• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp
    fyrklöver81 skrev 2015-07-01 20:28:50 följande:

Usch så jobbigt. Det kan inte vara åderbråck då? Ja svar får du imorgon. Hoppas det är

Ngt enkelt att åtgärda!! Och visst känner man sig skruttig till och från:)

Allt såg bra ut, antagligen barnets huvud som åker långt ner när kvällen närmar sig. "Uttänjd" tror jag ordet var ;) så skönt, borde sluta googla saker!
  • lördagsgodis

Kommer ihåg att jag var orolig för framfart efter dottern och satt som sagt och googlade alldeles för mycket;) gick oxå till gym och allt var ju bra:)

Har virkat en boll till bebis

• lördagsgodis

Härligt med ledighet men just nu lider jag av värmen, ligger utslagen i stugan med stödstrumpor och benen i högläge... här ska det bli regn nästa vecka och jag längtar!

• fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-07-02 13:32:38 följande:
    Allt såg bra ut, antagligen barnets huvud som åker långt ner när kvällen närmar sig. "Uttänjd" tror jag ordet var ;) så skönt, borde sluta googla saker!
    Härligt ????
  • 26number1

Dagens besök hos BM blev verkligen inte så underbart som jag hade tänkt mig med hjärtljud och få se hur magen hade växt. Min prick hamnade lite lite över viktkurvorna pch vips så kändes det nästan som att jag var på besök hos en dietist med tips på bra mat och uppmaningar att motionera mer.. Någon som känt likadant?

Bloggar förresten på mama.devote.se om ni vill följa med där, vore skoj med fler mamma-följare :)

• IMHO
    26number1 skrev 2015-07-03 23:04:22 följande:

Dagens besök hos BM blev verkligen inte så underbart som jag hade tänkt mig med hjärtljud och få se hur magen hade växt. Min prick hamnade lite lite över viktkurvorna pch vips så kändes det nästan som att jag var på besök hos en dietist med tips på bra mat och uppmaningar att motionera mer.. Någon som känt likadant?

Bloggar förresten på mama.devote.se om ni vill följa med där, vore skoj med fler mamma-följare :)

Läste blogginlägget. Jag har gått lika länge som du och ökat lika mycket i vikt. Trots det låg jag mitt på kurvan och bm var nöjd. Märkligt hur det kan skilja. Slappna av och tänk inte att bm:s ord är lag, tycker jag. Orkar du motionera, så gör det, orkar du inte, låt då bli utan dåligt samvete. Bebisarna mår nog bättre utan vår stress över att vi inte är "de perfekta gravida".
  • sagofröken
    26number1 skrev 2015-07-03 23:04:22 följande:

Jag är i v 32 och har gått upp betydligt mer än du. Min BM säger inte ett ljud om det och frågar aldrig vad jag väger om jag inte tar upp det själv. Hon vet att jag haft ätstörningar och ser ingen mening med att prata sånt om inte jag själv är orolig. Vi fokuserar på hur jag och bebis mår istället för vikt. Enda skälet till att hålla koll på MIN vikt skulle vara indikation på havandeskapsförgiftning eller graviditetsdiabetes, men vi kollar ju blod och tryck som skulle visa på det.
    Däremot har jag hållit mig borta från såna här trådar/grupper ett bra tag för att vikthetsen tyvärr tenderar att bli en stor del av "gravidpratet". För den som haft ätstörningar kan det alltför lätt trigga igång gamla demoner. Gick dock in här nu pga sömnlöshet och kunde inte låta bli att läsa ditt inlägg :) Jag tycker du ska berätta om hur du upplevde besöket när du träffar din ordinarie barnmorska igen. Inte ok att hålla på och stressa upp en gravid kvinna så helt i onödan. Jag blir allt mer tacksam för min egen BM när jag hör hur andra kan vara...

(Jag gick upp massor även min förra graviditet (samma BM). Dottern vägde under 3750 g när hon föddes v 41+6. De flesta av mina gravidkilon kissade jag ut veckan efter förlossningen och resten var borta efter ett år.)
  • lördagsgodis

På det mvc jag går på behöver man inte ens ta en inskrivningsvikt om man inte vill och dom frågar inte om några fler vikter alls vilket jag är glad för. Konstigt att det kan vara så olika.

På måndag ska vi på tul och jag ser så fram emot det och att se om det fortfarande är en tjej:)

Svar på tråden BF september 2015!