• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken

Glädjande med så många fina RUL! Det går ju nästan alltid bra, men det hjälper ju en inte från att bli nervös :)

• bjoorkk

RUL igår för min del, allt såg bra ut och det bor en frisk liten bebis i min mage. :) BF 16 september (y)

• MalinOlsson

Härlig att höra alla RUL har gått bra :) imorgon är det min tur igen, lite nervös är man ju allt..

Fick även ett glädjande besked att man bara jobbar fram till semestern sen så blir det semester för hela slanten och bara gå runt och små pilla lite med alla bebis saker som ska fixas :) iväntan på att bebis ska komma <3

• IMHO

Stort RUL-grattis till alla berörda! Jag har drygt en och en halv vecka kvar till RUL nu. Hoppas tiden går fort.

• Pluppla

Rul gick bra igår. Ligger en frisk och underbar liten pojke. Blev flyttad från 6/11 till den 11/9. Han låg så fint o sög på tummen <3

• lördagsgodis

Härligt pluppa grattis!

Vår bebbe ville ju inte ligga stil vid rul så bilderna är inte de bästa men vi såg hur hon drack vatten vid ett tillfälle:) jag har jobbat natt i natt och det är tuffare att vara vaken nu när man är gravid men det är lugnt så det är bra men nu ska jag snart få åka hem och sova Zzz

• hilja14

Till er som inte vill sätta era barn på förskola förens de är 18mån eller senare, måste få fråga hur ni känner för förskolan? Väldigt nyfiken då jag utbildar mig till förskolelärare nämligen :) Förskolan arbetar efter en läroplan som ni själva kan läsa på Skolverket, alt be förskolelärare berätta om. Lite trist att läsa att folk faktiskt inte riktigt litar på förskolan! Det är på förskolan en stor del utav språkutveckling sker också, samt social kompetens och samarbetsförmåga.

Jag hade RUL i måndags och vi väntar, vad BM kunde se en liten flicka och allt såg bra ut. Blev flyttad till 6/9 från 3/9. Vilken känsla att få se krabaten som sparkas i magen, kom några lyckotårar! Har moderkaka i bakvägg så bm frågade om jag kände sparkar/fladder, vilket jag gjort sedan v 16 :')

• Manik

Grattis till alla fina och lyckade RUL!!! :) Allting ´blir på något sätt mycket verkligare när man har fått se sin lille plutt. Längtar tills det är dags att lyssna på hjärtljuden hos BM.

• Nydahl

Grattis till alla lyckade Rul :) de här med dagis, jag bor ju i dk och här förväntas man skola in vid 6-8 månader på dagis :( jag jobbar dok bara kväll så vi hoppas på att min man kan gå tidigare en period så bebis slipper dagis så tidigt ! Hoppas vi kan pussla i hop de så inskolning blir vid 1 år

• IMHO

hilja14, jag har inte upplevt det som att någon uttryckt misstro mot förskolan. Snarare att det får bero på ens omständigheter och hur ens barn utvecklar sig fram till inskolning. Att en del inte upplever sitt barn moget för förskolan är ju varje förälders/föräldrapars bedömning.

En faktor jag gärna skulle slippa räkna med är bristen på förskoleplatser i vår kommun. Att behöva skicka sitt barn till en förskola i andra änden av en stor kommun för att det är fullt på dem i närheten kan säkert få en del att avvakta tills det finns plats i närområdet. Annars blir det kanske två inskolningar vilket man kan vilja skona sitt barn från.

Svar på tråden BF september 2015!