• Svar på tråden BF september 2015!
  • Marian03
    Mijjan skrev 2015-05-11 08:07:45 följande:
    Det låter precis som solsidan smile1.gif jag är ju lite mer insnöad på allt barnet inte behöver men jag bor på landet. Jag får skit för att jag vill använda tygblöjor och göra egen barnmat istället. Folk har alltid åsikter så man får bara försöka följa sitt eget hjärta smile1.gif
    Ja man får nog göra det :) det är så många som ska tycka saker när man är gravid. Då är det lätt att man tappar humöret (som jag gjorde igår när jag skrev detta inlägget :)
  • Marian03
    26number1 skrev 2015-05-11 00:21:17 följande:

Så skönt uttryckt!! Jag är verkligen inte heller någon föreningsmänniska och tycker lätt att det blir krystat i sånna situationer.. Många bekanta och bekantas bekanta i ungefär min ålder har fått barn det här året så jag hoppas kunna smyga mig in i umgänget där, men kan tänka mig att tex öppna förskolan är väldigt bra för att komma i kontakt med andra mammor :)

Ja det kan ju vara bra när man känner till endel bekanta i samma sits :) det visar sig väl vad som passar antar jag, jag fick sån press på mig bara när det blev så mycket frågor hit och dit om hur jag tänkt lägga upp allt :P
  • Sopp

Den enda frågan jag ställde mig första två månaderna var typ "Ska jag klä på mig idag?"

• Inorr02

har ni börja räkna ner nå?

jag har börja räkna ner till semestern i alla fall för när jag går på den är det inte långt bort till liten kommer ska njuta å mysa i sommar. 

längtar till nästa vecka då blir det ett extra ul ska bli kul se den lilla hoppas allt ser bra ut då

• 26number1

Jag förstår inte varför alla tror att vi har de närmsta fem åren planerade och att vi skrivit avtal på barnuppfostran och hur vi ska göra med ekonomin och när lillfisen tar med första pojkvännen hem! Herregud, backa och låt mig ta det som det kommer!! Usch, blir galet frustrerad på alla "goda råd"..

Marian03 skrev 2015-05-11 15:20:53 följande:

Ja det kan ju vara bra när man känner till endel bekanta i samma sits :) det visar sig väl vad som passar antar jag, jag fick sån press på mig bara när det blev så mycket frågor hit och dit om hur jag tänkt lägga upp allt :P

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-05-11 16:23:57 följande:

Den enda frågan jag ställde mig första två månaderna var typ "Ska jag klä på mig idag?"

hahahaha!!! så roligt ;) känner igen mig :P
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-05-11 16:24:49 följande:

har ni börja räkna ner nå?

jag har börja räkna ner till semestern i alla fall för när jag går på den är det inte långt bort till liten kommer ska njuta å mysa i sommar. 

längtar till nästa vecka då blir det ett extra ul ska bli kul se den lilla hoppas allt ser bra ut då

jag har börjat räkna ner lite, går på semester 2 veckor, de första i juni, jobbar sen 3 innan de är dags att gå hem, såååå gött ska det bli!! ok vad skoj, men vad kommer det sig att ni ska på extra ul? var det moderkakan?
  • paddi84

Jag har nedräkning till semester som är veckan efter midsommar :) sen hoppas jag på positivt besked från fk på grav penning ansökan, en handläggare ringde idag och ställde extra frågor vilket jag inte vet om jag ska tolka positivt eller negativt... Blev stressad o nervös lättpåverkat gravid som jag är ;)

• Marian03
    Sopp skrev 2015-05-11 16:23:57 följande:

Hehe låter härligt :)
  • Marian03
    26number1 skrev 2015-05-11 19:03:13 följande:

Jag förstår inte varför alla tror att vi har de närmsta fem åren planerade och att vi skrivit avtal på barnuppfostran och hur vi ska göra med ekonomin och när lillfisen tar med första pojkvännen hem! Herregud, backa och låt mig ta det som det kommer!! Usch, blir galet frustrerad på alla "goda råd"..

Ja jag blir det också. Jag försöker tänka att eftersom detta är det största som händer i de flestas liv så måste det vara därför de älskar att prata om/ge råd och lägga sig i det. Men ibland så önskar man att de tänkte tillbaka till när de själva väntade första barnet, att de kanske inte velat bli bombade utan velat ta sina egna beslut. Jag ska verkligen verkligen tänka mig för innan jag ger "goda råd" om sånt här i framtiden :)

Haha ja de verkar tro som du säger att man har allt uträknat för all framtid :P
Svar på tråden BF september 2015!