• Svar på tråden BF september 2015!
  • karro 2014
    1StoltMamma skrev 2015-04-28 19:22:25 följande:

Vi ska nog satsa på en brio smile denna gången, blivit kär i den haha

Blivande 2 barns mamma
    Den e ju så snygg:)) vi var o köpte den i helgen faktiskt men vi valde att inte ta hem den utan vi hämtar den 4 veckor innan lillan är beräknad:) vindil ett bra pris, på babyproffsen 5800kr så får du både ligg och sitt del, regnskydd till båda delar:)
  • hokus pokus

Hänger gärna på här om jag får :) Är beräknad till 4/9 med min första... 70% flicka ;) vi har också köpt en brio smile, fick en med sittdel för 4200 kr och liggdelen köpte vi begagnad för 600. Är jättenöjd! Den är så fin! I helgen köpte vi till babyskyddet brio primo som ju går koppla på vagnen.

• lördagsgodis

Grattis och välkommen hokus pokus!

Fick reda på att en nära vän är gravid så det kommer skilja ca 4 månader, vi fick barn samtidigt för 8 år sedan och de barnen är jätte goda vänner så ser fram emot det:)

• Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-04-29 07:16:56 följande:

Grattis och välkommen hokus pokus!

Fick reda på att en nära vän är gravid så det kommer skilja ca 4 månader, vi fick barn samtidigt för 8 år sedan och de barnen är jätte goda vänner så ser fram emot det:)

Vad roligt! Jag ansedde mig ju själv ha "massor" av vänner innan jag fick barn för 1 år sedan - tyvärr är det ju ingen av dom vännerna som är i närheten av att skaffa barn och då blir man ju snabbt rätt ensam. Måste vara så kul att ha en vän att dela det hela med =) Med detta barn ska jag nog vara lite mer framåt på öppna förskolan, bjuda ut någon mamma på "dejt" !
  • IMHO
    Sopp skrev 2015-04-29 13:41:55 följande:

Vad roligt! Jag ansedde mig ju själv ha "massor" av vänner innan jag fick barn för 1 år sedan - tyvärr är det ju ingen av dom vännerna som är i närheten av att skaffa barn och då blir man ju snabbt rätt ensam. Måste vara så kul att ha en vän att dela det hela med =) Med detta barn ska jag nog vara lite mer framåt på öppna förskolan, bjuda ut någon mamma på "dejt" !

Låter roligt och klokt! Är ni med i några geografiska gravidtrådar på FL? Där finns ju också chansen att "ragga dejt" till barnvagnpromenaderna. Vi är några i Linköping som iaf ska _försöka_ få till en träff i sommar.
  • Inorr02

svårt med hitta namn känns svårare denna gång . vet inte om vi väntar en pojke eller en flicka. 
    har flera pojknamn men bara ett tjej namn just nu

• Mijjan

Åh äntligen är det min tur för RUL imorgon... Nervöst men spännande :D Får se hur bra man sover ikväll :D Känns som jag är sist ut här :P

• lördagsgodis

Vi har oxå bara ett flicknamn men det känns mer och mer rätt så skönt att inte ha något annat att vela över. Hoppas ni får ett fint rul mijam:)

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-04-30 09:52:08 följande:

Jag har beställt den här väskan som är på reapris nu tänkte bara tipsa lekmer.se/barn-och-baby/graviditet-o-amning/gravidklader-o-tillbehor/gravidv%C3%A4skan

Och här är min mage v.23+5 och jag tycker den är stoor! Ska bli spännande att mäta magen och lyssna på hjärtljud hos bm när vi kommer tillbaka från resan:)

Oj, är du på 23+5 redan? :O när har du BF då? jag är på 21+4 idag och har BF 5/9. Vilken fin mage!!!!!! Ha det gött på resan! :)
Svar på tråden BF september 2015!