Sep. FlörtDetta kommer bli mitt och sambons första barn efter jättemånga försök. Vi är 29 och 31 år gamla. Längtar så till RUL nästa vecka så jag äntligen får se vår bebis och få ett hum om när i september BF blir. Pga oregebundna blödningar så har jag och BM bara kunnat komma fram till att i september händer det ;)

• tjoppan
    1StoltMamma skrev 2015-04-16 15:53:19 följande:

Är de någon som blivit sjukskriven här. Jag kräker fortfarande en del och fått en hemsk foglossning redan.

Jag har blivit sjukskriven kring v. 22-24 mina första två graviditeter och förra graviditeten kring v.34, å har inte haft några problem med att få ersättning för de. Men de beror väl på vilket jobb man har, och vilken handläggare man får på FK.
    Får se hur de går den här gången då ja blev sjukskriven på 100 % för foglossning redan i v.18... Har inte hört nått från FK än dock.
    Men ja hoppas de godkänner den, annars vet ja inte va ja ska ta mig till :/ 
  • MrsHeinerborg

Jag har blivit sjukskriven innan havandeskap vid båda mina graviditeter och har inte fått problem med ersättning.

• IMHO

Tycker det är så skönt att atmosfären i den gruppen tillåter många olika tankar och infallsvinklar. Det är okej att tycka olika utan att andra dömer. Det finns ju många trådar på FL där acceptansen är mycket lägre.

Det är kul inte minst för att det är så spännande att höra andra människors perspektiv. Är det våra hormoner som gör oss så harmoniska eller är ni helt enkelt ett gäng riktigt vettiga och trevliga människor.

• lördagsgodis

Nu har jag just kommit hem från jobbet efter att gått två nätter Zzz nästa helg har jag tre nätter men de blir de sista. Idag ska vi köpa en barnvagn och det blir en bättre begagnad briovagn med vändbart handtag bra korg och fasta hjul som vi ville ha deseutom är den svart och röd vilket jag tycker är snyggt:)

• Flängfia

Jag är inte så aktiv här men skriver lite då och då ;) Roligt med alla lyckade ultraljud! Jag har mitt RUL om 1 vecka och längtar så mycket! Såg bebis i v.13 också och allt såg bra ut då men jag är alltid så nojjig så längtar efter att se så att allt är bra fortfarande. v.19 imorgon! 

Har äntligen blivit piggare på kvällarna, var vaken till 22.30 igår och var alldeles lycklig över det haha.

När köper/beställer ni vagn?  Någon som vet om det brukar vara långa leveranstider nu mot sommaren? 

Svar på tråden BF september 2015!