• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1

Jag och sambon har sex minst två gånger i veckan och försöker faktiskt hålla oss till "snabbisar". Det är inte alltid jag hinner med att få till min del av kakan men hellre många snabbisar än ett maratonlopp :P Då hinner jag inte bli så medveten om magen heller.. Sambons favorit är när jag är överst men det har jag sagt nej till nu, det enda jag tänker på är magen så lusten försvinner liksom. Har egentligen inte problem med någon ställning alls ännu pga att jag är stor eller så, bara min egen "självmedvetenhet" som sätter lite käppar i hjulet :D

• 1StoltMamma
    Inorr02 skrev 2015-05-10 15:18:20 följande:

har ni börja köpa saker kläder mm till er bäbis ??

har börja lite smått

Lite smått har vi också börjat med, förstaplagget köpte vi efter rul.

Blir nog en tripp till Ullared i slutet av Maj
    Blivande 2 barns mamma
  • Inorr02
    1StoltMamma skrev 2015-05-10 15:31:42 följande:
    Lite smått har vi också börjat med, förstaplagget köpte vi efter rul.

Blir nog en tripp till Ullared i slutet av Maj
    vi har köpt en snutte och 2 leksaker
  • paddi84
    Inorr02 skrev 2015-05-10 15:18:20 följande:

har ni börja köpa saker kläder mm till er bäbis ??

har börja lite smått

Har inte alls börjat, borde väl men känner ingen inspiration alls att leta bebiskläder... :/ det e bara babyskydd o kläder som behövs, säng, skötbord och vagn finns från storebröderna. :) är det föresten någon som har koll om man kan sätta någon bra åkbräda på baby jogger city select?

Har tänkt att gå på loppisar i sommar för att hitta kläder :) finns ofta mycket fint i de små storlekarna :)
  • Inorr02
    paddi84 skrev 2015-05-10 15:38:37 följande:
    Har inte alls börjat, borde väl men känner ingen inspiration alls att leta bebiskläder... :/ det e bara babyskydd o kläder som behövs, säng, skötbord och vagn finns från storebröderna. :) är det föresten någon som har koll om man kan sätta någon bra åkbräda på baby jogger city select?

Har tänkt att gå på loppisar i sommar för att hitta kläder :) finns ofta mycket fint i de små storlekarna :)
    samma här har de mesta från stora syster men vill köpa lite eget med till den lilla gud så jag längtar till den lilla kommer
  • 26number1

Inte börjat än utan kommer lägga pengar på tyger nu i början för att kunna sy lite saker själv (inga kläder däremot). Svärmor har stickat både en overall och vagnfilt och av min mamma har vi redan fått ett par vinterskor (som kanske passar fisen NÄSTA vinter) så jag tänker vänta med att köpa kläder tills jag ser vad vi får i present. Känns väl som att det vanligaste man får är kläder?

• Inorr02

då vi har mycket med kläder från storasyster så kommer jag bara köpa 2 ombyten som följer med på bb samt en egen filt de ska jag köpa senare

• 26number1

Jag har börjat prenumerera på ViFöräldrar och då kunde man som prenumerant köpa två filtar 70x70cm för 139kr, jag beställde i två uppsättningar så har man ju att lämna hos mormor och farmor också :D Ett litet tips bara ;)

Inorr02 skrev 2015-05-10 19:09:49 följande:

då vi har mycket med kläder från storasyster så kommer jag bara köpa 2 ombyten som följer med på bb samt en egen filt de ska jag köpa senare

• MrsHeinerborg

Ja dubbla filtar är smart. Min som hade en favoritfilt, lyckades få tag i en till innan dem gjorde om dem. De nya modellerna fungerade inte så han har slitit på 2 filtar dag o natt under tre år. Tillslut var det bara remsor kvar av dem, tack o lov klarar han sig utan nu. :)

Jag har inte köpt ett enda plagg än.... Ovanligt för att vara mig. Tänkte köpa lite kortärmade bodys nu för till hösten är allt med lång ärm. Jag tokshoppar nog när pyret är här, har inte kollat kön så får vänta med att fylla garderoben.

Börjar väl bli tid att kolla vagn, tror dock att det blir en Bugaboo Buffalo, nån annan som beställer en sån?

Svar på tråden BF september 2015!