• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1

Jag jobbar fram till 4/9 och är beräknad 18/9, har bara ledigt för två dagars föräldrautbildning innan dess..

Stargi skrev 2015-06-28 11:44:52 följande:

Har alla september mammor gått på gravledigt nu? :D själv tog jag ut semester innan min gravledighet så att jag fick lite extra ledigt. 

IMHO skrev 2015-06-28 22:54:37 följande:

Du är inte ensam. Jag är ledig fram till 4 augusti och därefter jobbar jag så länge jag orkar. Jag och arbetsgivaren har anpassat arbetstid och arbetsuppgifter, plus att de är beredda på att jag kan föda när som helst. Fast helst inte förrän i september.

Mijjan skrev 2015-06-28 18:22:24 följande:

Öhm kanske bara jag som är dum men jag räknar med att jobba till bf? :-P har semester om tre veckor, sen ledig i fem och hoppas kunna jobba sista fyra om allt går bra. Dock har jag inte något fysiskt ansträngande jobb men håller sista veckans ryggont i sig vete katten om de kommer gå...

• 26number1

Ni som går på MP nu, innebär inte det färre dagar när bebisen är född? Eller hur kommer det sig att så många gått hem redan?

Vi har precis fått klart med ny lägenhet från 1/9 så hoppas jag verkligen att jag fortsätter må bra! Sambon har varit sjukskriven i över ett år snart så nu är frågan om jag kan vara hemma mer än tre månader..

• lördagsgodis

Mp drar inte dagar från fp då man får mp för att jobbet anses vara för tungt. Jobbigt att han är sjukskriven,finns ingen chans att han börjar jobba snart?

• 26number1

Aha, dit räknas garanterat inte mitt jobb.. Är iofs väldigt nöjd med jobbet och tycker om att jobba, skulle vi båda gå hemma skulle det nog bli kaos :D Jag vet inte, hoppas det! Vi ska börja en ny diet som jag hoppas gör det i alla fall bättre och att han kanske kan börja jobba 25 eller 50%, bara att hålla tummarna och göra det bästa vi kan :)

lördagsgodis skrev 2015-06-28 23:51:05 följande:

Mp drar inte dagar från fp då man får mp för att jobbet anses vara för tungt. Jobbigt att han är sjukskriven,finns ingen chans att han börjar jobba snart?

• fyrklöver81

Graviditetspenning betalas ut 60 dagar innan beräknad bf. - 11 dagar som man får ta vanlig fl för. Så nej inga extra fl dagar dras. Dock är det svårt att få graviditetsledigt beviljat även om jag har en känsla att de blivit generösare nu!?
    Jag jobbar som sjuksköterska varav jag fått
    Det alla tre graviditeter. Jag skulle aldrig orka Jobba fram till bf och blir så imponerad av er som klarar det, både
    Mentalt och fysiskt :)

• Sopp

Kilona drog iväg även här senaste veckan, men där ligger ett osunt intag av kakor till grunden så har bara mig själv att skylla!

Foglossningen är helt sjukt jobbig nu, kan inte gå i trappor eller lyfta längre. Ont i ländryggen kan ju bero på fogarna det med, om dina muskler kring fogarna får överkompensera hela tiden. Eller bara för att bebben börjar tjocka på sig :)

Jag jobbade fram till 2 veckor innan bf förra gången, hade lätt kunnat jobba längre med tanke på att jag har kontorsjobb. Den här gången går jag 6 veckor innan (semester först) och känns skönt då jag behöver vila både sinne och kropp på ett helt annat sätt nu med en liten kille där hemma redan

• Flängfia
    Stargi skrev 2015-06-28 11:44:52 följande:

Har alla september mammor gått på gravledigt nu? :D själv tog jag ut semester innan min gravledighet så att jag fick lite extra ledigt. 

Nope. Ska jobba i 2 veckor till, ha semester 2 veckor och sen börja nytt jobb i v.33 och jobba 4-5 veckor Får gå tidigare om det blir för jobbigt såklart men det ska mest bli skönt med nytt jobb, blir mest introduktion de veckorna i alla fall. Samt att jag idag har över 1,5h pendling till jobbet och på mitt nya jobb har jag en kvart med cykeln så det ska bli fantastiskt skönt.
  • Mockingjay

Hej!

Just nu är jag så deppig. Brukar inte bråka med min man men just nu är vi oense om allt. Om vi ens pratar med varandra. Känns som om jag vill lämna allt och bara sticka. Är i vecka 31 och har foglossning men han åker bort hela helgen, drar ut och tränar på kvällarna och tycker att jag är så sur hela tiden.

Hade en skitjobbig förlossning för 5 år sedan (vi har alltså en underbar 5-åring ihop sedan innan) men min man är i förnekelse kring hur mycket vi behöver förbereda oss för att det inte ska bli samma katastrof att föda barn denna gång. Han är mer "du får väl säga vad jag ska göra när det blir dags " "det löser sig" "för mig är inte förlossningen jobbig". Känner mig så jävla ensam i den här graviditeten. :(

• lördagsgodis

Trist att han inte har mer sympati men dom fattar ju inte heller vad vi går igenom. Jag tycker du ska fokusera på dig själv när det gäller förlossningen, har du fått prata med någon om din upplevelse och vad du vill göra annorlunda den här gången.

Svar på tråden BF september 2015!