• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Själv går jag in i 23+0 idag, bf 27/8 (blev framflyttad på RUL). Illamåendet har smygit sig tillbaka, mår tjyvens helt enkelt! Tycker dock att jag är liiiite piggare nu efter 4 dagar med järntabletter. Ärtan sparkar på som bara den där inne, helt klart mycket mer aktiv än förra. Om det beror på hur han ligger vet jag inte, men har moderkakan i framvägg precis som förra gången. Vår kille utanför magen är ju väldigt lugn som mig, så nästa kanske blir mer åt det vilda hållet som sin far?

Ni som har flera barn sedan tidigare, stämmer det att man känner lite av personligheten redan i magen?

• lördagsgodis

Jag skrev fel 22+5 ska det vara och BF 28/8 blev oxå framflyttad på rul från den 3/9.

Min son var rätt lugn i magen medans dottern var aktiv som tusan, ville inte låta mig sova och kunde sparka luften ur lungorna på mig. Sonen var hur lättsam som helst och sov som en dröm medan dottern var krävande och sov högst 30 min pass första månaderna. Den har har i magen nu verkar vara ett mellanting men mer åt sonens håll så hoppas den brås på brorsan:)

Min ischias nerv gör så ont idag när jag går, har inte haft problem med den innan hoppas det kan gå till sig annars får vi låna en rullstol på hotellet;)

• Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-04-30 09:52:08 följande:

Jag har beställt den här väskan som är på reapris nu tänkte bara tipsa lekmer.se/barn-och-baby/graviditet-o-amning/gravidklader-o-tillbehor/gravidv%C3%A4skan

Och här är min mage v.23+5 och jag tycker den är stoor! Ska bli spännande att mäta magen och lyssna på hjärtljud hos bm när vi kommer tillbaka från resan:) phpfPkAa902274.jpg

Den väskan har jag med, fina saker :) kul med lite olika prylar.

Fin mage du har med :)
  • Marian03
    1StoltMamma skrev 2015-04-30 14:56:56 följande:

phpZUy6e439849.jpg

18+2 idag, rul på tisdag! Längtar!

Blivande 2 barns mamma
    Så fin magbild :)

Skönt att se att nån mer än jag har mage som syns :) går in i vecka 21 imorgon min mage såg ut som din i vecka 18 och är nu större ;)
  • Marian03

Är det nån mer här som haft som håll/knip i nedre delen av magen? Känns jäkligt obehagligt. När jag reser mig eller går så kan jag knappt gå raklång för det känns så mycket men jag känner även av det när

Jag ligger.

Är också som ett jäkla tryck/tyngd i magen nu, som om bebisen vägde typ 10 kilo. Detta medför att man känner sig konstant kissnödig med i och med tyngden. Nån som varit med om detta?

• 1StoltMamma
    Marian03 skrev 2015-04-30 15:33:35 följande:

Så fin magbild :)

Skönt att se att nån mer än jag har mage som syns :) går in i vecka 21 imorgon min mage såg ut som din i vecka 18 och är nu större ;)

Känns verkligen som magen blir större och större för varje dag. Ja de går inte att dölja att de är något där haha.
    Blivande 2 barns mamma
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-04-30 13:56:00 följande:

Jag skrev fel 22+5 ska det vara och BF 28/8 blev oxå framflyttad på rul från den 3/9.

Min son var rätt lugn i magen medans dottern var aktiv som tusan, ville inte låta mig sova och kunde sparka luften ur lungorna på mig. Sonen var hur lättsam som helst och sov som en dröm medan dottern var krävande och sov högst 30 min pass första månaderna. Den har har i magen nu verkar vara ett mellanting men mer åt sonens håll så hoppas den brås på brorsan:)

Min ischias nerv gör så ont idag när jag går, har inte haft problem med den innan hoppas det kan gå till sig annars får vi låna en rullstol på hotellet;)

aa ok, jag tänkte att det var väldigt vad tiden går fort, jag kanske är en vecka efter i huvudet, haha :P aa vår son var sjövild i magen, vi kallade honom för djävulens son redan från vecka 18, haha, usch gjorde riktigt ont stundtals när han sparkade. Denna är rena massagen i jämförelse så vi får väl se hur det blir utanför ;) Första är vild fortfarande och sov väldigt dåligt hela första året, han är nu 20 mån och har kanske sovit hela natten mindre än 10 gånger. Det är lyx nu om han bara vaknar 1-3 gånger per natt och sover till halv 6 på morgonen ;)

Åh jag har med svinont just idag :( så tråkigt! tänker att det går nog över imorrn igen, vill kunna jobba tills jag får havandeskapspenning :)
  • lördagsgodis

Jag har 19 dagar kvar att jobba tills mödrapenningen när vi kommer tillbaka från resan. Jag har tagit semester de helger jag jobbar fram till den 29/6 då jag blir ledig, känns skönt att ha ett slutdatum:)

Vad jobbar du med lizan? Vi skickade in papperen igår men det finns ingen som min chef vet om som blivit nekad så jag tror inte det ska vara några problem, vill oxå jobba tills det träder i kraft.

• MalinOlsson

Efter legat inne på förlossningen igår kväll pågrund av blödning.

Ingen fara med bebis den är aktiv och fin ?

Detta beror tydligen på att moderkakan ligger långt ner 2 cm istället för fem. . Så det blir ligg läge hela ledigheten och hoppas att det blivit bättre till på måndag annars bli det tillbaka för undersökning. Minst 2 Extra insatta ultraljud .massa extra hjälp på jobbet från och med nu.

Ischiasen gör sig mer påmind idag ???? tur att man har lite övningar som man kan lindra lite med ????

Svar på tråden BF september 2015!