• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp
    Mockingjay skrev 2015-05-05 15:04:08 följande:

Ligger i sängen och stortjuter. Fk har nekat mig grav.penning stod det i brevet jag nyss öppnade. De anser inte att jag har ett ansträngande jobb. Jobbar på förskola med 35 barn i åldern 1-5 år och idag var vi kort om folk så jobbade kl.06-13 med en fem minuters fika under hela passet. (Är TRÖTT vilket bidrar till att jag gråter).

Så nu blir det väl till att överklaga... :-/

Lätt för mig att säga som har kontorsjobb - men försök att inte låta det jaga upp dig allt för mycket! Det ordnar sig på ett eller annat vis. Jag vet inte vilken vecka du är i men snart kommer väl foglossning eller någon annan bieffekt av graviditeten så då får du gå och fixa intyg från doktor så att du kan bli sjukskriven!
  • karro 2014

Ligger i sängen och stortjuter. Fk har nekat mig grav.penning stod det i brevet jag nyss öppnade. De anser inte att jag har ett ansträngande jobb. Jobbar på förskola med 35 barn i åldern 1-5 år och idag var vi kort om folk så jobbade kl.06-13 med en fem minuters fika under hela passet. (Är TRÖTT vilket bidrar till att jag gråter).

Sjukskriv dig???
  • karro 2014
    1StoltMamma skrev 2015-05-05 16:41:12 följande:

Fick även ett nytt bf så den 25/9 är liten beräknad

Blivande 2 barns mamma
    Va roligt:)) grattis till lyckat rul:))
  • fyrklöver81
    paddi84 skrev 2015-05-05 11:29:06 följande:
    Vad skönt att du fått besked! Jag väntar ännu, men är bara 1,5vecka sen jag skickade in... Får man bara veta på papper eller går det att logga in för att se vad som händer med ansökan?
    Jag fick besked hem. Stod inget om beslutet på mina sidor/ fk
  • Inorr02

oj de låter inge kul just sickat in min ansökan.  jag jobbar på förskola med och det är tungt redan nu. överklaga hoppas du får igenom 
  • fyrklöver81
    paddi84 skrev 2015-05-05 15:29:56 följande:
    Tufft :( hoppas du orkar med mer papper och att överklaga så de kan ändra sig.
    Men fy så trist!

Har du bifogat en utförlig beskrivning på dina arbetsmoment? Tunga luft. Sprattlande barn, risk för slag mot

Magen, blöjbyten, etc.

Själv har jag under mina tre graviditeter skrivit ca 1

A4 med utförliga situationer och bett att även min chef signerat detta.

Jag hoppas verkligen din överklagan går igenom. Kanske kan du inga

Din handläggare och fråga varför du nekas? Brukat förskolelärare få grav.penning?
  • Marian03
    1StoltMamma skrev 2015-05-05 16:08:30 följande:

Allt såg fint ut och dottern ska få en lillebror

Blivande 2 barns mamma
    Grattis!

Vad roligt, då stämde det på dig iallafall:)
  • 26number1

Fy fan, ALLT jag tänker på är pengar.. I slutet på maj får jag sista utbetalningen från csn vilket innebär -8500kr/månad, sambon är sjukskriven sedan snart ett år och vi har gigantiska månadskostnader med bl a hyra på 8200kr, bilkostnader runt 4000kr + alla andra utgifter som mat, el, telefoner osv. Letar för fullt efter nytt boende men hittar verkligen inget som känns ok med bebis på väg.. Vet ni hur det funkar att ta hus-/ lägenhetslån utan handpenning? Några bankdirektörer med i gruppen?

Känner att det här verkligen stressar ihjäl mig..

Svar på tråden BF september 2015!