• Svar på tråden BF september 2015!
  • rosali84
    Inorr02 skrev 2015-05-08 21:59:18 följande:
    kommer nog inte börja först mina värden visar att jag behöver det. då jag har nog jobbigt med trög mage som det är. 
    Ok, bara undra vad BM sagt, för det verkar vara så olika rutiner i olika delar av landet :) Här fick jag köpa hem Laktulos direkt när jag började med järnet och det har, peppar peppar, funkat rätt ok hittills.
  • rosali84

Tröttheten har väl med hormoner och grejer i kroppen att göra oxå, så inte bara järn- el blodvärdet som påverkar. Hoppas du piggar på dig iaf! Här går det väldigt upp och ner, från dag till dag. Vissa dagar ligger jag enbart i soffan och andra hinner/kan jag göra hur mycket som helst. Soffdagarna är nog fler dock ;)

• sandra  1986
    karro 2014 skrev 2015-05-08 16:41:11 följande:

Kan inte förstå hur man kan ha ångest/panik över att man går upp i vikt av en graviditet...vad förväntar man sig? De är ju ett liv som växer till sig.. Det borde man ha tänkt på innan blev gravid, om man nu är så fokuserad på själva vikten.

Alla graviditeter är sig olika så sluta jämför !!!

Klart att alla graviditeter är olika! Men alla kanske inte vill gå upp sisådär 20kg?! Dessutom tycker inte alla barnmorskor om att man bara ökar i vikt heller! De må växa ett barn där inne men en graviditet väger runt 13 kg med allt, inte 30!! Vi är alla olika, och inte önskar man barnen mindre för att man kanske inte vill gå upp överflödigt! Vissa kanske får andra problem med kroppen när man blir tillräckligt stor!
  • beetroots

Jag vet inte om de beror på graviditeten med det kommer massa bubblor upp ifrån halsen, känns lite obehagligt när de bubblar upp som små rapar. Fast jag inte rapar.. Någon som förstår hur jag menar? Och någon som varit med om samma?

• Inorr02
    rosali84 skrev 2015-05-08 22:44:31 följande:
    Ok, bara undra vad BM sagt, för det verkar vara så olika rutiner i olika delar av landet :) Här fick jag köpa hem Laktulos direkt när jag började med järnet och det har, peppar peppar, funkat rätt ok hittills.
    bm sa att jag inte behöver börja ännu då mina värden är bra.
    jag försöker äta mat som de är järn in
  • 1StoltMamma

Gick in h v 21 idag, sakta men säkert tar vi oss fram haha. Igår såg vi riktigt hur lilleman höll på i magen. Riktigt vild haha. Så nu både känns och syns rörelserna.med dottern skedde inte de förrän v 24

Blivande 2 barns mamma
  • Pyrola

Foglossningsskit. Kör med bälte men är ändå väldigt ont - även om jag den här gången måste hålla igång mer eftersom jag har en synnerligen aktiv 3-åring att ta hand om också.

Det jag tänkte höra är om någon känner igen sig. När jag sitter på huk trycker det på rejält från magen, det är mer svullet och ömt i underlivet än förra gången och även om det går tillbaka fort när jag reser mig så känns det rätt obehagligt, nästan som om bebisen ska komma ut. Jag undviker hukande nu men tycker att det känns mer annorlunda den här gången, jag har betydligt mer ont i blygdbenet fram och ända bak i svanskotan den här gången. Förra gången satt det mer i höfterna. 

Borde jag kolla upp trycket? Eller bara undvika att huka? Kan det vara foglossningen som känns såhär?

• paddi84
    fyrklöver81 skrev 2015-05-09 18:59:04 följande:

Klarar ni av att ha sex?

Nej, är inte alls sugen och har stora problem med åderbråck i underlivet som gör det ömt och väldigt obehaglig...
  • 26number1

Jag har hört att foglossning även kan sätta sig i ljumskarna och kännas inåt i underlivet så det kan det säkert vara, även om jag själv inte har någon erfarenhet av det. När har du nästa möte med BM? Jag tror verkligen inte du ska oroa dig för att något är fel men ofta är det ju skönt att ha ventilerat med någon sakkunnig :)

Svar på tråden BF september 2015!