• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Ni som har problem med förstoppning; har ni provat byta järntabletter? Förra grav tog jag niferex och det blevTOTALstopp, kunde inte äta på en vecka. Sen bytte jag på inrådan av BM till duroferon och då blev det mycket bättre!

• lördagsgodis

Jag har niferex och tar en om dagen ibland två men tack och lov blir jag inte förstoppad av dom.

Min dotter ska lära sig cykla utan stödhjul så jag sprang lite med henne ute på gatan i fredags vilket jag sen fick betala dyrt för hela helgen, tycker det är så trist att vara begränsad nu får min man lära dottern att cykla istället.

• rosali84
    Sopp skrev 2015-04-20 08:39:44 följande:

Ni som har problem med förstoppning; har ni provat byta järntabletter? Förra grav tog jag niferex och det blevTOTALstopp, kunde inte äta på en vecka. Sen bytte jag på inrådan av BM till duroferon och då blev det mycket bättre!

Jag blir mycket värre av Duroferon än Niferex.
  • Sopp
    rosali84 skrev 2015-04-20 12:24:25 följande:
    Jag blir mycket värre av Duroferon än Niferex.
    Ja precis, alla reagerar ju olika på olika "mediciner"! Menade bara att det kan vara värt ett försök om det ena ger oönskad effekt
  • paddi84
    Sopp skrev 2015-04-20 13:00:42 följande:

Ja precis, alla reagerar ju olika på olika "mediciner"! Menade bara att det kan vara värt ett försök om det ena ger oönskad effekt

Å jag fyller på med hemofer då det är allt min mage klarar utan att stanna helt... Håller åtminstone mina värden på en ok nivå även om det kanske inte höjer dem till bra men välmåendet under tiden känns viktig också...
  • Inorr02
    Sopp skrev 2015-04-20 08:39:44 följande:

har inte börja med nå järn ännu och har problem så gruvar mig för att börja äta järn
  • rosali84
    Sopp skrev 2015-04-20 13:00:42 följande:
    Absolut är det så! Men tråkigt när man redan har den som brukar vara mildast för magen och det inte hjälper. Men jag har ju som sagt haft problem med detta enda sedan förra graviditeten oxå, så det krävs inte mycket för att min mage ska reagera längre. När jag lämnade blod (innan båda grav) åt jag Duroferon utan problem, men nu blir det tvärstopp av dem. Med Niferex blir det iaf inte stopp, men fortfarande trögt. Är livrädd för att få en rejäl förstoppning som jag fick efter förlossningen sist. Hade så fruktansvärt jobbigt i flera veckor att det är nästan det enda jag kommer ihåg från första tiden med min dotter :(
  • karro 2014

Hej:)) tänkte att nu e det dags att hoppa in här, vart inne o läst en del men valt att vänta med att skriva.. Men nu så... Vi väntar en liten flicka som skall heta Ella som beräknas att komma den 9/9=))

• rosali84
    karro 2014 skrev 2015-04-20 20:29:55 följande:

Hej:)) tänkte att nu e det dags att hoppa in här, vart inne o läst en del men valt att vänta med att skriva.. Men nu så... Vi väntar en liten flicka som skall heta Ella som beräknas att komma den 9/9=))

php9cHhjO66281.jpg

Grattis till tösen och välkommen hit!
  • lördagsgodis

Grattis karro och välkommen:)

Vi väntar nog oxå en tös som troligast får heta Alva. Är det ert första barn?

Svar på tråden BF september 2015!