• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Vi har köpt en duo och så har vi en bra extra sittvagn sen tidigare men kommer nog använda duon iaf just för att den har vändbart handtag så man kan vända efter vindriktningen.

• rosali84
    Marian03 skrev 2015-04-28 11:23:40 följande:

Har en liten fråga till er som har lite erfarenhet :) jag har hört många säga att man knappt använder sittdelen i en duovagn utan bara liggdelen. Har fått för mig att det beror på att vagnen känns otymplig sen i sittvariant, tung osv. Och att låna sedan säljer vagnen för att köpa ny. Så nu undrar jag om det är dumt att köpa en duovagn? Om man ändå kommer byta sen? Nån som vet?

Använder fortfarande duon till vår 2,5-åring. Inte lika ofta längre såklart, men fick jag bara välja en enda vagn skulle jag välja den. Men det beror nog väldigt på hur mycket man använder vagn alls, hur/när man använder den osv. Alla har vi olika behov.
  • Sopp

[quote=75222011][quote-nick]Marian03 skrev 2015-04-28 11:23:40 följande:[/quote-nick]

Nu fick vi barn mycket tätare än planerat så har fått köpa endonkey då vi tyckte det verkade vara den bästa duovagnen, men planen som halvt skred till verket var en begagnad duovsgn och att vi skulle köpa en sittvagn från 1 år som han kunde åka i som var ny. Primärt för att duovagnar är klumpigare och tar mer plats i bilen.

DOCK så skulle jag säga till er attvälja duovagn av mindre modell, vi har haft en emmaljunga nitro ozone och sittdelen på den är ju mer dimensionerad för en treåring, så han har ju hängt som en hösäck i den. Dumt när vi ändå tänkt byta vagn vid 1 år!

• Marian03
    Sopp skrev 2015-04-28 12:51:53 följande:

[quote=75222011][quote-nick]Marian03 skrev 2015-04-28 11:23:40 följande:[/quote-nick]

Nu fick vi barn mycket tätare än planerat så har fått köpa endonkey då vi tyckte det verkade vara den bästa duovagnen, men planen som halvt skred till verket var en begagnad duovsgn och att vi skulle köpa en sittvagn från 1 år som han kunde åka i som var ny. Primärt för att duovagnar är klumpigare och tar mer plats i bilen.

DOCK så skulle jag säga till er attvälja duovagn av mindre modell, vi har haft en emmaljunga nitro ozone och sittdelen på den är ju mer dimensionerad för en treåring, så han har ju hängt som en hösäck i den. Dumt när vi ändå tänkt byta vagn vid 1 år!

Tack! Vi har tänkt köpa en emmaljunga viking 2015. Så var planen efter att jag provkört alla vagnar på babyproffsen :) och den e ju liten :)

Kanske man ska testa nu att fälla ihop ordentligt och så för kan tänka mig att det är krångligt i bilen. Så svårt alla val ibland :)
  • Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-04-28 11:43:40 följande:

Vi har köpt en duo och så har vi en bra extra sittvagn sen tidigare men kommer nog använda duon iaf just för att den har vändbart handtag så man kan vända efter vindriktningen.

Ja jag tror att det är det på denna med, blir en emmaljunga viking tror jag.
  • Marian03
    rosali84 skrev 2015-04-28 12:48:47 följande:
    Använder fortfarande duon till vår 2,5-åring. Inte lika ofta längre såklart, men fick jag bara välja en enda vagn skulle jag välja den. Men det beror nog väldigt på hur mycket man använder vagn alls, hur/när man använder den osv. Alla har vi olika behov.
    Ja vi kommer nog ha den endel, bor mitt i stan än sålänge. Emmaljungavagnen med sina 53 cm på bredden känns perfekt för att ta sig runt här :) men vi bor inte i nån större stad och är iväg endel med så vi kör ju oxå.. Hmm svårt.
  • Sopp
    Marian03 skrev 2015-04-28 13:52:15 följande:
    Tack! Vi har tänkt köpa en emmaljunga viking 2015. Så var planen efter att jag provkört alla vagnar på babyproffsen :) och den e ju liten :)

Kanske man ska testa nu att fälla ihop ordentligt och så för kan tänka mig att det är krångligt i bilen. Så svårt alla val ibland :)
    Jag känner flera som har viking som är väldigt nöjda. Och så är den ju snygg också ;)
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-04-28 09:18:01 följande:

Tufft med långa nattningar och trötthet, jag brukade lyssna på ljudböcker när nattningen tog tid då kände jag mig mindre frustrerad (hade små hörlurar).

Jag fick lov att att virka en gosekanin till bebis oxå:) vi har oxå tänkt att barnen ska få välja någon ska till bebisen<3 phpYiKHkU51772.jpg

Vi har börjat så smått att försöka korta ner nattningarna av vår fyraåring, med hjälp just av ljudböcker - för henne, inte för oss :)
Svar på tråden BF september 2015!