• Svar på tråden BF september 2015!
  • Inorr02
    fyrklöver81 skrev 2015-05-09 18:59:04 följande:

Klarar ni av att ha sex?

joo de funkar rätt bra dock blir det inte om jag har allt för ont av foglossning vissa dagar. skulle bli knäpp utan då jag behöver det för må bra.
  • rosali84

Klarar ni av att ha sex?

Nej. Får precis som förra gången massa sammandragningar direkt då och det är riktigt obehagligt :(
  • Thelma88

Klarar ni av att ha sex?

På vilket sätt menar du klarar av? Som om man inte är sugen eller att det Gör ont?
  • 1StoltMamma

Jag har också jätte problem med min foglossning, att sitta på huk är mardröm framförallt har jag jätte ont i mina ljumskar. Har foglossnings bälte som kostat en del som bara ligger nu för när jag använder bältet så kläms min ischias nerv.. ond cirkel.

Blivande 2 barns mamma
  • fyrklöver81

Jag kan rent fysiskt inte. Är så stor om magen redan och tyckte den var i vägen. Testat olika varianter. Känns trist då ja denna graviditet verkligen vill ha. Sen har jag foglossning och får kramp i högerbenet haha. Stackars make????

• lördagsgodis

Nu har vi varit borta en vecka med barnen och dom hade värmebölja på Mallis så vi hade 35* i skuggan på dagen. Vi är lite röda om nosen trots lika stor förbrukning av solkräm som vi annars gör av med på 2 år;) barnen är supernöjda och vi oxå men vi längtade hem tillslut vilket var skönt även om barnen inte ville åka ifrån sina nya kompisar. Vet inte hur mycket jag gått upp nu med all inclusive och tänker inte heller ta reda på det heller:) skickar med en sommarmage från

v.25 som jag gick in i igår!

• lördagsgodis

Angående sex så är min lust låg och min startsträcka mycket längre än tidigare och det blir inget sent på kvällarna då jag oftast är slut i kroppen om jag jobbat och stått i men vi får nog till det en gång i veckan iaf.

• MrsHeinerborg

Nu har jag fått lite bättre koll på foglossningen med hjälp av sjukgymnast. Jag jobbar några veckor till, sålänge jag orkar eftersom jag får ont men är verkligen inte redo att gå hem på heltid än, skulle bli sönderstressad av att inte få sysselsätta mig. Tillbaka till läkaren om 3 veckor o då lyckas jag nog inte undan sjukskrivning.

Jag får oxå sammandragningar efter sex, helt normalt o vi lyckas nog få till det 2-3ggr/vecka. :) Brukar lägga en stor kudde under rumpan, så slipper magen få tryck, rekommenderar.

• Thelma88

Alltså skeden är väl den bästa ställningen som gravid tycker jag, missionären börjar trycka mot magen, doggy blir jag skitkass av haha :p

Vi ligger också mest på helgerna, känner mig helt mörbultad efter jobbet..

• rosali84
    MrsHeinerborg skrev 2015-05-10 09:49:23 följande:

Nu har jag fått lite bättre koll på foglossningen med hjälp av sjukgymnast. Jag jobbar några veckor till, sålänge jag orkar eftersom jag får ont men är verkligen inte redo att gå hem på heltid än, skulle bli sönderstressad av att inte få sysselsätta mig. Tillbaka till läkaren om 3 veckor o då lyckas jag nog inte undan sjukskrivning.

Jag får oxå sammandragningar efter sex, helt normalt o vi lyckas nog få till det 2-3ggr/vecka. :) Brukar lägga en stor kudde under rumpan, så slipper magen få tryck, rekommenderar.

Jag får inte sammandragningarna efter, utan under tiden och det spänner och drar så pass i magen att lusten försvinner helt och det blir bara pannkaka av det hela :( Känns jättetråkigt för annars känner jag nog nästan mer lust nu än vanligtvis, men inte kul när man får ont lite här och var av det :(
Svar på tråden BF september 2015!