• Svar på tråden BF september 2015!
  • sandra  1986

Vilken ångest jag får när jag ser era viktuppgångar.. Ställde mig på vågen hos bm sist, 8 kg hade jag då gått upp i v.19!!!! Jag fattar inte hur jag kan gå upp så mycket, har gjort de med de tre tidigare barnen också men ändå!! Men ändå är de ingen som ser att jag är gravid! Haha! Har precis i dagarna berättar för svärmor och barnen att i september kommer lillasyster :) (bm trodde iaf de va en flicka) första flickbarnbarnet för farmor och första flickan förutom jag i vår stora familj :)

Och ni som köper brio smile, ni kommer inte ångra er :) de va med stor sorg jag sålde min, men denna gång blir de nog en city select :)

• Inorr02

här blir de ingen ny vagn hoppas den jag har funkar. Är i v 22+3 å gått upp 5 kg känns mycket men e nog normalt. dock är jag tyngre start vikt denna gång

• IMHO

+4,2 från inskrivningsvikten, men har utöver det gått upp de tre kilo jag tappade efter inskrivning, när jag inte fick behålla mat och dryck. Vid inskrivning hade jag iofs redan gått ner två kilo sedan ägglossningen, så den officiella viktuppgången kommer kanske inte ha så mycket med verkligheten att göra. Är 20+5.

Cravings har varierat: saltgurka, sill, sushi, saltlakrits, sötlakrits... Uppenbarligen saker som börjar på s. Fast frukt i allmänhet är jag också ofta sugen på. Just nu handlar det mest om att jag är hungrig jämt. Klarar inte att vara hungrig för då kommer illamåendet tillbaka.

• karro 2014

Kan inte förstå hur man kan ha ångest/panik över att man går upp i vikt av en graviditet...vad förväntar man sig? De är ju ett liv som växer till sig.. Det borde man ha tänkt på innan blev gravid, om man nu är så fokuserad på själva vikten.

Alla graviditeter är sig olika så sluta jämför !!!

• Mijjan
    karro 2014 skrev 2015-05-08 16:41:11 följande:

Kan inte förstå hur man kan ha ångest/panik över att man går upp i vikt av en graviditet...vad förväntar man sig? De är ju ett liv som växer till sig.. Det borde man ha tänkt på innan blev gravid, om man nu är så fokuserad på själva vikten.

Alla graviditeter är sig olika så sluta jämför !!!

Lätt att säga.. Självklart förstår nog alla att man går upp i vikt men för egen del är jag rädd att gå upp alldeles för mycket eftersom det kan få komplikationer både för mig, barnet och förlossningen.. sen kan man som du säger inte jämföra för det är så många faktorer som spelar in men är väl ingen som " vill" gå upp 40 kilo?
  • rosali84

v 25 idag och har gått upp 8 kg. Känner på nåt sätt på mig att jag kommer gå upp mer denna gången än med första (gick då upp 15kg). Vet inte varför jag har den känslan. Antagligen för att jag gått upp mer på kortare tid denna gången eller nåt. Känner ingen panik över det, det blir som det blir.

• Inorr02

för mig handlar det inte om att vara rädd för att gå upp i vikt utan jag e rädd för bli sjuk å födda prematurt igen som förra gången. genom att jag väger mer denna gång så ökar även risken att få havandeskapsförgiftning  igen.  

• Inorr02

fattar inte varför jag e så trött helt slut de flesta dagarna järn värdena är bra så behöver inte äta järn ännu. vill vara pigg orka mer än jobba å sen komma hem å vill till jag får gå å sova 

• rosali84
    Inorr02 skrev 2015-05-08 18:20:52 följande:

fattar inte varför jag e så trött helt slut de flesta dagarna järn värdena är bra så behöver inte äta järn ännu. vill vara pigg orka mer än jobba å sen komma hem å vill till jag får gå å sova 

När ska du börja äta järn då? Mina värden var oxå bra, men jag skulle ändå börja äta dem i v 20. Fast kan säga att jag inte blivit ett dugg piggare för det. Däremot försvann den jobbiga huvudvärken i samband med det :)
  • Inorr02
    rosali84 skrev 2015-05-08 21:24:51 följande:
    När ska du börja äta järn då? Mina värden var oxå bra, men jag skulle ändå börja äta dem i v 20. Fast kan säga att jag inte blivit ett dugg piggare för det. Däremot försvann den jobbiga huvudvärken i samband med det :)
    kommer nog inte börja först mina värden visar att jag behöver det. då jag har nog jobbigt med trög mage som det är. 
Svar på tråden BF september 2015!