• Svar på tråden BF september 2015!
  • Mijjan
    Inorr02 skrev 2015-05-01 21:27:23 följande:

21+3 upp 4 kg nu börjar ha en bäbis kula.

har ni gått upp nå ännu `? 

Snart v 20 och 1,5 kilo. dock sista veckan.. fuskade hela april med massa godis och onyttigheter... Tänkte skärpa mig nu men då kom viktuppgången :P känner verkligen inte igen min kropp :P börjar bli tomt på jeans som känns sköna i garderoben... Hur klär ni er? Jag är en riktig jeans- eller sommarklänningstjej och börjar få svårt att veta vad jag ska ha på min...
  • 1StoltMamma

Jag har precis köpt en maxiklänning på mammaavdelningen. Jisses så skön den är haha. Jag får absolut inte på några av mina gamla byxor. Och redan nu när solen står på kokar jag... Undrar hur sommaren blir

Blivande 2 barns mamma
  • fyrklöver81

Vecka 22 och 10 kilo upp. Underbart. All inklusive i två veckor är inte att rekommendera:)

Hade fått besked om beviljad gravpenningen från 15 juli. Känns sååååå bra:)

Har ni andra fått besked? Skickade in för 2 veckor sen och redan besked!?!?:)

• MrsHeinerborg
    fyrklöver81 skrev 2015-05-04 21:15:30 följande:

Vecka 22 och 10 kilo upp. Underbart. All inklusive i två veckor är inte att rekommendera:)

Åh det gick snabbt! Bra!

Jag har inte skickat in, tänkte jag skulle klara mig ändå men med den här foglossningen vet jag inte.... Ska träffa bm imorgon o se om vi kan göra ngt!
  • Marian03

Är det nån här som testat att göra "ringtestet" för att kolla kön? Nu vet ju inte jag vilket kön bebisen har så vi provade med en ring i ett hårstrå som en pendel över magen och den gick i cirklar ;) ska betyda flicka om jag inte är helt fel ute och om den går fram och tillbaka så är det pojk. Vet inte om man ska tro på det men det är lite roligt iallafall :) ni som vet vilket kön er bebis har, stämde det ifall ni har provat? :)

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-04-30 20:34:08 följande:

Jag har 19 dagar kvar att jobba tills mödrapenningen när vi kommer tillbaka från resan. Jag har tagit semester de helger jag jobbar fram till den 29/6 då jag blir ledig, känns skönt att ha ett slutdatum:)

Vad jobbar du med lizan? Vi skickade in papperen igår men det finns ingen som min chef vet om som blivit nekad så jag tror inte det ska vara några problem, vill oxå jobba tills det träder i kraft.

åh vad härligt!!! ja tiden går fort så snart går man hemma och väntar ;) jag jobbar som Usk:a på sjukhus, tung avd. med gamla multisjuka patienter, så det ska bli gött att få "ledigt" den sista tiden!

Gick ner 5 kg i början, gått upp 2 från det, men är nog mest mage och bröst, haha, usch vad jag inte gillar mina bröst just nu!
  • lizanilander
    Marian03 skrev 2015-05-05 11:12:48 följande:

Är det nån här som testat att göra "ringtestet" för att kolla kön? Nu vet ju inte jag vilket kön bebisen har så vi provade med en ring i ett hårstrå som en pendel över magen och den gick i cirklar ;) ska betyda flicka om jag inte är helt fel ute och om den går fram och tillbaka så är det pojk. Vet inte om man ska tro på det men det är lite roligt iallafall :) ni som vet vilket kön er bebis har, stämde det ifall ni har provat? :)

jag har testat, första stämde, nu andra stämde inte. Men kul att göra :)
  • paddi84
    fyrklöver81 skrev 2015-05-04 21:15:30 följande:

Vad skönt att du fått besked! Jag väntar ännu, men är bara 1,5vecka sen jag skickade in... Får man bara veta på papper eller går det att logga in för att se vad som händer med ansökan?
  • 1StoltMamma

Jag har gjort ringtestet och de säger att vi väntar en pojke. Men de får vi veta idag! 2,5 timme kvar

Blivande 2 barns mamma
Svar på tråden BF september 2015!